Ga naar inhoud

pc loopt voortdurend vast op geluid


Aanbevolen berichten

Hoi! Steeds bij het beluisteren van muziek en het afspelen van films, loopt mijn pc vast: de cursor bevriest op het scherm en een harde reset is noodzakelijk. Wat heb ik geprobeerd? wxppro opnieuw geïnstalleerd videokaartdrivers opnieuw geïnstalleerd alle video codecs verwijderd & opnieuw geïnstalleerd directx 9.0a runtime opnieuw geïnstalleerd van winamp 3 teruggegaan naar winamp 2.81 ehh. nu weet ik het ff niet meer. iemand ideeën? hardware: ECS L7VTA AMD Athlon 1,533ghz 768 mb ddr 333mhz (infineon) geforce 2mx 400 (pine/xfx) 5.1 channel geluidskaart (sweex) op geluidskaart aangesloten: 2 x 1 audiokabel met standaard jacks voor 2 gewone stereospeakers, 1 x 1 jack voor 2 speakers en een subwoofer Dus 7 speakers in totaal.
Link naar reactie
[quote:239e357d1e="CaféMartin"]Hoi! Steeds bij het beluisteren van muziek en het afspelen van films, loopt mijn pc vast: de cursor bevriest op het scherm en een harde reset is noodzakelijk. Wat heb ik geprobeerd? wxppro opnieuw geïnstalleerd videokaartdrivers opnieuw geïnstalleerd alle video codecs verwijderd & opnieuw geïnstalleerd directx 9.0a runtime opnieuw geïnstalleerd van winamp 3 teruggegaan naar winamp 2.81 ehh. nu weet ik het ff niet meer. iemand ideeën? hardware: ECS L7VTA AMD Athlon 1,533ghz 768 mb ddr 333mhz (infineon) geforce 2mx 400 (pine/xfx) 5.1 channel geluidskaart (sweex) op geluidskaart aangesloten: 2 x 1 audiokabel met standaard jacks voor 2 gewone stereospeakers, 1 x 1 jack voor 2 speakers en een subwoofer Dus 7 speakers in totaal.[/quote:239e357d1e] 4x1 drivers er al op gezet
Link naar reactie
Voor de geluidskaart heb ik de laatste drivers geïnstalleerd. De kaart heeft geen conflicten. Maar de 4in1 drivers heb ik na de herinstallatie niet opnieuw geïnstalleerd; is dat nodig? owja, er zit ook een onboard geluidskaart op het mobo, maar die heb ik gedisabled in de bios. Het lijkt er wel op dat de drivers daarvoor een keer zijn geïnstalleerd geweest, vanwege de vermelding van via sound drivers in de Add/Remove Software list; die drivers heb ik geprobeerd te verwijderen, maar de melding zelf verdwijnt maar niet. In de Program Files-directory blijft een direcory over met een uninst.isu.
Link naar reactie
'k ga meteen de andere irq's bekijken. de hyperion drivers waren het niet. Het duurde langer, maar uiteindelijk loopt 'ie weer vast. :edit: Ik heb de irq's bekeken, alleen de usb host controllers delen een adres. De geluidskaart zit op 17. Geen van de apparaten, van 0 tot/m 23, had een conflict. Is er een betere manier om dit te controleren dan via computer managment, device manager?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...