Ga naar inhoud

Welke geluidskaart?


Aanbevolen berichten

De muziek die ik op m'n computer afspeel klinkt voor geen meter. Ik wil er een andere geluidskaart in zetten, maar ik heb hier helemaal geen verstand van. Welke geluidskaart kan ik het beste nemen, zodat de muziek weer mooi klinkt? Ik heb begrepen dat er ook verschil in zit voor spelletjes en dvd's, maar dat is voor mij van minder belang. Het voornaamste is muziek afspelen.
Link naar reactie
Het beste is momenteel een Creative Audigy II. Deze kost ongeveer 80 euro geloof ik. Kijk voor de prijzen maar even op [url]www.tweakers.net/pricewatch[/url] Iets minder, maar nog steeds erg goed is de Creative Audigy. Als je nog wat lager zoekt kom je uit bij een Creative Live 5.1. Van andere merken weet ik niet zo veel, maar misschien dat anderen wat kunnen aanvullen. Het is wel handig om te vermelden wat je nu gebruikt, dan weet de rest ook of het beter is of niet wat ze aanraden. Daarnaast hebben de boxen ook veel invloed. Geluid kan verknald worden door de geluidskaart of door de boxen. Als het ene erg goed is en het ander erg slecht, blijft het erg slecht. (Let op: wijze les!!! :wink: ) Oh ja, misschien kun je je budget ook nog even vermelden en of je games speelt/dvd's kijkt ivm evt. boxen. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Gr. Robert
Link naar reactie
Kan ook zijn dat het puur aan je boxen ligt. Goedkope boxjes zijn vaak erg plastic-achtig, blikkerig van toon. Als je de ruimte hebt, kun je vaak nog het beste een stereo versterker en een redelijk stel boxen (type boekenplank) gebruiken. Geef eens aan wat je besteden wilt, en hoe kritisch je bent. Wat voor stereo-installatie heb je bijvoorbeeld?
Link naar reactie