Ga naar inhoud

Trust of toch maar een Canon Digitale camera??


Aanbevolen berichten

Ik wil een digitale camera gaan kopen. Ik heb pas een Trust 710 LCD Powerc@m Zoom gezien bij iemand. Deze digitale camera heeft maar liefst een 4 Megapixel fotoresolutie, een LCD en is qua geheugen uitbreidbaar. En dat voor maar 130 euro of zo. Echter ik wil liever een echt merk en een metalen behuizing. Ik kwam toen bij Canon uit en wel bij de Digital Ixus series. Echter deze zijn behoorlijk duurder en hebben ook nog eens minder Megapixels (DI V2: 2.1 en DI V3: 3.3). Met welke kun je nu betere foto's maken in een hoge resolutie. Ik zou zeggen met die Trust vanwege de 4 Megapixels. Of spelen er nog meer dingen mee? Graag wat uitleg en advies. Ik heb namelijk (nog) weinig verstand van de wondere wereld der digitale camera's.
Link naar reactie
Trust gebruikt harwarematige interpolatie om de resolutie van zijn camera's op te krikken (zie o.a. [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=93422]dit topic[/url]). Verder sluit ik me volledig bij @l om gewoon voor een canon te gaan, zeker de a60/a70-modellen worden zeer positief beoordeeld en over de ixus-serie hoor je ook veel goeds. Bij zo'n merkcamera heb je niet alleen een betere lens (naar mijn mening nog belangrijker dan het aantal megapixel), maar ook veel meer instelmogelijkheden e.d. Ik heb deze maand trouwens een test van camera's gelezen waarin ze zo'n trust-dingetje hadden laten meedoen (ik meen in PCM?). Die trust kwam met afstand als laatste uit de bus.
Link naar reactie
Goed orienteren is een must! Het feit dat een camera 4 megapixels heeft wil nog niet zeggen dat het een goede camera is. Er zijn voorbeelden waarbij een 4 megapixel camera afbeeldingen aflevert die scherper en van betere kwaliteit zijn dan een 5 megapixel camera. Waar ik vanuit ga als ik een digitale camera wil/ga aanschaffen is het volgende (uitgaande dat ik het budget voor de camera heb vastgesteld): batterij/accu verbruik hoelanger je kan door gaan op een setje batterijen of een accu hoe beter. (als er batterijen meestal penlites ingaan is het aanschaffen van 1 of 2 setjes NimH 1800 of hoger aan te raden deze batterijen zijn oplaadbaar en gaan lang mee) prijs van een eventuele tweede accu of setje batterijen. Opslagmedium dat wordt gebruikt (compactflash I of II, memorystick, xD enz) dit omdat er een flink verschil in prijs is tussen al de verschillende opslagmedia alsmede de maximale grootte van de kaartjes (hiermee bedoel ik het aantal MB dat op een kaartje kan zo is er een compactflash kaartje tot 1gig terwijl de smartmedia maar tot een max van 128 gaat) zo'n 1 gig kaartje is stukken handiger dan 4 256mb kaartjes. lens die gebruikt wordt in de camera zowel bereik (max aantal mm)als fabrikant een Carlseisz lens is nu eenmaal beter dan een trust lens dit komt ook ten goede van de kwaliteit van je foto. lichtgevoeligheid en ISO waarden Het is nu eenmaal handig om een camera te hebben waarmee ook met weinig licht nog goede foto's gemaakt kunnen worden (vroeger kon je fotorolletjes aanschaffen van verschillende iso waarden met digitale camere's gaat dit net even anders ze geven ook een ISO waarde aan maar dit verschilt sterk van camera tot camera er zijn cameras met alleen iso waarde 100 maar er zijn ook cameras die verschillende ISO waarden aan kunnen. gebruikers gemak: ligt de camera lekker in de hand zijn de diverse knopjes makkelijk te bereiken zijn de menuopties makkelijk te begrijpen en te gebruiken is het lcd schermpje helder. Ik adviseer ook altijd ga even kijken in een winkel probeer de camera even uit. Je hoeft het niet in die winkel te kopen je kan gewoon bestellen via internet natuurlijk. aansluitingen : Welke aansluitingen zitten er op de camera USB 1.1 , USB 2.0, video out, firewire, lichtnetadapter ? natuurlijk ook veel rondkijken en zoeken naar reviews van cameras op het internet of in tijdschriften.
