Ga naar inhoud

Keuze cd/mp3/minidisc speler


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een mp3(/cd) speler of een minidisc. Mijn wensen zijn: - Moet aardig wat op kunnen 256 mb of meer, ik gebruik hem vooral voor op vakantie of langere reizen. - Niet al te groot/zwaar - Redelijke geluidskwaliteit Budget is ongeveer 150 euro. Ik heb wel wat gekeken naar een mp3 speler met 256 mb, maar de merkspelers zijn veel duurder en de hoeveelheid nummers is nog steeds wat beperkt. Mp3/cd-speler lijkt me nu het best, maar misschien dat iemand me nog wat meer kan vertellen over minidiscs, want daar weet ik niet erg veel vanaf. Ik heb al wel gekeken bij www.kieskeurig.nl maar daar staan lang niet alle spelers bij die ook in de pricewatch staan.
Link naar reactie
Je zegt: niet al te groot en zwaar, maar wat is groot voor jou? Een mp3/cdspeler is relatief groot, maar als die afmetingen voor jou geen probleem zijn dan is zo'n speler denk ik de beste oplossing voor je, zeker gezien je budget. Het voordeel van MiniDisc is dat de apparaten een stuk kleiner en lichter zijn dan een mp3/cdspeler en dat dus ook de schijfjes een stuk kleiner zijn. Maar zoals al vermeld bevat een minidisc maximaal 80 minuten muziek. Wil je mp3tjes op hoge snelhied op minidisc zetten, dan heb je een [url=http://www.minidisc.org/NetMD_faq.html]NetMD[/url]-recorder nodig en die zijn duurder dan 150 euro. Ook zijn minidiscs duurder dan cdr's, een MD kost rond de twee euro. Meer info over MiniDisc kun je vinden op http://www.minidisc.org .
Link naar reactie
Die opmerking van niet te groot en zwaar sloeg eigenlijk nergens op, beetje lomp. :oops: Ik heb even op die site gekeken (niet de meest mooie :wink: ) maar ik zag alleen dat je bij die NetMD USB gebruikt. Hoe zit dat bij de gewone? Minidisc valt sowieso eigenlijk al af. Maar 80 min. aan muziek. Moet je weer al die schijfjes vol gaan proppen. Daar ga ik dan met mijn 1,75 Gb muziek collectie. :D Dan blijft dus over de mp3/cd speler. Kun je eigenlijk mp3's van een cd-rw afspelen met zo'n ding?
Link naar reactie
[quote:9285f43f5d="Robertstam"]Die opmerking van niet te groot en zwaar sloeg eigenlijk nergens op, beetje lomp. :oops: [/quote:9285f43f5d] Nou, dat valt wel mee hoor. Als je het bijvoorbeeld belangrijk vindt dat je de speler in je broekzak mee kunt nemen, dan maakt de grootte wel degelijk uit. [quote:9285f43f5d]Ik heb even op die site gekeken (niet de meest mooie :wink: ) maar ik zag alleen dat je bij die NetMD USB gebruikt. Hoe zit dat bij de gewone?[/quote:9285f43f5d] Die site is inderdaad niet fancy, maar het is wel een uitstekend verzamelpunt wat betreft info over MiniDisc, en het gaat om de inoud, nietwaar? :) Gewone MiniDiscs neem je op via een digitale of analoge aansluiting tussen je pc en MiniDisc-recorder. Je speelt de mp3tjes gewoon af met bv. Winamp en neemt dan de muziek op. Nadeel hiervan is dat dit dus op real-time snelheid gaat. [quote:9285f43f5d]Dan blijft dus over de mp3/cd speler. Kun je eigenlijk mp3's van een cd-rw afspelen met zo'n ding?[/quote:9285f43f5d] Volgens mij ondersteunen alle mp3/cdspelers ook cd-rw.
Link naar reactie
[quote:ba83296c2a="Robertstam"]Dat opnemen gaat dan wel ff duren ja, maar opzich is dat niet zo'n enorm probleem. Er kan gewoon te weinig op een minidisc en daarom heb ik er niet zo gek veel aan.[/quote:ba83296c2a] Dat probleem zul je dan ook hebben met een solid-state mp3-speler met 256MB geheugen. Als je daar mp3tjes met een fatsoenlijke bitrate op zet, past er misschien ook een uur of vier aan muziek op. Dan kun je dus net zo goed een paar extra minidiscs meenemen. Als je veel muziek wilt meenemen, is een harddisk-based mp3-speler wel wat voor je. Maar die zijn wel een stuk duurder, vanaf zo'n 300 euro. Maar als het formaat van een mp3/cdspeler geen probleem is, zou ik daarvoor gaan. Past binnen je budget, op een cdr past heel wat uren aan muziek en een cdr is in no-time gebrand.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...