Ga naar inhoud

Zichtbaarheid LCD-scherm Digitale Camera


Aanbevolen berichten

Hallo Iedereen, Mijn broer heeft een Trust 735s Powerc@m Zoom gekocht. Nou hadden we pas op een heldere dag op het strand dat het LCD scherm op de digitale camera totaal niet zichtbaar was (het scherm wel, maar het beeld op het scherm niet :wink: )... Deze camera heeft geen 'kijkgaatje', dus je moet richten met behulp van het LCD-scherm. We namen wel gewoon om te proberen wat foto's en bij thuiskomst bleken die gewoon perfect gelukt te zijn... Nou had ik ergens gelezen dat dat een bekend probleem is bij digitale camera's met zo'n LCD-scherm (dat het beeld soms onduidelijk is)... Mijn vraag is: is er misschien iets aan te doen?? Een of ander handig truukje, oid... Alvast bedankt!!
Link naar reactie
Ik gebruik zelf een jvc met LCD scherm, doet het prima. Maar vergeet niet dat met zonlicht het licht wordt weerkaatst op het scherm, waardoor het beeld niet te zien is. Wel via kijkgaatje. Film daarom van de zon af! scheelt al een boel. Ga in de schaduw staan en je ziet dat hij het gewoon doet. of film op de gok, of vanonder eenhandoek. er zit vast een functie op die jou scherm doet aanpassen voor zonlicht. (backlight) tegenlicht. 8) grt miky [url]http://members1.chello.nl/~i.klok[/url]
Link naar reactie
Het lijkt me een bekend probleem met LCD schermen in het algemeen. Hoewel een echt beeldscherm wordt ook bleekjes als de zon erop schijnt :cry:. Maarre, dat van dat backlight is een redelijk bruikbare oplossing. Zelf heb ik gekozen voor digitale camera met een optische zoeker, dan heb ik altijd zicht. Alleen om het resultaat te bekijken moet ik dan nog wel eens een donker plekje opzoeken. Misschien gaan we terug naar die goede oude tijd: fototoestel op statief, zwart doek :-? er over heen, voorzijde fototoestel vrijhouden en dan onder dat doek gaan staan.
Link naar reactie
Backlight is licht achter het onderwerp. Je fotografeert tegen het licht in. Geeft het onderwerp als contour weer. Om je onderwerp goed belicht te krijgen, of flitsen, of sluitertijd/diafragma/isowaarde aanpassen. Dat zal waarschijnlijk ook de principewerking zijn van de backlightfunktie op een digitale camera. Heeft dus ook effect op de opname. Het door jou opgemerkte probleem ken ikzelf in een andere variant, toen ik ooit een LCD horloge bezat met rode cijfers. Overdag had je er niks aan, want je zag alleen een zwart vlak.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...