Ga naar inhoud

Cd labels op cd's???


Aanbevolen berichten

Bedankt, perfect zo. Dat laagje wat op die cd zit is een reflectie laag. Zolang je daar niet in krast is er niets aan de hand. Je kan er met een viltstift ook op schrijven zonder dat het de laser beinvloed. Zorg alleen wel dat die sticker die je erop plakt goed vast zit. Anders haal je straks die cd eruit, terwijl die sticker nog ergens in je cd speler zit. :lol:
Link naar reactie
Mijn ervaring met die stickertjes is HELL veel CD's die ik ooit heb voorzien van zo'n geval doen het niet meer ..raken dus blijkbaar wel uit balans..terwijl ik ze gewoon met een daarvoor bedoeld centreerding heb geplakt ..iedereen moet het natuurlijk zelf weten ..maar ik ben ervan genezen ...CD-pen werkt beter..succes!! p.s. ben ik dan echt de enige met negatieve ervaringen?
Link naar reactie
[quote"De Huismeester"]Spiderned vraagje, Worden die cd-roms niet te warm, zodat die stickers loslaten. Is bij een maat van me gebeurt, is al 2 jaar geleden maar goed.[/quote] De 'lijm' die op de sticker zit is geen normale huis-tuin-en-keuken lijm, het kan tegen hogere temperaturen, dus als het loslaat, ligt het niet aan de sticker (of je hebt een héél slecht merk) maar dan is 'ie waarschijnlijk verkeerd d'r opgeplakt (verkeerd om ofzo :wink: )
Link naar reactie
Ik heb in het begin ook met stickers gewerkt. Maar ben er snel mee opgehouden. Hoe goed je het ook plakte, aan de rand ging er toch gauw ietsjes los. Durkte je het weer aan, maar dan zit de lucht er al tussen. Ik do het gewoon met een CD fineliner van Toshiba. Bijft meteen zitten. Dus niet wisbaar. Mij bevalt dat prima Ik denk dat de reden van het loslaten van de stickers komt omdat de CD altijd wat ruw is en enigzinds "gegraveerd" met tekst of logo. In dat "diepe" plakt de stikker niet goed en daardoor komt er lucht tussen en gaat z'n werk beginnen. De lijm zal misschien niet meteen de boosdoener zijn, maar wel het papier. Papier blijft papier. Lucht en huiskamervocht en klaar is kees. Het krult dan lekker vanaf de rand naar boven.
Link naar reactie
Dat van die loslatende randen heb ik ook gehad. Waren labels die met mijn inkjet geprint waren en dan 100% (dus bijna geen witvlakken). Als ik dezelfde labels op mijn werk met de kleurenlaserprinter bedrukte had ik nergens last van. De labels worden op een inkjet natuurlijk 'doordrenkt' met inkt. Volgens mij gaat dat ten koste van de lijmlaag. Ligt natuurlijk ook aan de kwaliteit van de labels. Tegenwoordig gebruik ik alleen nog Avery. Plakken soms al eerder dan de bedoeling was. :wink: Wim.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...