Ga naar inhoud

Hoe start je een pc winkel???


Aanbevolen berichten

De vraag is eigenlijk heel simpel. Indien je nu zelf thuis een pc winkel wil opstarten, hoe begin je daaraan? En dan heb ik het enkel over de hardware en stuff. Moet je contact opnemen met een hardware fabrikant en hoe gaat het verder. Kortom welke verplichtingen heb je tegenover de hardware-verdelers en hoe stel de prijzen op?
Link naar reactie
Voor een fabrikant neem je denk ik (zeker in het begin) niet genoeg af als "thuiswinkel". Ik weet nog dat een paar studievrienden een paar jaar terug een handeltje in zelfgebouwde pc's begonnen, die kochten dan vaak op PC-beurzen omdat dat voor kleine aantallen het voordeligst was. Lijkt me dat er geen vaste regels zijn voor dit soort dingen, misschien dat je via internetwinkels nog het voordeligst uitbent.
Link naar reactie
bij de nederlandse kvk´s hebben ze hele handige starterpaketten ... ook ivm de belastingdienst, waar je heel veel gezeik mee gaat krijgen Maar vind je het heel raar dat na deze vraag ik nooit van me leven bij jouw winkeltje zou kopen?? hoewel misschien als je me heéél veel korting geeft .... nah ik loop te narren maar heb je ooit wel eens van een bedrijfsplan gehoord ??? Volgens mij kun je ook diskettes aanvragten bij de kvk´s waarop een begeleiding staat van het gebruik van zo´n plan .... Ik heb het ooit eens op school gedaan, alleen alles weer weggegooid, maar ik meen me te herinneren dat ze die gewoon bij de kvk´s hadden ... die belde ik nog wel eens voor me eigen bedrijfsplannetjes, anders was het zo moeilijk lening te krijgen van de bank ... die kijken nl heel erg naar je plan ... en terecht, zeker in deze tijden ...
Link naar reactie
[quote:0a662c4c97="spiderned"][quote:0a662c4c97="PS"]Voor een fabrikant neem je denk ik (zeker in het begin) niet genoeg af als "thuiswinkel". [/quote:0a662c4c97] Nee hoor; Hoe meer je bestelt hoe minder je betaalt (qua stuksprijs). Iedereen met een kvk nummer kan bestellen bij groothandels.[/quote:0a662c4c97] eens bij een groothandel : Maar ik ben het met PS eens. Een fabrikant gaat je heus geen 10 HD's leveren of zo, moet je bij de groothandel zij,n die kopen weer bij een nog grotere groothandel of bij de fabrikant
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...