Ga naar inhoud

DVD writers + en - ? NEC ND-1100 DVD/CD recorder DVD+


Aanbevolen berichten

Kan iemand mij in eenvoudige bewoordingen het verschil uitleggen tussen dvd witers met + en -? Zijn er nog meer systemen? Sta op het punt een systeem te kopen waar een NEC ND-1100 DVD/CD recorder DVD+ inzit. Kan ik hiermee elke film dvd kopieren en in mijn gewone dvd speler afspelen? Is het niet beter te wachten op een apparaat wat en + en - gebruikt?
Link naar reactie
Wachten tot wanneer? Kan zijn dat de huidige brander binnen 1 à 2 jaar de geest geeft ... Zelf heb ik ook zo'n NEC brander, deze doet wat ik van hem verwacht. Als het je echt om video is begonnen, tja het schijnt dat pakweg 95% van de video Dvd's gebrand op een -R speler werken in een willekeurige dvd-speler, tegen pakweg 85% die zijn gebrand op een +R speler. Tja, of dit nou alles zegt. De + norm, is geschikter voor multi-sessie Dvd-Roms, tenminste, dat dacht ik zo. Verdere ondersteunt de + versie een (betere) foutcorrectie. Op zich zijn de echte verschillen nogal in nevelen gehuld. Het eindresultaat zou in alle Dvd spelers leesbaar moeten zijn ... Mij is het om data en backups begonnen dus vind ik betrouwbaarheid het belangrijkste. ALs cadeautje mag ik de Buma kas ook nog spekken, eigenlijk moet het mogelijk zijn auteursrechten van de Buma terug te vragen voor eigen werk. Een - schijf levert Buma nu iets meer op dan een + schijf.
Link naar reactie
[quote:b252148222="jfleumer"]Sta op het punt een systeem te kopen waar een NEC ND-1100 DVD/CD recorder DVD+ inzit. Kan ik hiermee elke film dvd kopieren en in mijn gewone dvd speler afspelen? Is het niet beter te wachten op een apparaat wat en + en - gebruikt?[/quote:b252148222] Voor 100 euro meer nu, is een +/- brander al te bemachtigen, dus niet echt een reden om te wachten. Hooguit is het verstandig op zoek te gaan naar een verkoper die beter voorziet in je wensen.
Link naar reactie
Dvd-Ram is puur bedoeld voor data opslag. Ik kies het type waar ik voldoende aan heb: data opslag (belangrijkste), foto-CD, videoCD en videoDvd branden. De levensduur van de branders is vaak niet eens zo lang (ik kijk even naar de levensduur van mijn eigen CD-branders van de afgelopen jaren en het aantal branduren). Dus tegen de tijd dat NEC kapot is, zie ik wel weer.
Link naar reactie
Bij mijn weten is DVD+ verreweg superieur. Zowel qua foutcorrectie, multi-session, als andere mogelijkheden. Maar dat is geen garantie dat het de standaard wordt, kijk maar naar video2000. Je ziet vooralsnog erg veel DVD- branders in de winkels. Maar dat kan ook weer zijn omdat met het spul snel voor een zacht prijsje probeert te slijten. Zou er zelf niet al teveel geld aan uitgeven, die dingen zijn in een paar maand tijd meer dan gehalveerd in prijs. En om dan een dure multi-standaard (sony?) aan te schaffen, tsja.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...