Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Wie heeft of weer er een proggie om de harde schijf zo te formateren dat alle enen en nullen zijn omgewisseld. Heb een hd die niet meer geformateerd wil worden. Heb een proggie van seagate laen draaien en die zegt dat ik toe ben aan een nieuwe hd. Maar voordat ik hem wou formateren werkte de schijf nog goed. Dus denk aan een virus of zo. Wie helpt mij. Alvast bedankt
Link naar reactie
Nou, zo'n proggie heb ik wel eens gebruikt voor mijn Maxtor HDD. Maarja, dan werkt weer niet met een Seagate-schijf. Ik heb even op hun site gekeken en ben [url=http://www.seagate.com/support/seatools/B7b.html]dit[/url] tegengekomen. Staat dit bij:[code:1:50f8de2656]SeaTools Enterprise Edition features include: Ability to test multiple SCSI and Fibre Channel drives simultaneously or sequentially Ability to keep your server up and running while testing Data safe tests Drive self tests Formatting options Drive preferences setting Log file of results[/code:1:50f8de2656]Die optie Formatting options moet het doen? Suc6!
Link naar reactie
[quote:62ab53c78e="water"]Ehm, voordat je kunt formateren, zul je [b:62ab53c78e]eerst[/b:62ab53c78e] partities erop moeten zetten. Overigens moet het voor het tooltje niet uitmaken of er partities op staan, of niet.[/quote:62ab53c78e]Hij bedoeld volgens mij een low-level format. En dat kan niet met format.com :wink: Martijn, klinkt misschien stom, maar heb je in de BIOS ook de hdd laten detecteren? Op het moment dat de BIOS de hdd niet ziet, zal Windows 98 het ook niet doen. Kan misshien ook nog aan master/slave-setting liggen? Greetz!!
Link naar reactie
Js, de bios herkent hem wel. Heb hem net geformateerd met Partiton Magic en dat ging wel goed. Ging ook wl heel erg snel. En toen wou ik hem weeer formateren met XP, en was het weer mis. Toen heb ik de hd als het ware kleiner gemaakt door hem met PM na die 26 procent de hd te laten beginnen. (ik had van de 20 nog 12 over) Ging het formateren wel goed, maar kreeg ik bij het kopieeren van de bestanden een blauw scherm. Snap er helemaal niks van. En wie kan mij helpen met het low-format commando, en wat is dit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...