Ga naar inhoud

ALDI AANBIEDING : Digitale Mini DV Camcorder. doen of niet??


Aanbevolen berichten

[quote:37a114f4d3="sebastiaan2003"]Lijkt er wel een beetje op! [url]http://www.samsung.nl/cgi-bin/samsung/0/Producten/detailpagina?id=17MAHq-1ME-0[/url][/quote:37a114f4d3] :o Ik zie anders toch hele duidelijke verschillen. Overigens moet er wel ergens een dubbelganger van deze camera zijn, medion maakt die dingen net als de digi-fotocamera's niet zelf maar plakt zijn logo over een of ander model van een ander merk heen.
Link naar reactie
[quote:b6bf54405c="sebastiaan2003"]Wat zijn dan de grote verschillen (alleen geheugen toch)???[/quote:b6bf54405c] De specificaties komen misschien overeen maar dat zegt nog niet dat je die medion kan gelijkstellen aan die samsung. neem alleen al de cameralens, een goede kwaliteit lens is zeer belangrijk. Bij een topmerk kan je er doorgaans vanuit gaan dat dit in orde is, bij dit soort aanbiedingen zijn dat juist de dingen waarop men bezuinigd (je leest het toch niet af aan de specificaties). [quote:b6bf54405c="Henk Bakker"]Gewoon doen! Wat je bij Aldi koopt is zeer goed spul.[/quote:b6bf54405c] Ik wil niet weer gaan discussieren over wel/niet Aldi want dat verhaal kennen we wel. Maar de opmerking dat alles van de Aldi bij voorbaat topkwaliteit is, is natuurlijk onzin. De laatste PC was idd een hele mooie voor een scherpe prijs, maar het zou best kunnen dat deze camera niet al te best is. Het is best een dure aankoop, en het is dus erg voorbarig om iemand die camera te adviseren omdat je met andere producten van de Aldi goede ervaringen hebt (al is de kant-en-klare nasi van Aldi erg lekker :wink: ).
Link naar reactie
Ik vind 600 euro voor zo'n klein cameraatje niet duur, meestal zit de prijs minimaal 100 euro er boven. De specificaties zijn normaal, 800.000 pixels is ook normaal. Duurdere camera's hebben bijv. 1.3 megapixel zodat ze betere foto's kunnen maken. Er staat helaas niet bij of die 800.000 pixels interlaced zijn of progressive. Het ligt er ook een beetje aan of de lens die er in zit ergens op slaat. Ik zou de camera in elk geval wel overwegen.
Link naar reactie
2x 1:Er is geen dv-in op de camera aanwezig en dat betekend dat je evt gemonteerde video niet kan terugschrijven naar de camera, deze blijft dus op je pc staan alwaar je er absoluut niets mee kan aanvangen simpelweg omdat de omvang te groot is, 9 minuten dv-video=2 GB...... Ik zou vandaag de dag geen dv camera kopen als er geen dv-in op zit. 2: je kunt een videocamera absoluut niet vergelijken met een foto camera, de plaatjes die uit een videocamera komen zijn hooguit geschikt voor webgebruik, echt veel meer kun je er niet mee. Als je de camera dus koopt om er ook fotos mee te schieten dan wacht je een teleurstelling, zie de foto optie meer als een aardig extraatje maar het apparaat is in eerste instantie een videocamera
Link naar reactie
DV-in is op zich geen noodzaak als je je film exporteert naar divx of mpeg1 of mpeg2. Je kunt van je film ook een vcd/svcd/dvd maken dus ik zie niet in waarom je perse dv-in zou moeten hebben op een videocamera, ook al moet ik toegeven dat ik de dv-in op mijn eigen dv-camera wel handig vind en er ook gebruik van maak om een film naar een vhs-videoband te kopieren.
Link naar reactie
[quote:59dccde252="PS"] [quote:59dccde252="Henk Bakker"]Gewoon doen! Wat je bij Aldi koopt is zeer goed spul.[/quote:59dccde252] Ik wil niet weer gaan discussieren over wel/niet Aldi want dat verhaal kennen we wel. Maar de opmerking dat alles van de Aldi bij voorbaat topkwaliteit is, is natuurlijk onzin.[/quote:59dccde252] Mee eens, hoe kan je nou zoiets zeggen.
Link naar reactie
ziet eruit als een slechte imitatie van de sony in mijn plaatje links maar eh het belangrijkste vind ik de garantie die je erop krijgt en daar zie ik eerlijk gezegd niks over heel irritant is het overigens als de camera geen DV-in heeft voor goede kwaliteit moet je dan weer een DVD-speler gaan kopen en dat is precies het verschil met een goede SONY/JVC/enz.
Link naar reactie
[quote:ec4bb1b22d="Eclips"] heel irritant is het overigens als de camera geen DV-in heeft voor goede kwaliteit moet je dan weer een DVD-speler gaan kopen en dat is precies het verschil met een goede SONY/JVC/enz.[/quote:ec4bb1b22d] Sony, Jvc, panasonic, sharp en ga zo maar door hebben ook niet altijd dv-in op de videocamera zitten. Dat heeft niets met kwaliteit te maken. Voor dv-in betaal je meer geld omdat er dan belasting op de videocamera wordt geheven omdat de videocamera dan wordt beschouwd als een digitale videorecorder. Dat dv-in iets met kwaliteit van de camera te maken heeft is echt onzin. Overigens zijn andere videocamera's die ook zo klein zijn niet zo heel erg veel duurder (100 - 150 euro) en dan heb je een merk zoals jvc of canon als je daar tenminste waarde aan hecht. En het is ook niet zo dat een videocamera van een bekend merk perse goed is of dat een camera van een niet bekend merk perse slecht is.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
De medion camara is identiek aan de Samsung VPD190i, behalve dat hij niet beschikt over dv-in. Deze samsung heb ik nu bijna een jaar, toen gekocht voor 1199,- euro. Deze is dus wel met dv-in en out. Schijnt dat de medion camara uit dezelfde fabriek komt als de Samsung. Specificaties van beide camara's zijn identiek. Rindert
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...