Ga naar inhoud

installatie Logitech webcam verstoort netwerk


Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs een webcam gekocht van Logitech: de Quickcam pro 4000. Zowel door win XP-Home als XP-Prof wordt hij automatisch herkend en geïnstalleerd. Daarna is echter mijn netwerk- en mijn internetverbinding verdwenen :( Voor internet gebruik ik een ADSL ethernet modem (Speedtouch 510). Voor het interne netwerk een switch van Sitecom. De installatie van het netwerk (2 PC's, een met XP-home en een met XP-prof) ging destijds niet gemakkelijk, maar het werkt.
Link naar reactie
En als je de webcam loskoppelt of in het ergste geval de-installeert, werkt je netwerk dan weer wel? Schrijf de netwerkgegevens op en controleer ze als je de webcam hebt geinstalleerd... Het kan werken, ik heb het zelfde als jij staan, alleen een Edimax routertje (heb je een router/switch of alleen een switch?). Voor het WAN zou je alleen je netwekkaart-instelling hoeven checken...
Link naar reactie
[quote:69ca5f14f2="p.blauw"]En als je de webcam loskoppelt of in het ergste geval de-installeert, werkt je netwerk dan weer wel? Schrijf de netwerkgegevens op en controleer ze als je de webcam hebt geinstalleerd... Het kan werken, ik heb het zelfde als jij staan, alleen een Edimax routertje (heb je een router/switch of alleen een switch?). Voor het WAN zou je alleen je netwekkaart-instelling hoeven checken...[/quote:69ca5f14f2] Ik kan Internet en het netwerk alleen weer aan de praat krijgen door een systeemherstel (dus niet door het loskoppelen van de webcam). Ik vermoed dat de firewall in de speedtouch router in combinatie met de (verkeerde) netwerkinstellingen de problemen veroorzaakt.[/quote]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...