Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik zat net vice city te spelen en in het begin ging het goed, maar later haperde die een beetje en het werd steeds erger....zelf heb k geforce 2 en amd 1800 + processor....maar met windows me....... nu wil ik dus xp erop zetten door 1 van mijn harde schijven, de c schijf, te formatteren, dus dat mn mp3's op de d schijf bestaan blijven......heeft iemand suggesties om dit aan te pakken.... alvast bedankt
Link naar reactie
gewoon de disk erin steken, installatieproces starten onder windows ME. je geeft dan aan dat ie op C: moet installeren. anders kan je ook altijd een bootdisk maken voor WinXP. probleem is dat je dan goed wat flops nodig bent, stuk of 6 geloof ik. ennuh, kicken van je topic na 20 minuten is niet echt netjes, het is hier geen helpdesk ofzo :-?
Link naar reactie
dat kan.... echter loop je dan wel kans dat de boel een rommeltje gaat worden... ik zou dit doen; je mp3's en dergelijk op CD fikken, of op een aparte partitie op een HD zetten. dan je hele HD formatteren, en dan windows erop installen... PS: maak wel eerst een windows XP bootdisk aan, ik heb hier een XP pro liggen (legaal) die niet self bootable is.... je hebt wel een half doosje flops nodig, maar ja.. :wink:
Link naar reactie
wat is een bootdisk, ik weet dat als ik mn me wil formatteren een opstartdiskette moet maken en dan formatteren en xp erop zetten, maar hoe wil ik dan xp erop krijgen als der geen windows meer op zit?? en als ik nu gelijk het installeer wat voor 'rommeltje' krijg ik dan op mn pc? ps: en nog sorry van dat kicken
Link naar reactie
bootdisk = opstartdiskette Even op een rijtje: (je wil dus je vorige windows van je schijf af en XP er op?) 1. je eigen data (je mp3's, teksten,...) eerst veilig stellen door ze vb op een cd te schrijven 2. windows XP in je cdromlezer steken 3. booten (opstarten) van je computer en (nog in de zwarte schermen, helemaal in het begin) via del naar de bios gaan en er je cdromlezer als eerste opstartmedium instellen 4. bios verlaten, de computer start zichzelf terug op 5. vermits je cdrom als eerste opstartmedium is ingestel gaat je XPcd opstarten en krijg je al snel de vraag of hij de schijf moet formateren. Je antwoordt met ja (een bootdisk heb je dus eigenlijk niet nodig) Dan begint de installatie van XP en krijg je nog wel enkele verstandige vragen: formateren in Fat32 of NFTS, ... Dus kan je het best even op voorhand nadenken erover.
Link naar reactie
[quote:d120ed91bd="turbulence"]je hebt wel een half doosje flops nodig, maar ja.. :wink:[/quote:d120ed91bd]Nee hoor, kan ook gewoon met een Windows 98SE bootflop van [url]www.bootdisk.com[/url]. Kies voor opstarten mét cdrom ondersteuning, dan ga je naar je cdrom (als je 2 partities/schijven heb, wordt dat F, omdat je cdrom 1 letter opschuift door een kleine partitie die wordt aangemaakt voor tools oid.). Dus F: En dan SETUP.EXE, et voila, de setup start ook. Jochem
Link naar reactie
[quote:3963d28213="BrigitteW"]Niet dus. Om te beginnen moet je zorgen dat je een diskette gebruikt met smartdrive, anders duurt het letterlijk uren voordat de bestanden zijn gekopieerd. Verder moet je niet setup.exe hebben, maar winnt.exe, te vinden in de map i368 op de CD-rom. Setup.exe werkt niet onder Dos.[/quote:3963d28213]Ow... dan weet ik dus ni hoe ik het heb gedaan... ik heb het namelijk wel zo gedaan. Naja, dan weet ik het ook ni :-? Jochem
Link naar reactie
Ga dus eerst na of de XP CD bootable is. Zo ja, dan is dat zo het minste werk. Die 4 opstart schijven aanmaken is dan niet nodig en de eerste installatie stap gaat dan ook wat sneller. Eventueel een dual boot maken, dat kan als je over voldoende schijfruimte beschikt. De oude Windows versie blijft er dan nog op staan. Verder maak een goede backup van je data (op CD-Rom). Er kan altijd wat misgaan. Wat ik vaak doe bij voldoende schijfruimte is een backup van de boot partitie te maken om deze eventueel later terug te kunnen zetten. Die data blijft dan op dezelfde harde schijf alleen verhuisd naar een andere partitie. Verder zit er dat a bij zoals e-mail en favorieten en zo, die ik ook weer terug wil zetten. Daarvan maak ik een extra backup.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...