Ga naar inhoud

epson dictatuur mbt cartridges


Aanbevolen berichten

Ik heb alternatieve ink-cartridges gekocht (van Van Son) voor mijn gloednieuwe Epson C62 printer. Maar de printer trapt er niet in. Ik krijg een mededeling dat Epson originele cartridges "aanbeveelt", en hij weigert verder elke dienst. Ik heb ook de chips omgewisseld, maar ook daar trapt ie niet in :cry: Wie weet raad??
Link naar reactie
Ik heb een Epson C42UX en die is beveiligd door middel van een chip op de cartridge. Die chip kun je vervangen door een chip die geen beperking heeft (longlife chip) of je kunt de chip resetten door middel van een resetter, die kosten ongeveer 30 euro of zo en is te gebruiken voor originele epson kleuren en zwartwit cartridges. Een universele resetter werkt lijkt me ook met een C62. Hier is een website waar je hem kunt bestellen, of je kunt met google zoeken naar 'epson universele resetter' of 'navullen inktpatronen' of iets dergelijks: http://www.navulinkt.nl/resetter.html
Link naar reactie
je kunt tegenwoordig zelfs bij telsell alternatieve cartridges kopen met navullingen ...ze zeggen zelf dat ze voor alle soorten printers de goede catridges hebben. bovendien krijg je er een chip apparaatje bij die de chip in de maling neemt en zegt dat je inkt weer vol is ... ik d8 dat dat illegaal is... je bent in ieder geval je garantie kwijt....
Link naar reactie
[quote:c263bbb1ac="FoXiERotjEknoR"] bovendien krijg je er een chip apparaatje bij die de chip in de maling neemt en zegt dat je inkt weer vol is ... ik d8 dat dat illegaal is... je bent in ieder geval je garantie kwijt....[/quote:c263bbb1ac] Ik denk niet dat dat illegaal is. Het is in elk geval wel zo dat in 2006 er een of andere wet wordt ingevoerd in de EU om de praktijken van printerfabrikanten tegen te gaan. Dan mogen die chips niet meer op de cartridges worden geplaatst om de consumenten zelf te laten kiezen welke inkt ze willen gebruiken.
Link naar reactie
[quote:686b07f496="computerbacterie"]Op basis waarvan zeg je dat?[/quote:686b07f496] op basis van eigen ervaringen en die van diverse andere mensen die ik ken. Symptomen : minder goede uitdrukken en in het ergste geval verstopte drukkop. Bij de inkt van inktjetprinters is een bepaalde viscositeit namelijk erg belangrijk. Wat het illegaal betreft dat valt wel mee, het is natuurlijk aan iedereen zelf wat je in je printer stopt. Maar het is wel een feit dat de garantie op de printer vervalt bij het gebruik van andere soorten inkt. Er zijn mij gevallen bekend waar reparatie of vervanging afgewezen werd omdat uit onderzoek bleek dat er andere inkt dan de orginele gebruikt werd.
Link naar reactie
jongens (m/v), ik ben eruit. de alternatieve cartridges zijn prima, ik had alleen bij grote toeval een rotte appel als eerste te pakken. deze is door de leverancier gratis vervangen. eneuhh... als jullie cartridges zoeken: ik kan ze voortaan leveren :lol: tegen de helft van de normale prijs bedankt voor het meedenken
Link naar reactie
[quote:dc16b76411="micky.g"]Tja, sommigen leren moeilijk of pas als het laat is.......[/quote:dc16b76411] Ik gebruik zelf al jaren onofficiele catridges en nog nooit problemen gehad. Het verhaaltje van de garantie vervalt is enkel en alleen om mensen bang te maken. De enige manier waarop men kan zien of jij een onofficiele catridges gebruikt, is als je deze erin laat zitten als je hem voor reparatie terugstuurt. Je denkt toch niet dat ze op elke printer die voor reparatie terugkomt een laboratoriumonderzoek doen?
