Ga naar inhoud

geluidskaart is doolhof


Aanbevolen berichten

ik heb een tweedehands dell-pc gekocht waar een geluidskaart bij zit. Die doet het echter niet. Er staat geen merknaam op, alleen maar code's. De pc (met windows98) herkent de kaart niet gegevens die ik op de kaart vond: sb-link mpb-000092 rev 1.10 se6c2m825031 item no: 13364 made in china kan iemand mij uit dit oneindige doolhof helpen? groet Mozart
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Nou, ik heb a-v-o-n-d-e-n zitten broeden op de installatie van de drivers van die solo-1, maar het wil allemaal niet lukken. De computer loopt alleen maar vast. Ik ben maandagochtend naar de winkel gerend voor een nieuwe geluidskaart: de edio sc3000L. Ik dacht: daar zit tenminste een cd met drivers bij. Dat klopte. Maar nu heb ik weer een ander probleem. (ik heb ook nooit mazzel) Ik krijg de volgende melding: "our audio chip provides multi-speaker surround and realistic sound effects. Due to the fact that your computer is not equipped with our audio chip, you can not avail yourself of these advanced features." aaaarghhh!@!!! wat betekent DAT nou weer? Mozart
Link naar reactie
our audio chip provides multi-speaker surround and realistic sound effects. Due to the fact that your computer is not equipped with our audio chip, you can not avail yourself of these advanced features." Volgens mij staat er, dat jouw geluidskaart niet van hun is, oftewel, volgens mij heb je bij het installeren de verkeerde kaart of zo aangeklikt. Of je hebt de oude nog niet verwijdert by "systeem". BTW: probeer eens een BEKEND merk, zoals bv soundblaster 128, die is echt niet duur.
Link naar reactie
Nee, bij systeem is alles schoon. De 'besturing voor geluid, spelletjes e.d.' wordt niet eens vermeldt. Ook in het hoofdstuk multimedia is alles grijs en dus leeg. Enne: tja, misschien had ik een soundblaster moeten kopen. Maar ik heb nu eenmaal deze. Het moet toch mogelijk zijn om een nieuwe soundcard te installeren? Mozart
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...