Link naar reactie
[quote:ea0814c490="Ghorghor"] zo'n 1 gig kaartje is stukken handiger dan 4 256mb kaartjes. [/quote:ea0814c490] Op zich is het handig dat je niet hoeft te wisselen, maar meerdere kaartjes hebben het voordeel dat je niet meteen al je (vakantie)foto's kwijt bent op het moment dat het kaartje bijvoorbeeld beschadigd/kwijt raakt.
Link naar reactie
[quote:2b0e37cfce="PS"][quote:2b0e37cfce="Ghorghor"] zo'n 1 gig kaartje is stukken handiger dan 4 256mb kaartjes. [/quote:2b0e37cfce] Op zich is het handig dat je niet hoeft te wisselen, maar meerdere kaartjes hebben het voordeel dat je niet meteen al je (vakantie)foto's kwijt bent op het moment dat het kaartje bijvoorbeeld beschadigd/kwijt raakt.[/quote:2b0e37cfce] Daar heb je helemaal gelijk in. Aleen haal ik zelden tot nooit het kaartje uit mijn camera. Overigens betekent meer kaartjes betekent ook meer kans om 1 of meerdere kaartjes kwijt te raken dit is gewoon een kwestie van waar je voorkeur naar uitgaat. (daarom had ik ook boven neergezet waar IK vanuit ga :D)
Link naar reactie
[quote:7f7b48d3f7="Rob The Great"]Allewaar voor zijn geld. Sla de tests er maar op na, dan zie je dat Trust ( net als Jos Verstappen) hekkesluiter is.[/quote:7f7b48d3f7] Die jos traint voorlopig 1e plaats vanwege de regen, mogelijk moet je die trust ff onder de kraan houden en je hebt een top-camera :wink:
Link naar reactie
[quote:52c0851fb6="InZane"]Als het alleen maar om Trust of Canon gaat, dan moet je absoluut voor de Canon gaan. Ik durf te wedden dat de foto's van de 2MP Canon scherper en mooier zijn van de zogenaamde 4MP Trust![/quote:52c0851fb6] OK, uiteraard ga ik niet alleen voor Canon (Trust valt wel af nu :D ). Ik wilde het verschil te weten komen tussen een budget en een merk digitale camera.
Link naar reactie
[quote:7cecf476ce="PS"]Trust gebruikt harwarematige interpolatie om de resolutie van zijn camera's op te krikken (zie o.a. [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=93422]dit topic[/url]). Verder sluit ik me volledig bij @l om gewoon voor een canon te gaan, zeker de a60/a70-modellen worden zeer positief beoordeeld en over de ixus-serie hoor je ook veel goeds. Bij zo'n merkcamera heb je niet alleen een betere lens (naar mijn mening nog belangrijker dan het aantal megapixel), maar ook veel meer instelmogelijkheden e.d. [/quote:7cecf476ce] Wat een oplichters die Trust, beetje hardware matig de resolutie aanpassen, geen wonder dat ze geld overhouden om Jos 'The Boss' te sponsoren! Over die A60/A70 hoor ik ook veel goeds. Ik vind het alleen jammer dat bij deze camera's de behuizing van plastic is. Dat heeft de Digital Ixus dan beter met een aluminium behuizing.
