Ga naar inhoud

Dell of zelf samengestelde pc


Aanbevolen berichten

Koop nooit een merk-PC. Ziet er wellicht wat leuker uit dan een kloon, maar je krijgt spijt. Een kloon kun je zelf tot in de details samenstellen, hij is goed te upgraden en je krijgt waar voor je geld. Bovendien is een PC-boer op de hoek makkelijker bereikbaar en krijg je over het algemeen betere support. Geen geklooi met restore-CD's, moeilijk te vinden drivers, aangepaste componenten, duurdere onderdelen enz. enz.
Link naar reactie
lekker zelf alles bij de pcboer kopen. bij een witgoed pc zit een berg softwate die je niet gebruikt en daar tippelen heel wat dommen mensen op . dat is de kracht van een pb> dell >siemens>etc>etc. maar als er wat stuk is dan moet je diep in de buidel tasten want alles is niet standaard te koop. dus zelf alles samenstellen is het besten :lol:
Link naar reactie
Stel hem gewoon zelf samen. Dell stunt wel leuk met gratis ram verdubbelen en grotere harde schijf, maar dat zit gewoon al bij de prijs inbegrepen. Ze hebben de dure tussenhandel uitgeschakeld om hun winst te vergroten. Mijn ervaringen met een Compaq zijn ook niet geweldig. En ik denk dat aardig wat mensen op dit forum wel slechte ervaringen met merk pc's hebben gehad. Het overgrote deel van de zogenaamde a-merken is niet (zo) veel waar voor veel geld. Ze bezuinigen altijd wel ergens op. Meestal op de grafische kaart of het ram. Enige merk dat in mijn ogen nog wel redelijk is, is Fujitsu Siemens. Kijk eens bij jou in de buurt naar computerwinkels of kijk op [url]www.tweakers.net[/url] bij de shop survey. Laat je door de mensen op dit forum ("Anders hardware" of "moederborden processors en overclocking") voorlichten over wat je precies moet hebben. Met jouw budget kun je een erg goed systeem samenstellen.
Link naar reactie
Voor mijzelf zou ik ook zeker zelf mijn pc willen samenstellen. Zeker als je tot 2500 wil uitgeven en het snelste van het snelste wil. Daar ga je bij een merk-pc snel overheen met dat criterium. Aan de andere kant is bv. op dell's vaak 3 jaar garantie inbegrepen, terwijl de meeste onderdelen van een zelf samengestelde pc maar 1 jaar garantie hebben. Ook denk ik, dat als je zelf gaat samenstellen wat je wilt, je niet makkelijk onder de merken-prijzen zit. Tweakers.net is leuk, maar als je een pc koopt, is het wel zo handig om (bijna) alle onderdelen bij dezelfde leverancier te kopen en dan kom je met je totaalprijs weer dichter bij het gemiddelde te zitten. Ik zoek 10 pc's en vraag ik me nog even af of ik ze zelf wil samenstellen, of ze bij bv. dell ga halen. Nu moeten die pc's wel aan andere criteria voldoen dan het snelste van het snelste zijn. Ik heb een aantal vergelijkende berekeningen gemaakt en het viel me op dat het elkaar niet veel ontloopt.
Link naar reactie
[quote:256f8dd90d="CaféMartin"]ook als in de voorwaarden expliciet 1 jaar staat?[/quote:256f8dd90d] Als de wet voorschrijft dat twee jaar garantie moet worden gegeven dan kan een leverancier daar niet via eigen bepalingen iets aan veranderen. Pogingen dit toch te doen zoals vermelding van een andere, lees kortere, termijn in verkoop-voorwaarden zijn zogenaamde nietige bepalingen. Ze zijn niet ter zake doende.
Link naar reactie
Persoonlijk zou ik ook zelf samenstellen, en dan bij een winkel met een goede naam. Kan zowel online zijn als in de buurt. Persoonlijk heb ik bv erg goede ervaringen met www.eynstein.nl en www.wintelco.nl . Het grote nadeel van zelf samenstellen is dat je dus wel een beetje verstand er van moet hebben, hoe weet je anders de goede combinatie tussen mobo, geheugen en cpu bijvoorbeeld. (goede zaak helpt je natuurlijk)
Link naar reactie
Ik heb goede ervaringen met Informatique, ook als er iets kapot is wordt dit goed opgelost, mijn ervaring is dat ze bij informatique erg flexibel zijn, niet van die regelneukers :P Ik zou ook voor een zelf samengestelde computer gaan, mijn vader heeft ooit een compaq gekocht, daar is zodra je wilt upgraden e.d. niks mee te beginnen. Bovendien is bij veel A-merk pc's de prijs-kwaliteit verhouding niet bepaald gunstig. Laat je goed adviseren bij een fatsoenlijke winkel, je kunt altijd nog een dell kopen als zelf samenstellen je niks lijkt..
Link naar reactie
Toch heb ik mijn zwager een Dell laten kopen. En weet je wat die Dell is wat mijn eigen PC niet is.?? Erg still. Ik heb er een Antec kast voor gekocht die zeer goede recensies kreeg , maar toch niet lang zo stil is als een dell coputer. :-? 3 jaar garantie idd, videokaarten die je ergens anders nog niet kan kopen (9800 Pro), ik zou het wel weten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...