Link naar reactie
als de spuitkop verstopt is kan er wel degelijk nagegaan worden welke inkt er gebruikt is, daarvoor hoeven de cartridges er niet in te blijven zitten. Dit is niet om mensen bang te maken, maar het staat bij sommige printers in de (garantie) voorwaarden. overigens is hier geen laboratorium onderzoek nodig maar zijn een paar simpele proefjes voldoende. en het is een feit dat sommige printers gevoeliger op alternatieve inkt (en dan vooral de low-budget merken) reageren dan andere. maar zoals gezegd, het is natuurlijk iedereen vrij om te gebruiken wat ie wil..........
Link naar reactie
[quote:09a2d826a2="micky.g"]als de spuitkop verstopt is ..........[/quote:09a2d826a2] Het simpele feit dat de spuitkop verstopt kan raken is voor mij reden om na 2 Epson debakels GEEN Epson meer te kopen. Bij m'n 1e ook non Epson inkt gebruikt, bij mijn laatste (C40UX) zeker NIET. Toch binnen een jaar verstopt, gerepareerd en na ong weer een jaar hetzelfde probleem. Nu buiten de garantie dus zwaai zwaai met je dure geld. Voor de liefhebber: ik heb hier nog ORIGINELE Epson cartridges liggen: 1x Black T013 en 1x Color T014 resp geldig tot 4/04 en 7/05 Het rampmerk komt er bij mij niet meer in, dus tegen verzendkosten kun je ze hebben. Mailto: el.broosha@hccnet.nl
Link naar reactie
Ik heb een epson C42UX en ik vul mijn cartridges altijd na, ook al moest ik eerst een universele chipresetter aanschaffen omdat die debielen van epson de cartridges bleken te hebben beveiligd tegen navullen. Nu vul ik die dingen dus na en het werkt wat mij betreft goed genoeg. Ik heb voor de rest eigenlijk geen problemen met het navullen, behalve dat in zwartwit strepen te zien zijn en dat je de printer 4x de koppen schoon moet laten maken voordat het werkt. Hiervoor had ik een lexmark die ik altijd navulde, en als mijn printer het over een jaar of zo begeeft, dan wordt het wat mij betreft weer een lexmark of misschien een HP. Over lexmark was ik in elk geval wel tevreden en dat kan ik van deze epson printer inderdaad niet zeggen nee. En daarvoor had ik een canon bjc250 en dat was een ramp, net als de epson printer die ik laatst gekocht heb.
Link naar reactie
[quote:cbca4c1e10="El-Broosha"]Het simpele feit dat de spuitkop verstopt kan raken is voor mij reden om na 2 Epson debakels GEEN Epson meer te kopen. [/quote:cbca4c1e10] Dat kan met ieder ander merk ook gebeuren...... Ik heb met mijn epson printers nog nooit problemen gehad wat dat betreft. (op een stylus color 500 in een ver verleden na.) Gebruikte van te voren altijd hp, maar zou er sinds ik de afdrukken van de epson gezien heb geen meer terug willen...... Denk dat problemen vaak ook voortkomen uit verkeerd gebruik?
Link naar reactie
[quote:90b2197f8b="micky.g"][quote:90b2197f8b="El-Broosha"]Het simpele feit dat de spuitkop verstopt kan raken is voor mij reden om na 2 Epson debakels GEEN Epson meer te kopen. [/quote:90b2197f8b] Dat kan met ieder ander merk ook gebeuren......[/quote:90b2197f8b] Nee, want alle andere merken hebben een losse printkop, alleen epsonprinters hebben een vaste. [quote:90b2197f8b]Denk dat problemen vaak ook voortkomen uit verkeerd gebruik?[/quote:90b2197f8b] Als jij het navullen van cartridges of het gebruiken van alternatieve cartridges verkeerd gebruik wil noemen wel misschien. Het probleem ligt bij mij in elk geval aan de epsonprinter, want een printer moet gewoon op een fatsoenlijke manier inkt op een papier gieten en niet continu problemen geven met witte strepen en dergelijke.
