Ga naar inhoud

DVD speler is plots een cd-rom geworden!!!!


Aanbevolen berichten

Ik heb een DVD speler (pioneer DVD-ROM DVD-115) en een philips cd-rw Mijn cd-rw is stuk gegaan en heb er een nieuwe ingestoken. Ik heb gewoon dezelfde kabels gebruikt als die er instaken en voor de rest niets veranderd ook niet aan de DVD speler. Het probleem is nu dat mijn dvd speler plots een cd-rom speler is geworden is in windows verkenner. Weet niemand hoe ik de computer terug kan instellen zodat die terug een DVD speler wordt ? Ik werk met windows xp pro. Als ik vroeger op "deze computer " klikte dan kreeg ik : DVD-station (E) en nu staat er CD-ROM station (E) Als ik vroeger een DVD in mijn DVD station stak begon ie automatisch af te spelen in windows media player 9. (ik heb het dvd decoder pack geinstalleerd voor windows media player xp ) Als ik nu een DVD insteek gebeurd er niets. Als ik daarentegen een gewone audio cd of gegevens cd in mijn DVD speler stop dan werkt alles normaal. Als ik dan naar "mijn computer" ga zie ik wel dat de titel van de dvd herkent wordt. Softwarematig heb ik niets gewijzigd. Bij apparaatbeheer wordt ie wel herkent als pioneer DVD-ROM DVD-115 Er staat ook geen uitroepteken voor en het apparaat werkt correct staat er. Voor het vervangen van die kapotte CD-RW is wel mijn computer gereset ofzoiets( heb het zelf niet gedaan) Maar ik vind het wel raar dat dezelfde kabels gebruikt zijn en dat alleen de CD-RW (F)vervangen is en dat nu opeens mijn DVD speler (E) niet meer herkent wordt als DVD-speler maar als CD-ROM. Ik heb wel gehoord dat je dat eventueel via DOS terug kan instellen maar weet niet hoe ? En in mijn BIOS kan ik niets terug vinden. Is er iemand die mij kan helpen AUB ???
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...