Ga naar inhoud

Callibration error


Aanbevolen berichten

Mijn Sony CRX 140E geeft na het aanmaken van een imagebestand in NERO opeens een callibration error. Dit doet die echter alleen bij That's write met de licht groene brandzijde. Door stom toeval heb ik afgelopen weekend een spindel That's write gekocht, met naar achteraf bleek nog de oude licht blauwe kleur aan de brandzijde. En die pakt de brander wel, of nog wel. Uit zoekakties ben ik te weten gekomen, dat deze foutmelding zou duiden op een afnemende licht/brandsterkte van de laser. Kortom mijn Sony geeft na 2 1/2 jaar en veel branden mogelijk de geest. Daarbij komt, dat cdr's gebrand in TAO niet op mijn eigen cd speler zijn af te draaien, wel de DAO gebrande exemplaren. Mogelijk is dit ook al een voorbode. Mijn conclusie is juist m.b.t. het de geest geven. En bijna uiteraard koop in nu ws. een Lite-on. Maar het blijkt, dat je met Lite-on niet meer op 2X brandsnelheid kunt branden als minimum. En ondersteunt deze brander ook RAW. IK hoor wel.
Link naar reactie
speciale reden waarom je op 2x wilt branden ? 4x is toch ook een goed alternatief. Lite-On ondersteund ook RAW DAO. Check dat effe maar bij elby.de en bij de writers database van feurio.com. Lite-on support zonder problemen tot 99 min. Eeen 40x Plextor komt volgens feurio maar tot 93 min. forumlid Plextor kan dat wel bevestigen :wink: Lite-on is verder de favoriet van dit forum (scheelt in het aantal topics :wink: ) en die kan probleemloos 100 procent veiligheidskopiien maken van het origineel dat je hebt gekocht. SD2 geen probleem en ook securom2 . Succes met je keuze
Link naar reactie
Dat klopt jackdegek, het gaat mij in het byzonder om de audio cd's die ik op 2X wil branden. Data cd's is weer een ander verhaal. Maar ik mag veronderstellen, dat met de huidige techniek en kwaliteit van cdr's dit eigenlijk geen probleem meer mag zijn? Bosje, wat betreft je opmerking over Lite-on, daar hoeft voor mij niet verder over uitgewijd te worden, die keuze staat voor mij vast. Ik wil alleen weten of mijn brander echt aan het begeven is en dat met de huidige stand van zaken ik af kan stappen van het principe, dat audio vanwege de compabiliteit eigenlijk op maximaal 2X zou moeten worden gebrand.
Link naar reactie
Als je zeker wilt weten of je brander aan het overlijden is dan zou ik een Schoen windows install doen. Geeft ie nog steeds hetzelfde dan kan je gevoeglijk aannemen dat het einde nadert. Audio : kan je met gemak op 16x 24x 40x branden. Zelfs een oude kenwood cd speler van 12 jaar oud speelt een 40x audio gewoon af. Er zal best een enkele oude speler zijn die daar problemen mee heeft.
Link naar reactie
[quote:e2841ce519="Jank"]Ik wil alleen weten of mijn brander echt aan het begeven is en dat met de huidige stand van zaken ik af kan stappen van het principe, dat audio vanwege de compabiliteit eigenlijk op maximaal 2X zou moeten worden gebrand.[/quote:e2841ce519] Dat audio-cd's op maximaal 2x moeten worden gebrand is allang achterhaald, lees de volgende link maar eens voor meer info: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/16930515#16930515 Er is drie jaar geleden ook nog een artikel op emedialive.com verschenen waaruit bleek dat audio-cd's die op 12x gebrand waren niet meer fouten bevatten dan cd's gebrand op 2x. Helaas staat dat artikel niet meer online.
Link naar reactie
[quote:e1292523a5="Jank"]Ik wil alleen weten of mijn brander echt aan het begeven is en dat met de huidige stand van zaken ik af kan stappen van het principe, dat audio vanwege de compabiliteit eigenlijk op maximaal 2X zou moeten worden gebrand.[/quote:e1292523a5] Volgens mij is je brander niet per definitie kaputt. Dat het met het ene merk CD's beter gaat dan met de andere duidt eerder op een compatibiliteits probleem, vandaar ook de error message. In zo'n geval brengt een firmware update voor je brander meestal uitkomst. Dat zou ik dus eerst zoeken voor je een nieuwe brander koopt. Idd heeft audio branden op een lage snelheid tegenwoordig geen voordeel meer.
Link naar reactie
Hallo Captain, bedankt voor je reaktie. Maar ik heb tig groene Thats Write gebrand en van het één op het andere moment de callibration error. Toevallig een spindel met Thats Write aangeschaft, die nog blauw waren, oud type? Maar deze worden wel geaccepteerd. Opvallend, gisteravind een cdrw gewist onder Clonecd, na succesvol wissen stond een deel van de inhoud nog op de cdrw! Onder Nero wel goed te wissen. Ook een geslaagd brandproces afgerond onder Magix foto op cd, een svcd op cdrw gebrand. Nu zeg het maar, ik twijfel onderhand enigszins. Jan K.
Link naar reactie
Dus niet! Ik heb na een nieuwe installatie van WIN 98 SE, wel over de oude heen en de update van NERO nof steeds problemen. Opvallend is, dat ik wel groene cdr's kan gebruiken, als ik een diashow brand in [i:fcfaa5264b]Magix foto's op cd[/i:fcfaa5264b]. Maar een image branden van zowel NERO alswel CloneCD wil niet op groene schijfjes, wel op een lichtblauwe cdr. Foutmelding bij beide programma's is: callibration error. Wat maakt een imagebestand zo bizonder, dat dit schijnbaar anders gelezen wordt als een gewoon bestand bij het branden?
Link naar reactie
Als de probelemen aanhouden toch een schone install dus format c: Kennelijk heeft je brander problemen met een bepaald type cd-r (of nog beter, een bepaalde serie). Dit komt wel eens vaker voor. Probeer gewoon een ander merk. Desnoods effe bij kenissen "lenen". Mocht dat het probleem oplossen, dan koop je dan direct een hele voorraad. Succes, we horen wel van je
Link naar reactie
[quote:f6780608ba="Bosje"]Als de probelemen aanhouden toch een schone install dus format c: Kennelijk heeft je brander problemen met een bepaald type cd-r (of nog beter, een bepaalde serie). Dit komt wel eens vaker voor. Probeer gewoon een ander merk. Desnoods effe bij kenissen "lenen". Mocht dat het probleem oplossen, dan koop je dan direct een hele voorraad. Succes, we horen wel van je[/quote:f6780608ba] Ik had ooit na een schone installatie van WIN 98 met relevante drivers ( video/geluid ), hiervan een ghost gemaakt. Na format c: deze ghost teruggezet en NERO en nieuwe ASPI geinstalleerd. Helaas, het copieren middels een image levert wederom een callibration error. Vreemd, dat dit gebeurt nadat ik reeds 35 cdr's uit dezelfde cakebox zonder problemen heb kunnen branden en ook vreemd, dat deze foutmelding alleen voorkomt bij het branden van imagebestanden, die met NERO zijn aangemaakt. Gelukkig heb ik nog 45 "oude" cdr's met lichtblauwe brandzijde van hetzelfde merk, deze laten zich wel gebruiken voor het branden van imagebestanden. Zodra deze op zijn, of alsnog de brander, dan doet ook bij ons de Lite-on zijn intrede!
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...