Ga naar inhoud

help, waar zijn mijn bestanden?


Aanbevolen berichten

ik heb 2 harde schijven op de eerste heb ik windows ME staaan en de tweede harde schijf heb ik mijn schoolbestanden, ik heb mijn eerste harde schijf geformateerd, en heb xp gezet, maar als ik kijk naar mijn tweede harde schijf zie ik mijn bestanden niet meer. hoe krijg ik die weer terug.alsjeblieft. (want ik heb niks met die tweede harde schijf gedaan)
Link naar reactie
[quote:9f0b38b388="uiterlix"]> Ook toevallig XP niet fat32 geformateerd en je schoolschijf in NFTS ? Dat mag m.i. niets uitmaken, want dat weerhoudt XP er niet van om gewoon NTFS partities te kunnen lezen.[/quote:9f0b38b388]Heel recentelijk werd op een soortgelijke vraag met grote stelligheid gezegd dat dit niet kan. Heb zelf deze situatie niet, maar ik word toch nieuwsgierig. Jan de Boer
Link naar reactie
Fat32 kan geen NFTS-geformateerde schijven lezen. Meestal formateert men bij XP in NFTS en kan die zo àlle systemen lezen, maar heb je vb ook nog 98 op je systeem staan, dan kan die je NFTS-schijven niet lezen. Daarom stelde ik de vraag precies àndersom voor het geval jij je XP in Fat32 had geformateerd.
Link naar reactie
Ik zou me opzich voor kunnen stellen dat de schijf waarop XP is geinstalleerd NTFS moet zijn om de rest ook te kunnen lezen. Windows heeft nog wel eens van die rare koppelingen naar andere schijfen, waarbij ik niet weet wat er gebeurt, maar als er een soort image gemaakt wordt van de d:-schijf (NTFS) op de c:-schijf (FAT) dan werkt dat niet. En verder, mischien dat het dusdanig idioot in elkaar steekt dat als de installatieschijf geen NTFS is, ondersteuning daarvoor ook niet wordt geinstalleerd.
Link naar reactie
Als je zeker weet dat er niets met die schijf gebeurd is zou je nog van PC Inspector File Recovery gebruik kunnen maken, te downloaden van de volgende site: http://www.pcinspector.de/ Het is freeware mooier is er niet. Ik heb een keer ingeveer een zelfde situatie gehad met een draagbare harddisk. Met 98 de bestanden er op gezet en onder XP niets te lezen (98 er al af gemieterd). Toen heeft dit proggie me er uitgered. Alles terug kunnen halen. Wie weet werkt dit ook voor jou omdat ik uit het verhaal begrijp dat je de schijf wel ziet (de grootte zal ook wel kloppen). Ik zou zeggen succes. Groeten, Stofnest.
Link naar reactie
[quote:06b285da90="water"]En verder, mischien dat het dusdanig idioot in elkaar steekt dat als de installatieschijf geen NTFS is, ondersteuning daarvoor ook niet wordt geinstalleerd.[/quote:06b285da90] Nu is het natuurlijk een uitdaging geworden. Quote van de makers van Windows: A computer running Windows XP or Windows 2000 can access files on an NTFS partition. Bron: [url=http://www.microsoft.com/windowsxp/home/using/productdoc/en/default.asp?url=/WINDOWSXP/home/using/productdoc/en/choosing_between_NTFS_FAT_and_FAT32.asp]hiero[/url]
Link naar reactie
[quote:b9a0201eeb="BrigitteW"][quote:b9a0201eeb="water"]En verder, mischien dat het dusdanig idioot in elkaar steekt dat als de installatieschijf geen NTFS is, ondersteuning daarvoor ook niet wordt geinstalleerd.[/quote:b9a0201eeb] Nu is het natuurlijk een uitdaging geworden. Quote van de makers van Windows: A computer running Windows XP or Windows 2000 can access files on an NTFS partition. Bron: [url=http://www.microsoft.com/windowsxp/home/using/productdoc/en/default.asp?url=/WINDOWSXP/home/using/productdoc/en/choosing_between_NTFS_FAT_and_FAT32.asp]hiero[/url][/quote:b9a0201eeb] Ik wacht met spanning af.
Link naar reactie
[quote:c4b65acd48="BrigitteW"]Nu is het natuurlijk een uitdaging geworden.[/quote:c4b65acd48] Ik zie de uitdaging niet zo. Er is geen twijfel over mogelijk dat WinXP zowel FAT32 als NTFS kan lezen. Heeft totaal niks te maken met de vraag waarop het zelf is geïnstalleerd. Dat is gewoon ingebakken in WinXP zelf. Hoe zou je anders met een [b:c4b65acd48]convert /fs:ntfs[/b:c4b65acd48] vrolijk verder kunnen draaien? Win98 kan standaard geen NTFS lezen (zelfs niet zien), dus daarmee kun je geen ingebouwde schijven met NTFS partities lezen. Alle Windows versies kunnen over het netwerk NTFS lezen. Dat heeft verder niks met Windows te maken. Ze vragen gewoon de inhoud van een gedeelde map op, en het lokaal geïnstalleerde systeem geeft antwoord. Dat kan ook een niet-Windows systeem zijn dat een compleet ander filesysteem draait. Wat er mogelijk aan de hand kan zijn is dat er gebruik wordt gemaakt van een bootmanager (BootMagic) die de partitie [i:c4b65acd48]hidden[/i:c4b65acd48] heeft gezet. In dat geval is de hele partitie niet te zien. Dat probleem zou met een andere configuratie van de bootmanager opgelost kunnen worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...