Ga naar inhoud

HP toetsenbord veranderen en XP


Aanbevolen berichten

Ik heb net een nieuwe computer, een HP met XP, die gebruik ik naast mijn win98se computer, samen via kvm switch met 1muis, monitor en toetsenbord. Nu heeft een HP toetsenbord een geheel andere indeling dan mijn prettige draadloze silitec bordje. Dus als ik tekens wil intikken loopt dat helemaal mis. Als ik op HP naar confi-scherm ga en het toetsenbord selecteer kan ik helemaal niet kiezen (bijvoorbeeld de vs-indeling of taal). Er staat alleen een hp toetsenbord en daar "mag"ik alleen de snelheid en nog wat dingetjes in veranderen....arghhhh! :evil: Ik snap xp nog niet zo goed, en zeker dat hp gedoe niet (tja...was echt koopje).... Mijn oude silitec drivers pikt xp niet.....moet ik op zoek naar nieuwe drivers of is er ergens een instelling in xp die ik kan aanpassen? Vast dank!
Link naar reactie
Kun je je oude toetsenbord niet aansluiten dan? Ik vind het geen goed idee om een toetsenbord een andere onlogische indeling te geven waarbij de toetsopdruk niet klopt, omdat je het anders bent gewend. Maar goed, in beide gevallen zul je het HP toetsenbord moeten verwijderen uit de device manager.
Link naar reactie
Jorte, De taal voor je toetsenbord stel je hier in: - Start > Instellingen > Configuratiescherm > Landinstellingen. - Klik op tabje "talen" en dan op knop "details". Als je een Nederlands toetsenboord hebt (met het @ links van de 1), selecteer dan bij "Standaardinvoertaal": Nederlands (Nederland) Klik daaronder op de knop "Toevoegen" en selecteer: - als invoertaal: Nederlands (Nederland) - Als toetsenbordindeling: Verenigde Staten - Klik op OK - Klik op "Toepassen" De indeling is nu Nederlands. Wil je een Amerikaanse indeling, kies dan voor Amerikaans. Je kunt meerdere talen naast elkaar instellen en met Ctrl+shift tussen de verschillende toetsenbordinstellingen heen en weer schakelen. Succes, Ben
Link naar reactie
Heb ook een HP gekocht. Bij Dixons en daar stond hij (wegens plaatsgebrek?) zonder toetsenbord. Eenmaal thuis bleek dat er een nederlands toetsenbord bij zit. Dat werd de eerste keer dat ik een nederlands toetesnbord zag. Ben gewend aan de US indeling... Dus ik terug met de vraag of HP daar geen amerikaans toetsenbord voor heeft. Nee zei HP die verkopen we niet. (Alleen in Amerika dus, niet hier). Als groot bedrijf (mijn werkgever) kun je krijgen wat je wilt maar niet als particulier. Omdat ik een amerikaans toetsenbord wilde heb ik uiteindelijk een logitech bord er bij gekocht. De arrogantie van HP! Je kunt inderdaad de indeling veranderen door het land en de taal aan te geven maar ik werk niet lekker op een nederlands toetsenbord omdat ik nu eenmaal aan een amerikaans gewend ben. Zoals zo velen denk ik...
Link naar reactie
Bedankt voor reacties, het werkt nu! :P Is touwens grappig....ben begonnen met dos, daarna win 3.1....toen snapte ik alles nog en kon alle instellingen naar mijn hand zetten. Zit nu weer te stuntelen met xp....heb nu paar keer zitten kijken.... behoorlijk veel functies zitten ergen anders dan onder 98.....is weer echt even zoeken... Blij met dit forum......soms zie je iets helemaal ove het hoofd en word je prettig op weg geholpen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...