Ga naar inhoud

Master/Slave en Cable Select ??


Aanbevolen berichten

ik weet niet wat Cable Select is. een Master en een Slave is voor het aansluiten van hardeschijven,cd-rom spelers,dvd-spelers enz. je hebt op je moederbord een primaire IDE aansluiting Master en een IDE aansluiting voor floppy als je een harde schijf aansluit en bijvoorbeeld een dvd-speler dan moet je de IDE kabel aansluiten achterop de harde schijf en dvd-speler met een 3 aansluitingen eentje doe je op het moederbord met het rode lijntje op pin 1 van de IDE aansluiting op het moederbord en bij de harde schijf doe je weer de kabel met t rode lijntje op pin 1 en zet je een jumper op master die naast de IDE aansluiting zit, bij de dvd-speler doe je het zelfde alleen zet je de jumper op slave. Hopelijk heb ik je hier mee geholpen. groeten, Koen
Link naar reactie
Ik heb nog 's even rondgekeken op internet en denk dat de volgende instellingen optimaal zijn voor mijn configuratie. [b:0e833f90a7]1 Klopt dat?[/b:0e833f90a7] Configuratie: HD, CD-ROM, CD-brander IDE0 (Master): HD IDE0 (Slave): CD-ROM IDE1 (Master): CD-brander [b:0e833f90a7]2 Klopt het dat voor de optimale situatie de "Master apparaten" aan het einde van de IDE kabel moeten zitten of maakt dat niks uit?[/b:0e833f90a7] [b:0e833f90a7]3 Oja, als de IDE kabels het niet halen, heb ik nog wel wat andere langere kabels liggen. Kan ik die zomaar aanlsuiten? Waar moet ik op letten? Voltages ofzo?[/b:0e833f90a7] Groeten, Sander
Link naar reactie
Ik geloof dat hij meer bedoelt wat het verschil is tussen cable select en master/slave..... Viola: Cable Select is an alternate method to using the Master/Slave jumpers for identifying the Master or Slave device on ATA/ATAPI systems. Cable Select can save time during the assembly process for large volume system integrators and is quickly becoming the industry default setting for new drive shipments. All Seagate ATA drives can be configured for either Cable Select or Master/Slave with jumper settings, but not both simultaneously. Additionally, if there are two devices on an ATA channel/cable, both devices must use either Cable Select or Master/Slave settings.
Link naar reactie
[quote:fcf2625cf7="Venzent"]Ik geloof dat hij meer bedoelt wat het verschil is tussen cable select en master/slave..... Viola: Cable Select is an alternate method to using the Master/Slave jumpers for identifying the Master or Slave device on ATA/ATAPI systems. Cable Select can save time during the assembly process for large volume system integrators and is quickly becoming the industry default setting for new drive shipments. All Seagate ATA drives can be configured for either Cable Select or Master/Slave with jumper settings, but not both simultaneously. Additionally, if there are two devices on an ATA channel/cable, both devices must use either Cable Select or Master/Slave settings.[/quote:fcf2625cf7] Idd, dat zocht ik. Bedankt! (Nu ben ik ook wel benieuwd geworden hoe ik het zelf moet aansluiten. Zie mijn post hierboven.)
Link naar reactie
1 de "hoofd" hd moet op ide0 inderdaad als master en de cd-rw of dvd -r(w) moet ook op master maar dan op ide1. wat je er als slave bijzet is niet zo belangerijk, een 2e hd of een cd-rom 2 jep het klopt dat de master aan het einde zit van de kabel 3 denk het wel, als hij past. heb nog nooit van voltages gehoord dat is een hele andere kabel. het kunnen wel andere snelheden zijn, maar dat weet ik niet precies
Link naar reactie
[quote:1d21d2033c="koene"]en een IDE aansluiting voor floppy[/quote:1d21d2033c] onzin, de floppy aansluiting is geen idepoort...... [quote:1d21d2033c="Jaap H"]- Cable select - is bruikbaar bij gebruik van een speciale ide-kabel[/quote:1d21d2033c] das dan wat nieuws zeker? :lol: voor zover ik weer volstaat iedere normale ide-kabel. [quote:1d21d2033c="zjarl"]wat je er als slave bijzet is niet zo belangerijk, een 2e hd of een cd-rom[/quote:1d21d2033c] Het is beter de brander en de cd/dvd-rom niet op een kabel te zetten voor o.a. "on the fly" kopieren van een cd/dvd. Aangezien er niet tegelijkertijd op een kabel geschreven en gelezen kan worden.......
Link naar reactie
[quote:bb47f65e20="spiderned"]Nog even ter informatie aan Koene. Heel fijn dat je wilt helpen, maar door jouw verhaal maak je het alleen nog maar ingewikkelder. Het is hier al zo vaak gezegd: gebruik eens wat punten en komma's. Geloof me, dat leest veel lekkerder.[/quote:bb47f65e20] Helemaal mee eens! Ik lees ook liever het (duidelijke) bericht van zjarl, dan die van koene. Anyway, allemaal bedankt!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...