Ga naar inhoud

Aarde, hoe op te lossen???


Aanbevolen berichten

Ik heb ondertussen ff een onderzoekje gedaan met behulp van een kompas die ik van een collega geleend had. Overal in huis gedraagt het kompas zich normaal, maar zodra ik het hobbiehok in stap raakt het kompas al vrijwel direct van slag en begint onwillekeurig te draaien. Vervolgens heb ik mijn apparatuur uit de kamer gehaald en ging nog eens kijken. Vreemd genoeg bleef het kompas raar doen. Het lijkt het wel een groot magnetisch veld. Ik zit aan ferrietkernen te denken die ik om de snoeren heen kan zetten en ik denk er over om te kijken of er koolstofplaat te koop is waar ik mijn pc en stereo op kan plaatsen. Wel maf eigenlijk dat er zo'n groot magnetisch veld is ontstaan ook al haal ik de apparatuur weg. Zit nu noodgedwongen aan de eettafel met mijn pc en mijn stereo staat tijdenlijk in een andere kamer.
Link naar reactie
  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zijn dan nu je schuine strepen weg? Omdat je aangeeft dat meerdere apparaten storing "hebben" in het ritme ven de strepen doet mij dat denken aan een min of meer defecte (schakelende) voeding. Het defect is dan vermoedelijk dat er één of meerdere ontkoppelcondensatoren zijn doorgeslagen. Zelfs een lineaire voeding kan oscilleren op een of andere rare frequentie. Ook audio versterkers kennen dit kunstje als er een defect is. Let wel, deze "defecten" zijn niet of nauwelijks merkbaar in vele gevallen bij het schuldige apparaat. Ik ben benieuwd, Groet.
Link naar reactie
[quote:83fb0fc430="spiderned"]Of er is heel vroeger in je hobbiehok iemand vermoord en nu dwaalt zijn geest nog rond. :lol: :lol: :lol:[/quote:83fb0fc430] :D Ja maar ja, je weet nooit niet wat de vorige bewoners hier hebben uitgevreten ;) Een zus van de vorige bewoonster had zich al eens voor de metro gegooid :o Maar dat kan geen invloed hebben en de storing is te constant. Maar wat wel zou kunnen dat ik last heb van aardstralen ofwel aardmagnetisme dat door een dunne plek in de aardkorst toch zijn weg naar buiten weet te vinden. Aardmagnetisme ontstaat door de hete temperatuur in de kern van de aarde en raakt zijn energy kwijt op het meest rustigste punt(noord en zuidpool), maar ook in de zwakke plekken in de korst van de aarde. Gezien Hoogvliet vrij laag gelegen is sluit ik dat ook niet uit, maar ben er ook niet vast van overtuigt. Het blijven maar speculaties.
Link naar reactie
[quote:0c230b639b="spiderned"]Ik zou gaan verhuizen als ik jouw was. Straks heb je nog een vulkaan uitbarsting in je hobbiehok. BTW; een collega van mij woont ook in Hoogvliet :lol: :lol: Ik zal hem eens ff inlichten morgen :P[/quote:0c230b639b] Zal wel los lopen denk ik, ik hou het er maar op dat de keuken die onder mijn hobbiehok grenst voor de nodige storing zorgt. Door het koken in combi met het warme weer kan er een magnetisch veld ontstaan denk ik. De aardkorst is dik genoeg om vulkanisme tegen te houden, straling echter niet.
Link naar reactie
Omdat ik alle denkbare dingen heb uitgevoerd en toen begon ik aan magnetisme te denken, en automatisch aan een kompas. Was nuchter btw. De bron van het magnetische veld heb ik gevonden immiddels: Het wordt door de koelkast veroorzaakt, nadat ik de stekker ervan eruit trok en ik ging testen had ik geen storing, zodra ik de koelkast er weer in stop zijn de strepen er weer. Kan ook wel, mijn hobbiehok is boven de keuken.
Link naar reactie
[quote:aef35febf6="De Geest Van Oirlo"]Ik doe samen met mijn vader bij fam. etc elektro aanleggen. Ben er duz eigenlijk mee opgegroeit :wink: Je moet zowiezo de standaard dingen over elektro leren, zoals bruine draad, afblijven, is de 230v fase, en blauwe draad is de nul (- duz). Ik kan het je zo over een forum niet leren, dat moet toch gebeuren met wat praktische uitleg. Heb je geen kennis of familie die et je kan leren?[/quote:aef35febf6] Ik snap het. En ik ken wel mensen die in de electronica zitten, dus ik zal wel ff navragen. Bedankt voor het advies. mvg, Roy
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...