Ga naar inhoud

geluidskaart is doolhof


Aanbevolen berichten

Wat een ellende. De kaart wil maar niet aansluiten. Via een vriend heb ik nu een soundblaster16-kaart gekregen, inclusief cd-rom en handleidingboek. Maar werken: ho maar! Ik heb de bijbehorende drivers gedownload van internet, maar als ik die wil installeren zegt het systeem dat ik beter mijn oude driver kan blijven gebruiken. En er is dus helemaal geen driver geinstalleerd! Via apparaatbeheer (ik heb windows98) krijg ik de melding dat het apparaat niet aanwezig is, of niet goed functioneert. Windows adviseert mij de drivers opnieuw te installeren. Maar als ik dat doe, krijg ik dus het advies mijn oude driver te laten zitten. heeft er iemand nog een tip, anders buig ik mijn moede hoofd en ga het leven in zonder geluid... En dat is niet leuk voor een Mozart (alhoewel die ook doof was) Mozart
Link naar reactie
Misschien komt er weldegelijk geluid uit, alleen hoor je het niet :lol: :lol: Als je nou eens die geluidskaart de-installeer eruit haalt en opnieuw opstart. Met regclean je register opschonen en weer opnieuw opstarten. Daarna de pc uit; geluidskaart erin en aanzetten. Dan zal hij toch wel de drivers installeren en geen oude meer zien?
Link naar reactie
bij Systeem alle geluidsdrivers weghalen. Daarna op vernieuwen klikken. En sinds wanneer geeft Windows goede adviezen ?. :D :D Dus gewoon de nieuwe drivers installeren. Soms staat er ook nog weleens een setupje op de cd, die het allemaal voor je doet. Een SB16 is in feite een kaart die 100% gedetecteert wordt door Windows, dus ik snap niet waarom bij jou dan niet: enige andere oplossing: open het raam, til de pc op en laat hem van de buitenlucht genieten. :wink: Wat voor configuratie eb jij eigenlijk ?.
Link naar reactie
vernieuwen van de drivers doet 'ie ook niet. Als ik die button aanklik dan gebeurt er vervolgens niks. Ik heb een Dell OptiPlex G1 400 met windows 98SE intel pentium II 400 Mhz cd rom philips pcrw404 de bios is Dell a04 busadapter intel 82371ab/eb netwerkkaart 3com etherlink CL de geluidskaart wordt herkend als een Creative SoundBlaster 16 plug en play met de toevoeging 'onbekend apparaat'. de pc heeft 192 mb geheugen Dimm ik moet er nog even bijzeggen dat de pc bij het opstarten de melding geeft: 'er staat een fout in regel 6 van config.sys'. regel 6 luidt als volgt: device=c\dcrom\aoatapi.sys /d:idec000 /q (maar volgens mij heeft dat niks met het probleem te maken, maar met de cd-brander). groet Mozart
Link naar reactie
[quote:4d77503bab="Mozart"] ik moet er nog even bijzeggen dat de pc bij het opstarten de melding geeft: 'er staat een fout in regel 6 van config.sys'. regel 6 luidt als volgt: device=c\dcrom\aoatapi.sys /d:idec000 /q (maar volgens mij heeft dat niks met het probleem te maken, maar met de cd-brander). [/quote:4d77503bab] Die regel kan je gewoon verwijderen uit config.sys BTW; heb je hetgeen van mijn vorige post al geprobeerd?
Link naar reactie
[quote:29abe6c9c7="spiderned"]Misschien komt er weldegelijk geluid uit, alleen hoor je het niet :lol: :lol: Als je nou eens die geluidskaart de-installeer eruit haalt en opnieuw opstart. Met regclean je register opschonen en weer opnieuw opstarten. Daarna de pc uit; geluidskaart erin en aanzetten. Dan zal hij toch wel de drivers installeren en geen oude meer zien?[/quote:29abe6c9c7] Spidernet, ik heb precies gedaan wat je zei. maar de pc herkent de nieuwe hardware niet. Als ik de kaart dan wil installaren via 'nieuwe hardware' dan herkent hij het nog niet. Als ik het handmatig doe, dan dan vraagt hij om de drivers. Op mijn gedownloade driver herkent hij het bestand 'cspman' en dan kapt hij ermee. als ik vervolgens in apparaatbeheer kijk, zie ik de geluidskaart verschijnen met één bestand met een uitroepteken: fout geinstalleerd.
Link naar reactie
wat voor geluidskaart is het surround of gewoon stereo, want die melding betekent gewoon dat je al die extra features van 'our chipset' die uit 'multi-speaker surround and realistic sound effects' bestaan niet kunt gebruiken nou BIG DEAL denk ik dan, behalve als het dus een surround sound kaart is dan ist wel klote... :lol: leijerrrrr btw dit is nog antwoord op laatste bericht van pag. 1 ik zag n°2 ff niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...