Ga naar inhoud

spiegelreflex camera of digitale camera


Aanbevolen berichten

Indien de bovenste foto met een reflex genomen is moet je het toestel toch maar laten nakijken. Om te vergelijken moet je ook 2 DEZELFDE foto's nemen op hetzelfde tijdstip. Pas dan oordeel je met kennis van zaken. Simpel uitgelegd blijf ik erbij, na duizenden foto's met reflex én digitaal (veel meer dan tweeduizend) dat kleinbeeld nog steeds de allerbeste kwaliteit leverd. Probeer maar eens een toestel uit het CANON EOS gamma in combinatie met de digitale versie CANON IXUS V3 of FUJI FINEPIX 303. >Regelrechte gewaarborgde kwaliteit, tot spijt van wie het benijd.
Link naar reactie
[quote:d559a24e40="Alicante"]Indien de bovenste foto met een reflex genomen is moet je het toestel toch maar laten nakijken. Om te vergelijken moet je ook 2 DEZELFDE foto's nemen op hetzelfde tijdstip. Pas dan oordeel je met kennis van zaken. Simpel uitgelegd blijf ik erbij, na duizenden foto's met reflex én digitaal.[/quote:d559a24e40]Beide foto's zijn digitaal, dat heb ik ook gezegd. Het gaat mij niet om de reflex voor schut te zetten. Dat kan ik niet, de ruis doet het wel voor de digitale camera. De eerste foto zou ik met een gewoon toestel niet zo kunnen maken. vanwege de uitstekende delen van de bloem. Verder betreft het een avondfoto, dus ik heb er al een concessie voor moeten doen. Ik heb tenminste twee foto's van een bloeiaar die vernietigend zijn voor de reflex (qua scherptediepte), waarvan een vernietigend is voor de digitale versie (qua ruis). Als je me niet gelooft, kom langs. Ik heb er momenteel de foto's nog van, dacht ik zo. In de vorm van webfoto's wordt het mij te complex en treedt overigens ook teveel vervorming op. Ik ben wel benieuwd naar de door jou gebruikte objectieven, die informatie mis ik nog. Wat ik overigens veel belangrijker vind, is dat ik fotografeer om leuke foto's te maken. Dat het met een ander toestel beter zou kunnen, tja, ik kan niet alles betalen en met 3 fototoestellen met extra objectieven op stap te gaan, dat zie ik geen enkele wandelaar doen. Dit zijn allemaal kleine randvoorwaarden die mijn keuze beïnvloeden. Wat de ander ermee doet, blijft zijn/haar keuze. Voor vergrotingen blijf ik de reflexcamera nodig hebben. Helaas zou ik op dit moment geen 30x45 laten afdrukken. Mijn laatste ervaringen met een aantal ontwikkelcentra, zijn zeer slecht. En op een of andere manier nemen de krassen op de negatieven ook nog toe. Dus toch weer een paar redenen minder voor de reflexcamera.
Link naar reactie
[quote:5afa6230b1="Alicante"]Indien de bovenste foto met een reflex genomen is moet je het toestel toch maar laten nakijken. Om te vergelijken moet je ook 2 DEZELFDE foto's nemen op hetzelfde tijdstip. Pas dan oordeel je met kennis van zaken. Simpel uitgelegd blijf ik erbij, na duizenden foto's met reflex én digitaal.[/quote:5afa6230b1]Beide foto's zijn digitaal, dat heb ik ook gezegd. Het gaat mij niet om de reflex voor schut te zetten. Dat kan ik niet, de ruis doet het wel voor de digitale camera. De eerste foto zou ik met een gewoon toestel niet zo kunnen maken. vanwege de uitstekende delen van de bloem. Verder betreft het een avondfoto, dus ik heb er al een concessie voor moeten doen. Ik heb tenminste twee foto's van een bloeiaar die vernietigend zijn voor de reflex (qua scherptediepte), waarvan een vernietigend is voor de digitale versie (qua ruis). Als je me niet gelooft, kom langs. Ik heb er momenteel de foto's nog van, dacht ik zo. In de vorm van webfoto's wordt het mij te complex en treedt overigens ook teveel vervorming op. Ik ben wel benieuwd naar de door jou gebruikte objectieven, die informatie mis ik nog. Wat ik overigens veel belangrijker vind, is dat ik fotografeer om leuke foto's te maken. Dat het met een ander toestel beter zou kunnen, tja, ik kan niet alles betalen en met 3 fototoestellen met extra objectieven op stap te gaan, dat zie ik geen enkele wandelaar doen. Dit zijn allemaal kleine randvoorwaarden die mijn keuze beïnvloeden. Wat de ander ermee doet, blijft zijn/haar keuze. Voor vergrotingen blijf ik de reflexcamera nodig hebben. Helaas zou ik op dit moment geen 30x45 laten afdrukken. Mijn laatste ervaringen met een aantal ontwikkelcentra, zijn zeer slecht. En op een of andere manier nemen de krassen op de negatieven ook nog toe. Dus toch weer een paar redenen minder voor de reflexcamera.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...