Ga naar inhoud

verloop van ps2 naar usb, ic inwendig nodig?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb enige tijde geleden op een pc-discount beurs een verloopstekkertje van ps2 naar usb gekocht. Ik wilde deze verloop gaan gebruiken op m'n laptop voor m'n muis omdat mijn laptop maar 1 usb-aansluiting heeft. (ik weet wel dat ik daar weer een hub aan kan hangen maar dat moet je ook weer mee sjouwen) Met geen mogelijkheid kreeg ik m'n muis onder deze verloop werkend. De muis deed het wel gewoon direct op de usb dus die is goed. Muis inclusief verloop op een andere pc geprobeerd deed het ook niet. Ik heb toen de kunststof behuizing op de verloop opengesneden en wat bleek: er waren van de usb-aansluiting naar de ps2 4 draadjes gesoldeerd zonder tussenkomst van een ic. Volgens mij (maar ik weet het niet zeker) zou er toch een ic in die behuizing moeten zitten welke de ps2 signalen omzet naar usb. Nou is mijn vraag: is er een ic nodig in die verloop of vergis ik me en moet de usb-muis gewoon werken op die verloop? Groeten, W.Tulp
Link naar reactie
Een paar opmerkingen over verlooppluggen: - Als het de ene kant op kan, dan zou het in principe ook de andere kant op kunnen :wink: - Adapters werken meestal nauw samen met het apparaat (evenals de PS2/Serieel converter voor de muis; koop dat in 1 set anders werkt het bijna nooit) - gebruik het alleen als het niet anders kan. Waarom heb je niet gewoon een PS2 muis gekocht; die kosten bijna niks. Enne: Als het een fakeding is, waarom hebben ze dan uberhaupt draaitjes gesoldeerd. :roll:
Link naar reactie
[quote:ef81e61f8a="Johnny321"]Ff een poosje gezocht, en wat dacht je, plenty converters van USB naar (Meestal twee PS2), maar geen een van PS2 naar USB. Ik verwacht dus dat ze er ook niet zijn.[/quote:ef81e61f8a]Hmz, vaag... Misschien dat jij het verkeerdom gelezen hebt? Hij wil, zoals ik het lees, niet een PS2-muis op USB aansluiten, maar een USB-muis op PS2. Die converters worden geloof ik bij zo'n beetje elke USB-muis bijgeleverd?? Ik heb een USB-muis op m'n PS2-poort zitten... Maar 'k ga 'm niet openmaken hoor! :wink: Greetz!
Link naar reactie
Dit onderwerp is al eens eerder vrij uitgebreid aan de orde geweest. Inderdaad bestaat USB naar PS/2 (dus USB muis naar PS/2 poort op de PC). Heb er zelf eentje. En inderdaad bestaat zo'n verloopstekkertje niet alleen maar uit enkel draadjes van de ene pen naar de andere. De chip die er zit ingebakken hoort specifiek bij die muis. Heb zelf uit ervaring dat een ander verloopje niet werkt, ook al ziet het er precies eender uit. Zo'n handeltje als hier genoemd is dan ook puur bedrog! Of het getuigt van volslagen ondeskundigheid. Nl. PS/2, RS232 (oude seriële poort) en USB zijn volkomen verschillende begrippen. Dus zo'n verloopje moet dus ook voor omzetting van het signaal zorgen. Jan de Boer
Link naar reactie
Hallo, Ik ben vandaag op de computerbeurs in ahoy geweest en heb een nieuwe muis aangeschaft met usb-verloop. Ik heb daar ook nog een nieuwe verloop van ps2 naar usb gekocht. En nou komt het: de muis welke ik gekocht heb ,merk benq, doet het met de verloop welke er bij zit (lijkt me logisch en met de los gekochte doet die het ook) Mijn oude muis, merk microsoft, doet het dus niet met de los gekochte verloop. Microsoft stopt dus schijnbaar toch iets in zijn muis welke geen andere adapter accepteerd. Afijn, ik vind het weer goed zo. De nieuwe muis doet het perfect. Groeten, W.Tulp
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...