Ga naar inhoud

Waar is mijn hdd gebleven??


Aanbevolen berichten

Hey, Ik heb zojuist windows xp opnieuw geinstalleerd op hdd 1. Deze schijf is dus ntfs gepartioneerd of hoe zeg je dat;) Ik heb echter ook een tweede hdd erin zitten. Voordat ik opnieuw ging installeren kon ik deze nog gewoon in windows zien. Nu niet meer:S Deze schijf is fat32. Kan dit een probleem zijn omdat voor ik opnieuw ging installeren hdd1 ook fat32 was en nu niet meer? Wie weet hoe ik schijf 2 terug krijg want daar staat veel belangrijke informatie op...
Link naar reactie
[quote:101fb2a9e0="Binary"] Er is geen twijfel over mogelijk dat WinXP zowel FAT32 als NTFS kan lezen. Heeft totaal niks te maken met de vraag waarop het zelf is geïnstalleerd. Dat is gewoon ingebakken in WinXP zelf. Hoe zou je anders met een [b:101fb2a9e0]convert /fs:ntfs[/b:101fb2a9e0] vrolijk verder kunnen draaien? Win98 kan standaard geen NTFS lezen (zelfs niet zien), dus daarmee kun je geen ingebouwde schijven met NTFS partities lezen. Alle Windows versies kunnen over het netwerk NTFS lezen. Dat heeft verder niks met Windows te maken. Ze vragen gewoon de inhoud van een gedeelde map op, en het lokaal geïnstalleerde systeem geeft antwoord. Dat kan ook een niet-Windows systeem zijn dat een compleet ander filesysteem draait. Wat er mogelijk aan de hand kan zijn is dat er gebruik wordt gemaakt van een bootmanager (BootMagic) die de partitie [i:101fb2a9e0]hidden[/i:101fb2a9e0] heeft gezet. In dat geval is de hele partitie niet te zien. Dat probleem zou met een andere configuratie van de bootmanager opgelost kunnen worden.[/quote:101fb2a9e0]
Link naar reactie
Gooi, in het BIOS, de schijven er allebei uit en laat ze opnieuw detecteren... wordt ook de tweede schijf gevonden? - anders zitten de kabels alsnog verkeerd. Daarna kun je, in Windows, rechtsklikkend op 'Deze computer' via Beheren het Schijfbeheer opvragen - en eens kijken hoe die tweede schijf er uitziet. Als je hem wel ziet, maar geen partitionering, dan verklaart dat gelijk waarom je geen stationsaanduidingen zag...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...