Ga naar inhoud

Review: Asko ASEA 12003


rstein

Aanbevolen berichten

Heb niks te doen op een zondagmiddag, dus dan doe ik maar een review van m'n 12003: Merk&type: Asko ASEA 12003 Gekocht bij: Marktplaats bij particulier, is weinig gebruikt omdat hij hem van z'n oma gekregen had en zelf int. vrachtwagenchaffeur (= weinig thuis) is. Pluspunten: Degelijkheid is niet van deze wereld. Heb 'm al meer dan een half jaar en hij is so far nog nooit kapotgeweest, en ik was HEEL veel. Ik kan overal bij zonder de halve machine te slopen! Alles is van metaal, dus praktsich onverwoestbaar. Weinig proprietary spul (lagers+keerringen zijn universeel en niet Asko eigen, pomp is een aangepaste Hanning/Miele-pomp) Wast erg goed voor een machine uit 1993. M'n ma zei dat hij beter wast dan haar W4146, en dat is een machine van 1200 euro! Staat als een huis (https://www.youtube.com/watch?v=Y-hFLjXFHhk) bij centrifugeren, dankzij de vier schokdempers. (of in mijn geval zelfs zes!) Vijf keer spoelen met hoog waterniveau = spoelresultaten die niet te vergelijken zijn met andere machines! Siemens inductiemotor dus zeer betrouwbaar. Dan de nadelen: Asko is klein in NL dus tweedehands reserveonderdelen zijn moeilijk tot niet te vinden. Zuipt water tov moderne machines, maar spoelt in ruil daarvoor ook erg goed. Niet stil, maakt niet uit voor mij want hij staat in een garage en s'nachts staat hij 95% van de tijd toch niet aan. Pomp moest gereviseerd worden, kostte mij wat research om de juiste keerring te vinden, dit is de goedkoopste die ik gevonden kreeg: http://klikenbestel.nl/pump-gasket-for-hanning-w1-07603-a/ De timer is geen gewone: je kan niet [I]rapid advancen[/I] naar bijvoorbeeld de derde spoelgang en dan tussendoor centrifugeren, wat Mieles wel kunnen. Al in al, een hele sterke machine met wat schoonheidsfoutjes. Zou ik 'm aanbevelen? Ja en nee. Ja, als je een hardcore witgoedliefhebber bent die zelf dingen kan repareren. Nee, als je weinig verstand van wasmachines hebt. Asko's uit de vroege jaren 90 zijn professionele machines en daar heb je ook kennis voor nodig, het is geen Miele oid.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...