Link naar reactie
[quote:93b2eed8b2="computerbacterie"]Nee, want alle andere merken hebben een losse printkop, alleen epsonprinters hebben een vaste.[/quote:93b2eed8b2] zover ik weet heeft alleen hp de printkop in de cartridges, wat dan ook resulteert in schreeuwend hoge prijzen...... [quote:93b2eed8b2]en niet continu problemen geven met witte strepen en dergelijke.[/quote:93b2eed8b2] Er al eens aan gedacht dat dat aan de verkeerde inkt zou kunnen liggen? Juist bij inktjetprinters is inkt niet gewoon inkt, maar speelt voor een goed resultaat de viscositeit (strepen) en de samenstelling een rol. Ik wil hier niemand voorschrijven wat ie wel en niet mag gebruiken trouwens, dat staat iedereen vrij. Ik wil alleen aangeven hoe volgens mij de feiten zijn....
Link naar reactie
[quote:fd9919546f="micky.g"]] zover ik weet heeft alleen hp de printkop in de cartridges, wat dan ook resulteert in schreeuwend hoge prijzen......[/quote:fd9919546f] Lexmark heeft de inktkop ook in de printcardridges zitten en die cartridges zijn zo mogelijk nog duurder dan die van HP. Vroeger was dat bij canon ook zo, maar tegenwoordig is de kop bij veel canon-printers los verkrijgbaar. Bij epson zit de kop vast in de printer, waardoor je een nieuwe printer moet kopen als de kop kapot is. [quote:fd9919546f] Er al eens aan gedacht dat dat aan de verkeerde inkt zou kunnen liggen? Juist bij inktjetprinters is inkt niet gewoon inkt, maar speelt voor een goed resultaat de viscositeit (strepen) en de samenstelling een rol. Ik wil hier niemand voorschrijven wat ie wel en niet mag gebruiken trouwens, dat staat iedereen vrij. Ik wil alleen aangeven hoe volgens mij de feiten zijn....[/quote:fd9919546f] Ik wil niets uitsluiten dus het zou aan de inkt kunnen liggen. In de computertotaal stond lang geleden over een onderzoek geschreven, dat de tu-eindhoven uitgevoerd zou hebben m.b.t. printerinkten. Volgens dat onderzoek zou er nauwelijks verschil zijn in kwaliteit van inkt tussen de originele inkten en de navul-inkten. De canon bjc-250 printer gaf bij mij sowieso strepen door het beeld, of je nou navulinkt gebruikte of een nieuwe cartridge er in zette. De lexmark deed het goed maar na een paar keer navullen gaf hij strepen door het beeld, wat misschien kwam doordat de cartridge maar een paar keer nagevuld kan worden. De epson geeft strepen bij zwartwit, maar of dat ligt aan de printer of aan de inkt weet ik niet, want het reinigen van de koppen werkt bij die printer voor geen meter. Ik gebruik deze inkt: JR inkjet refill. Het zou misschien aan de inkt kunnen liggen, ja, wie weet? Dan zou ik een nieuwe cartridge moeten kopen om eens te kijken of die wel fatsoenlijk functioneert. Maar de printerfabrikanten hebben er alle belang bij dat de originele inkt wordt gebruikt en niet een alternatief merk omdat ze op die inkten een enorme winst maken. Vandaar ook die beveiliging van epsoncartridges door middel van een chip, die dan wordt aangeprijsd als een feature waardoor je makkelijk kan zien hoeveel inkt er nog in je cartridge zitten.
Link naar reactie
[quote:6a10c79d27="computerbacterie"] Maar de printerfabrikanten hebben er alle belang bij dat de originele inkt wordt gebruikt en niet een alternatief merk omdat ze op die inkten een enorme winst maken. Vandaar ook die beveiliging van epsoncartridges door middel van een chip, die dan wordt aangeprijsd als een feature waardoor je makkelijk kan zien hoeveel inkt er nog in je cartridge zitten.[/quote:6a10c79d27] daar ben ik het in ieder geval mee eens! een feature kan ik het niet noemen want de chip kan niet precies meten wat er in zit, maar alleen schatten..... Nauwelijks een feature te noemen, eerder "klanten binden" en min of meer voor de gek houderij.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...