Ga naar inhoud

Hoe zet ik mijn OS e.d. over naar een nieuwe HD?


Aanbevolen berichten

Ik heb met mijn huidige HD (40GB) wat problemen en ik heb ruimtegebrek. Daarom wil ik een nieuwe HD in mijn systeem zetten van 80GB. Mijn 40 GB wil ik ter reparatie opsturen naar Maxtor en er later weer voor de extra ruimte bijzetten. Mijn vraag: kan ik mijn nieuwe systeem gewoon overzetten naar een nieuwe HD? En hoe zou ik dat het beste kunnen doen?
Link naar reactie
Twee manieren, de eerste is weinig werk, de tweede ben je minstens een halve dag zoet: 1e. Een imagefile maken van de oude schijf, en die op de nieuwe schijf plaatsen. 2e. OS en alle software opnieuw installeren. Jan de Boer Edit: Zie na plaatsing dat er ondertussen al een soortgelijk antwoord binnengekomen was van Brigitte. Komt dus op hetzelfde neer.
Link naar reactie
Als je nieuwe schijf ook een maxtor is kan je op hun site een progje downloaden. Met dit progje kan je de hele schijf formatteren en de hdd copieren , kijk ook ff naar powermax , hiemee kan je de oude schijf testen en e.v.t. repareren , scheelt je weer een hoop kosten en je houd je eigen schijf. Suc6 Jac
Link naar reactie
[quote:c8cde123f5="Passer"]Zorg er bij image en ghost wel voor dat je nieuwe partitie ongeveer even groot is als de partitie waarvan je een image/ghost maakte of je zou wel eens problemen kunnen hebben, naar ik op een forum gelezen heb.[/quote:c8cde123f5] Met drive image nog nooit problemen mee gehad......
Link naar reactie
Bedankt voor de tips. Ik heb DriveImage wel, dus daar moet het mee lukken. Ik wist niet of dat zomaar kan. De powermax software heb ik al gebruikt. Ik krijg een hele algemene foutmelding waar ik niet verder mee kom. Bij het opstarten krijg ik echter al anderhalf jaar lang de (SMART)melding dat mijn HD op het punt staat te overlijden, soms wordt 'ie niet gevonden. Ik weet niet eens of de HD het probleem is of het mobo, maar ik moet toch wat...
Link naar reactie
[quote:49368a105b="mike leroi"]Gebruik gewoon Ghost van Norton, dit programma werkt perfect en je kunt gewoon een immage van een 20Gig op een 60, 80, 120 Gig plaatsen. Greetz bye mike[/quote:49368a105b] Maar zorg er wel voor dat een image wat je met ghost maakt van een partitie van bv 8 Gb ook weer op een partitie van 8 GB terugkomt anders kan het wel eens helemaal mis gaan. Uit ervaring: Ghost backup van een partitie van 5 Gig, partitie vergroot naar 8 gig met P.M. en de ghost van 5 gig er weer op terug. Op de HD zaten in het totaal 4 partities die allemaal verdwenen waren en de HD was weer 1 partitie geworden, was wel prettig.
Link naar reactie
Met DriveImage levert het terugzetten naar een partitie met een andere grootte geen problemen op. Toen ik vandaag mijn nieuwe schijf echter formatteerde en partioneerde, bleek dat Maxblast de mogelijkheid biedt de gegevens van de bootpartitie naar een nieuwe partitie te kopieren. Dat werkte nog makkelijker.
Link naar reactie
[quote:e3765cc40c="Count Uilesnor"]Met DriveImage levert het terugzetten naar een partitie met een andere grootte geen problemen op. Toen ik vandaag mijn nieuwe schijf echter formatteerde en partioneerde, bleek dat Maxblast de mogelijkheid biedt de gegevens van de bootpartitie naar een nieuwe partitie te kopieren. Dat werkte nog makkelijker.[/quote:e3765cc40c] Idd, dit vind ik ook de beste manier. Een paar keer klikken en klaar. De andere manieren gaan ook wel, maar zijn meer omslachtiger, hoewel ik ook Norton Ghost onder DOS gebruik.
Link naar reactie
Wow! Ik heb net DriveImage v7.0 voor het eerst gebruikt (de nieuwste versie dus). Daarmee heb ik een backup gemaakt van mijn C-partitie [b:6068bd6783] zonder Windows te verlaten [/b:6068bd6783]. Dat vind ik best bijzonder. Het 'oude' systeem - virtual floppy heet het geloof ik- werkte ook goed, maar dit is wel echt perfect!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...