Ga naar inhoud

Welke geluidskaart?


Aanbevolen berichten

De muziek die ik op m'n computer afspeel klinkt voor geen meter. Ik wil er een andere geluidskaart in zetten, maar ik heb hier helemaal geen verstand van. Welke geluidskaart kan ik het beste nemen, zodat de muziek weer mooi klinkt? Ik heb begrepen dat er ook verschil in zit voor spelletjes en dvd's, maar dat is voor mij van minder belang. Het voornaamste is muziek afspelen.
Link naar reactie
Het beste is momenteel een Creative Audigy II. Deze kost ongeveer 80 euro geloof ik. Kijk voor de prijzen maar even op [url]www.tweakers.net/pricewatch[/url] Iets minder, maar nog steeds erg goed is de Creative Audigy. Als je nog wat lager zoekt kom je uit bij een Creative Live 5.1. Van andere merken weet ik niet zo veel, maar misschien dat anderen wat kunnen aanvullen. Het is wel handig om te vermelden wat je nu gebruikt, dan weet de rest ook of het beter is of niet wat ze aanraden. Daarnaast hebben de boxen ook veel invloed. Geluid kan verknald worden door de geluidskaart of door de boxen. Als het ene erg goed is en het ander erg slecht, blijft het erg slecht. (Let op: wijze les!!! :wink: ) Oh ja, misschien kun je je budget ook nog even vermelden en of je games speelt/dvd's kijkt ivm evt. boxen. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Gr. Robert
Link naar reactie
Kan ook zijn dat het puur aan je boxen ligt. Goedkope boxjes zijn vaak erg plastic-achtig, blikkerig van toon. Als je de ruimte hebt, kun je vaak nog het beste een stereo versterker en een redelijk stel boxen (type boekenplank) gebruiken. Geef eens aan wat je besteden wilt, en hoe kritisch je bent. Wat voor stereo-installatie heb je bijvoorbeeld?
Link naar reactie
Ik heb een Packard Bell Video Dreammachine 3 AMD Athlon XP 2600+ 512 MB DDR 120 GB/7200 RPM 16x DVD DVD-RW/ DVD+RW ATI Radeon 9200 + TV-out Avance AC'97 128 MB DDR IEEE 1394 FireWire Diamond Loudmouse Subwoofer set interne 6 in 1 flash card reader draadloze muis en toetsenbord. Het maakt niet zoveel uit wat het kost, als het maar goed klinkt. Het moet natuurlijk niet te gek worden
Link naar reactie
Ik heb een Technics SA-GX670 receiver en een Technics SH-GE90 digital sound processor.Als ik het via deze set afspeel klinkt het wel iets beter, maar nog lang niet hoe het zou moeten. Ik ga eerst die audigy 2 kaart eens proberen en dan kan ik altijd nog andere speakers aanschaffen. Die Creative 550D speakers en Logitech Z680 zijn toch meer voor dvd's en games of maakt dit voor het afspelen van muziek geen verschil?
Link naar reactie
Het probleem met 2.1 setjes is dat dat eigenlijk altijd budget spul is. Een alternatief is wellicht de Logitech Z560, een analoge 4.1 set. Klinkt vergelijkbaar aan de Z680, maar dan geen 5.1, geen digitale ingangen, en geen decoder. Maar met een Audigy of zelfs een Live! heb je die ook niet nodig, zit al op de kaart.
Link naar reactie
Ja, hij doet het nu. :lol: Het geluid is al stukken beter, :P maar ik ga denk ik binnenkort toch nog andere boxen aanschaffen. Alleen heb ik mijn tv-kaart eruit moeten halen, anders pastte het niet. :x Ik heb er volgens mij 2 netwerkkaarten in zitten. Kan ik die ene eruithalen die ik niet verbonden heb met het internet stekkertje, zodat ik mijn tv-kaart er weer in kan zetten of werkt het internet dan niet meer?
Link naar reactie
Ja dat is waar. Kijk morgen wel of dit lukt. Ik zit te twijfelen of ik de Cambridge SoundWorks® MegaWorks® THX® 5.1 550 boxen ga kopen of de Logitech Z680? Zit hier veel verschil in qua geluid, kwaliteit en levensduur of maakt dit niet zoveel uit? De prijs is nagenoeg hetzelfde, dus dan maar kiezen op uiterlijk?
Link naar reactie
Kijk gewoon welke je het mooiste vindt. Op [url]www.tomshardware.com[/url] stond dacht ik nog een vergelijkingstest van boxen, maar het is altijd lastig omdat je nogal moeilijk onafhankelijk het geluid kunt beoordelen. Heb je geen netwerkaansluiting op je moederbord? Nog behoorlijk nieuwe computer en sinds een jaar ofzo zit er standaard een netwerkaansluiting op de moederborden. Als je die 2e netwerkkaart niet gebruikt kun je hem er net zo goed uithalen. Ook eventuele extra usb poorten die je niet gebruikt kun je er altijd uithalen.
Link naar reactie
Het heeft even geduurd, maar het klinkt nu echt super.:P :lol: Bedankt voor de goede tips allemaal!! Alleen heb ik nu weer eeen ander probleem: mijn tv-kaart doet het niet meer. Ik heb eergisteren nog een programma opgenomen,maar gisteren deed hij het opeens niet meer. Ik heb de kaart er uitgehaald en opnieuw in gedaan en toen deed m'n geluidskaart het ook niet meer. Na een paar keer switchen met de 2 kaarten deed m'n geluidskaart het weer wel, maar m'n tv-kaart deed het nog steeds niet. Zou dit nu aan m'n tv-kaart liggen of aan iets anders?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...