Ga naar inhoud

Modem Motorola SM56: geen POORT ?


Aanbevolen berichten

Op n P1/32mb heb ik win98 schoon geinstald. Modem werd niet herkend. Dit modem werkt in een andere pc wel. Welk modem ik ook installeer (met originele drivers), ik krijg bij elk modem de volgende melding: poort wordt al gebruikt, kan niet communiceren met modem. Motorola SM56 is geinstald nu, met juiste drivers. Wordt in system ook herkend. Echter, bij een test (modem->diagnostische gegevens) krijg ik bovenstaande meldingen. Ik heb geprobeerd om modem op COM1, 2 en 5 te zetten. Echter, geen resultaat. Iemand enig idee wat er mis is? (dit is dus een oude pentium 1, werkt verder prima, 32mb, compaq-systeem, win98) Ciao, Esther.
Link naar reactie
Dank voor de raecties ! Op deze Compaq Presario (1997) ben ik dmv F10 in de BIOS gekomen. Dit is een Phoenix-bios. Alle IRQ's heb ik enabled gezet, en de poorten op AUTO. (itt mn eigen pc's bios, zag ik op deze Compaq geen verwijzing naar COM 1 en 2). Opnieuw opgestart. Modem opnieuw geinstald. Echter, nu bestaat in systeem->poorten, alleen COM1 (irq 04/03F8-03FF). Mbv toevoegen nieuwe hardware kan ik 5 COMpoorten toevoegen, alleen niet COM2 waar de modem automatisch op wil :( Mbv het telefoontje in de systemtray, kom ik in modemeigenschappen, met tabblad COMpoorten, waar ik COM2 wijzig in COM3 (irq 04/03E8-03EF). Overigens kan ik hier ook kiezen voor COM 4 (03/02E8-02EF) (COM 1 is grijs). Ongeacht welke COM ik kies, ik blijf bij het proberen in te bellen de melding krijgen: "unable to communicate with modem hardware" In system->mouse:irq 12. Nog meer tips? Esther.
Link naar reactie
Hoi Esther, Met die Motorola SM56, moet je eerst een virtuele COM-poort maken. Deze wordt dan ook een COM 4 poort genoemd. Nadat je die virtuele poort heb gemaakt, kun je je modem installeren. Tijdens de installatie zal hij de COM 4 poort vinden en zal hij het doen. De Motorola SM56 is een softmodem en geen hardwarematige modem, vandaar de lastige installatie.
Link naar reactie
Dank voor de reacties. Ik heb alles verwijderd (COM's en Modem). Daarna opnieuw opgestart: COM 1 en COM 2 staan weer in de system-lijst. COM 4 toegevoegd mbv add new hardware. Modem geinstalleerd, wordt inderdaad automatisch op COM 4 gezet. Echter, wanneer ik ene test doe, mbv Modem->diagnostische gegevens, krijg ik dit: COM 4 interupt 10 adres 1400 NS16550AN -------- opdracht antwoord ATI1 000 ATI2 OK ATI3 SM56 PCI II rel.5.0. TS04 build 84.41 ATI4 OK ATI5 LAST DISCONNECT: NONE ATI6 31 ATI7 Motorola SM56PCI Speakerphonemode AT+FCLASS=? 0,1,8 Met de melding: geen hardware ID voor deze modem Ik heb ook nog geprobeerd bij modem-properties->geavanceerd, wel/niet aante vinken transport bestureing hardware / software. Beide aanvinks leveren bovenstaande ATI's op. :( Kortom: ik kjrijg de modem niet aande praat in deze Compaq..nog meer tips?
Link naar reactie
Dit probleem heb ik ook ooit gehad met een CPQ. Wat bij mij werkte: verwijder alle modem drivers. Zorg dat je com-poorten gewoon weer standaard ingesteld staan. Dus in de BIOS en in Windows. Start pc op. Als het goed is zie je dan onder apparaatbeheer een apparaat staan met een uitroepteken. Hier zal iets staan in de trant van 'PCI communication device'. Dubbelklik op dit apparaat en kies de optie drivers opnieuw installeren. Hij vraagt dan: drivers(stuurprogramma) automatisch zoeken of zelf zoeken. kies dan voor het laatste, browse naar de a:. tenminste, als je de modem drivers op een diskette hebt staan. Als het goed is ziet hij dan de drivers. Installeer het modem vervolgens. Als het werkt, zou die het nu moeten doen. Succes
Link naar reactie
Het is heel simpel. Je heb gewoon de verkeerde driver :lol: Er bestaan nogal wat motorola sm56 PCI modems. Je heb de sm56AC-L, de AC-L(v), de AC-L(s), de PCI II en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dus maak open die pc en kijk op de chip wat er precies opstaat, ook alle achtervoegsels. BTW; welk compaq presario is het. Typenr. ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...