Ga naar inhoud

Docter pepper over me toetsenbord, kan ie onder kraan


Aanbevolen berichten

ik heb het ff nagezocht in mijn pc-bijbel (upgrading and repairing pc's). Hier wordt geschreven dat je plakkerige vloeistoffen zoals jouw dr. pepper het beste kunnen worden verwijderd met [b:2b9fdc3733]gedestileerd[/b:2b9fdc3733] water. Je kan zelfs het hele toetsenbord laten weken in gedestileerd water. Je moet daarna vanzelfsprekend het toetsenbord goed laten drogen. In geen geval dus gewoon water gebruiken! Uiteraard is dit op eigen risico, ik heb dit zelf nooit geprobeerd.... :wink:
Link naar reactie
Mijn vorige kb had regelmatig een reinigings beurt nodig, gewoon uit elkaar slopen en de hele bubs , behalve de printplaat, in een teiltje sop en daarna afspoelen en laten drogen. wel 2 uur werk want achter iedere toets zit een schakelaartje met rubbertje en veertje maar dan deed ie het meestal wel weer een jaartje ofzo. Voor de duidelijkheid: de schakelaar van een toets is bijna altijd een soort van rubber kapje wat je indrukt, het rubber heeft een stukje geleidend rubber en deze verbind 2 contacten op de printplaat met elkaar, echt supersimpel alleen als je de boel uit elkaar haalt dan zijn het er dus heeeel veel.... De printplaat contacten maak je schoon met een doekje en alcohol/spiritus.
Link naar reactie
Nou ja, eem MS kb kost toch gauw een €40 oid en dat loont miz toch wel de moeite om een uurtje aan te besteden. Is het nou zo'n kb van €7,50 dan wordt het idd. wat anders En zelfs dan nog: en zijn ook mensen voor wie 7,50 de moeite is om daar 2 uur op te zitten puzzelen , je weet daarna in ieder geval wel hoe een kb werkt... :lol: :lol:
Link naar reactie
[quote:d4743158fd="rwilligen"]En zelfs dan nog: en zijn ook mensen voor wie 7,50 de moeite is om daar 2 uur op te zitten puzzelen , je weet daarna in ieder geval wel hoe een kb werkt... :lol: :lol:[/quote:d4743158fd] En die hebben dan blijkbaar niets beters te doen. Ik moet het vrijdag weer gaan doen (laptop), maar er zijn leukere dingen.
Link naar reactie
[quote:178cbb9364="rwilligen"]OK, dan spoel je na met een beetje gedistileerd.... Of nog beter: je wast de rubbertjes als laatste in een beetje spiritus, ontvet EN laat geen kalk na.[/quote:178cbb9364]Spiritus laat helaas een residu achter, en is daarom b.v. ook niet geschikt om recorderkopjes te reinigen. In plaats van spiritus kun je beter zo zuiver mogelijke alcohol gebruiken. Jan de Boer
Link naar reactie
Denk toch dat ie uitelkaar moet. Heb het zelf al twee keer gehad met koffie. De eerste keer heb ik het uitgebreid laten drogen, maar dat bord heeft het nooit weer goed gedaan. De tweede keer heb ik hem helemaal uitelkaar gehaald, goed schoongemaakt (vochtig doekje met een beetje zeep), laten drogen, en weer inelkaar gezet. Ik zit nu na jaren nog op die plank te tikken. Het probleem is dat er een aantal kunststof membranen (drie) onder de toetsen zitten (tenminste bij mij), waar water tussen blijft zitten, en dus niet of heel moeilijk droogt. Daarbij komt nog dat suiker nogal agressief is, en dus voor oxidatie zal zorgen.
Link naar reactie
[quote:8dc519cd2b="Johnny321"]Ik heb ook een keer dat dat probleem gehad met bier (ahum) op een toetsenbord. Toen kreeg de pc spontaan een 'keybord error'. PC uitgezet. uur later weer aangezet, en hij liep als nooit te voren. Dus alleen drogen moet ook wel kunnen.[/quote:8dc519cd2b] maar als ie dan heel plakkerig is niet :roll:
Link naar reactie
[quote:2f15f91b57="gerben"]Denk toch dat ie uitelkaar moet. Heb het zelf al twee keer gehad met koffie. De eerste keer heb ik het uitgebreid laten drogen, maar dat bord heeft het nooit weer goed gedaan. De tweede keer heb ik hem helemaal uitelkaar gehaald, goed schoongemaakt (vochtig doekje met een beetje zeep), laten drogen, en weer inelkaar gezet. Ik zit nu na jaren nog op die plank te tikken. Het probleem is dat er een aantal kunststof membranen (drie) onder de toetsen zitten (tenminste bij mij), waar water tussen blijft zitten, en dus niet of heel moeilijk droogt. Daarbij komt nog dat suiker nogal agressief is, en dus voor oxidatie zal zorgen.[/quote:2f15f91b57] [sarcasm] 2 tips: [list:2f15f91b57]Neem geen suiker in je koffie! Breken alleen je tanden van af, en je toetsenbord vind het dus niet fijn. Eet en drink gewoon niet bij je computer. Oké, ik doe veel met m'n computer, maar samen eten en drinken... nou nee... ik heb ook nog een non-virtueel leven (met echte sociale contacten, ipv jullie forumgasten die hun toetsten bord liefkozen enso... :wink: :wink: )[/list:u:2f15f91b57][/sarcasm] :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Jochem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...