Link naar reactie
[quote:d608b3353c="Ghorghor"]Goed orienteren is een must! Het feit dat een camera 4 megapixels heeft wil nog niet zeggen dat het een goede camera is. Er zijn voorbeelden waarbij een 4 megapixel camera afbeeldingen aflevert die scherper en van betere kwaliteit zijn dan een 5 megapixel camera. Waar ik vanuit ga als ik een digitale camera wil/ga aanschaffen is het volgende (uitgaande dat ik het budget voor de camera heb vastgesteld): batterij/accu verbruik hoelanger je kan door gaan op een setje batterijen of een accu hoe beter. (als er batterijen meestal penlites ingaan is het aanschaffen van 1 of 2 setjes NimH 1800 of hoger aan te raden deze batterijen zijn oplaadbaar en gaan lang mee) prijs van een eventuele tweede accu of setje batterijen. Opslagmedium dat wordt gebruikt (compactflash I of II, memorystick, xD enz) dit omdat er een flink verschil in prijs is tussen al de verschillende opslagmedia alsmede de maximale grootte van de kaartjes (hiermee bedoel ik het aantal MB dat op een kaartje kan zo is er een compactflash kaartje tot 1gig terwijl de smartmedia maar tot een max van 128 gaat) zo'n 1 gig kaartje is stukken handiger dan 4 256mb kaartjes. lens die gebruikt wordt in de camera zowel bereik (max aantal mm)als fabrikant een Carlseisz lens is nu eenmaal beter dan een trust lens dit komt ook ten goede van de kwaliteit van je foto. lichtgevoeligheid en ISO waarden Het is nu eenmaal handig om een camera te hebben waarmee ook met weinig licht nog goede foto's gemaakt kunnen worden (vroeger kon je fotorolletjes aanschaffen van verschillende iso waarden met digitale camere's gaat dit net even anders ze geven ook een ISO waarde aan maar dit verschilt sterk van camera tot camera er zijn cameras met alleen iso waarde 100 maar er zijn ook cameras die verschillende ISO waarden aan kunnen. gebruikers gemak: ligt de camera lekker in de hand zijn de diverse knopjes makkelijk te bereiken zijn de menuopties makkelijk te begrijpen en te gebruiken is het lcd schermpje helder. Ik adviseer ook altijd ga even kijken in een winkel probeer de camera even uit. Je hoeft het niet in die winkel te kopen je kan gewoon bestellen via internet natuurlijk. aansluitingen : Welke aansluitingen zitten er op de camera USB 1.1 , USB 2.0, video out, firewire, lichtnetadapter ? natuurlijk ook veel rondkijken en zoeken naar reviews van cameras op het internet of in tijdschriften.[/quote:d608b3353c] Wauw, dit is handig tnx!
Link naar reactie
Hoi The One Ik ben sinds vorig weekend de bezitter van een A70 en ik ben er tevreden mee. Ik liep al een paar weken toestellen te vergelijken en uiteindelijk heb ik de knoop dan maar doorgehakt. De foto's zijn scherp en de kleuren worden goed weergegeven. Op sommige forums zijn er meldingen dat de beelden te soft zijn, ik kan echter niet zeggen dat ik daar tot nu toe echt last van heb. Het is natuurlijk ook een keuze die Canon heeft gemaakt in de bewerkingen die plaatsvinden op de chip. Ik werk in ieder geval de beelden later eventueel liever iets bij op de computer dan dat ze te onnatuurlijk uit het toestel komen. Ik heb nog een tijdje staan twijfelen over de P-serie van Sony, maar ik vind dat aan hun toestellen ook wat nadelen kleven. Ten eerste het gebruik van een accu ipv batterijen (batterijen zijn altijd gemakkelijker als je op reis bent, en dringend nood hebt aan energie :) En het feit dat Sony Memory-sticks gebruikt ipv CF-cards. De A70 heeft ten slotte naast de automatische functies ook veel manuele instellingen. Ik ben van plan om me wat meer te gaan verdiepen in digitale fotografie en dit is dus het grootste voordeel voor mij. Door langzaam met de instellingen te beginnen spelen, kan ik verder groeien. En moet ik binnen twee jaar ook niet noodzakelijk op zoek naar een nieuwe 'camera-die-iets-meer-kan'. Volgens mij is de A70 op dit moment dus zeker een aanrader. Ik hoop dat je hier iets aan hebt Groeten Woozle
Link naar reactie
Wat mij betreft geeft Canon de beste kleuren (huidtint). Heel belangrijk is een goede lens (canon is veel beter dan dat stuk "plastic" van Trust). Wat ook heel fijn is is de processor (beeldverwerking) van de Canon. Deze is snel (zeker in vergelijk met Trust) en goed. Je kunt je foto's redelijk snel naar je pc halen. Zelf ben ik gevallen :P voor de digital Ixus 400 waar ik erg tevreden over ben. Van vrienden en collega's weet ik dat zij dat ook zijn met de Powershot en de S50 - kortom als ik jou was en ik kon het lijden ging ik voor Canon.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...