Ga naar inhoud

Faxmodem weigert (soms) dienst


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal! Ik heb een faxmodem van Dynalink 56K. Ik gebruik hem alleen als fax, want internetten doe ik via ISDN. Een vreemd probleem is dat de faxmodem soms dienst weigert, maar soms ook niet. Ik kan er niet achter komen wat de oorzaak is. Soms helpt een harde reboot, soms ook niet. Gisteravond bijvoorbeeld wilde ik faxen. Hij deed niks (je ziet hem wel aangeven dat-ie belt maar hoort dat dit niet gebeurt). Een harde reboot gegeven, niks hielp. Vanmorgen de PC weer opgestart en uit nieuwsgierigheid toch nog eens de fax geprobeerd. En ja hoor, bingo, de fax deed het weer. Ik vind het maar raar. Iemand enig idee? O ja, ik werk met Windows XP Home Edition en heb een Pentium III 700 MHz. Dank alvast. Bert
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Na bijna een half jaar probleemvrij faxen, toch weer sores. Kwam vannacht thuis na een weekje vakantie en de fax deed wederom niets. Als ik een fax wil verzenden komt er een pop-up in beeld met een oranje driehoekje met de mededeling "Kan bewerking niet voltooien." Klik ik op details, dan verschijnt onderstaand acacadabra "Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.(2, 0500001664)" Uiteraard zit ik nog steeds op een geaard stopcontact, heeft systeemherstel niets geholpen, evenmin als het opnieuw installeren van de windows XP faxfunctie. Help! Bert :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...