Ga naar inhoud

Installeren Packard Bell pc


Aanbevolen berichten

Hangt van uw pc af. Indien deze is geleverd zonder geïnstalleerd besturings-systeem, wat ik niet uit uw vraag opmaak, is er waarschijnlijk eerder op deze manier een besturings-systeem geïnstalleerd. Echter, dit soort pc's wordt meestal geleverd met een voorgeïnstalleerd software-pakket waaronder het besturings-systeem die indien zich problemen voordoen middels een recovery-cd o.i.d. opnieuw "geïnstalleerd" kan worden. Maar in principe is het "altijd" mogelijk om met behulp van de orginele Windows 98 cd een een besturings-systeem te installeren. Het lastige punt is echter de specifieke drivers voor dit soort pc's. Ga dus voordat u begint op zoek naar de drivers behorende bij uw Packard Bell pc's, let ook op het type. Kijk hiervoor even op de internetpagina van [url]http://www.packardbell.nl[/url]. Indien uw Packard Bell pc niet kan opstarten vanaf een cd-rom zorg er dan ook voor dat u over een Windows 98 opstartdiskette beschikt. Deze is via het Configuratie-menu -> Software te maken.
Link naar reactie
Mijn broer heeft een packard bell pentium 3 800, en die heb ik gewoon geformateerd en daar heb ik xp opgezet. Maar het is wat Wie? zeg, kijk eerst naar de verschillende onderdelen, bij mijn broer waren er bijvoorbeeld geen drivers voor zijn geluidskaart van dat pb kreng. Maar via driversguide heb ik drivers van een ander merk geluidskaart gevonden, waar deze geluidskaart het perfect op doet.
Link naar reactie
Ik heb hier al vele van dat soort PC's gehad en eigenlijk altijd wel de onboard sound/video/Lan drivers gevonden. Al was het altijd wel uren zoeken op internet :lol: Anders gewoon ff de kast openmaken en kijken wat voor geluidskaart of geluidchip er op het moederbord zit. Trouwens; bij zo'n Packard Hell zit toch [b:51aab12711]altijd[/b:51aab12711] een restore CD?
Link naar reactie
[quote:a1c8c7bc16="spiderned"]Trouwens; bij zo'n Packard Hell zit toch [b:a1c8c7bc16]altijd[/b:a1c8c7bc16] een restore CD?[/quote:a1c8c7bc16] Ja, maar dan krijg je weer dezelfde troep op je pc als voor de herinstallatie :wink: Maar nou je het zegt, volgens mij heb je ook een optie genaamd 'alleen OS' (of iets dergelijks) op de restore CD, maar volgens mij installeert hij dan ook nogal wat troep dat PB 'nodig' vindt...
Link naar reactie
[quote:0f80243163="Capone"] Ja, maar dan krijg je weer dezelfde troep op je pc als voor de herinstallatie :wink: [/quote:0f80243163] Daarom zou ik zo'n restore CD (voor mezelf) nooit gebruiken. Het opnieuw installeren van een pc voor een klant is een makkie in zo'n geval. Ook voor de portemenee van de klant :wink:
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reactie,s Ik heb zelf geen PB maar vroeg dit voor mijn zwager,die geen restorediskette heeft ,nu heeft iemand geprobeerd om zijn PB opnieuw te installeren en is de Win98versie tweetalig ,doet de geluidskaart het niet en start de pc ook niet meer uit zichzelf op, pfffff best gelopen, weet iemand raad ?
Link naar reactie
[quote:7036a27d57="Willem de Leeuw"]Bedankt voor jullie reactie,s Ik heb zelf geen PB maar vroeg dit voor mijn zwager,die geen restorediskette heeft ,nu heeft iemand geprobeerd om zijn PB opnieuw te installeren en is de Win98versie tweetalig ,doet de geluidskaart het niet en start de pc ook niet meer uit zichzelf op, pfffff best gelopen, weet iemand raad ?[/quote:7036a27d57] En wat zei die kennis toen? Zo, klaar :lol: Volgens mij kan je beter zelf een poging wagen. Hier op C!T forum staat een handleiding om je PC weer opnieuw te installeren. Hij staat [url=http://forum2.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=93702]hier[/url] Neem die eens door.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...