Ga naar inhoud

Overburnen:slim of niet,en welk Merk CD-R/RW het best?


Aanbevolen berichten

Ik maak zelf regelmatig gebruik van overburning. Fabrikanten van writers dekken zich vaak in met de melding dat een writer mogelijk defect kán raken wanneer je gaan overburnen, maar ikzelf heb dit nog nooit gezien. Wat betreft de media is het zo, en dat geldt voor alle CDR's, dat aan de buitenkant de kwaliteit altijd het slechtst is. Er zitten daar gewoon de meeste fouten. Gebruikt je daar ter plaatse dan nóg een streepje extra, dan kom je op nóg slechter terrein. Mijn ervaring is echter dat wanneer je een goedekwaliteit CDR gebruikt, ze het ook na jaren nog prima doen.
Link naar reactie
[quote:fde1f02386="Li'l compuguy"]Sorry voor de grootte maar jezus zeg(sorry,gelovigen),er staat in hoe je moet overburnen(het is gewoon een 700MB CD).Maar ik heb wel geprobeerd te overburnen,zegt nog steeds dat ie te klein is (ik zette em op 90 min,terwijl die maar 82min,47sec nodig heeft).[/quote:fde1f02386] Je bent nu met twee topics bezig om te kunnen overburnen op een 700mb cd. Maar kan jouw brander dit wel aan? Niet elke brander heeft de mogelijkheid om 90 minuten cd's te branden. Je kunt software matig wel op 90 minuten zetten, maar als het niet ondersteund wordt door je brander, dan houdt het op. Heb je wel de mogelijkheid om 90 minuten cd's te kunnen branden, koop die dan. :wink:
Link naar reactie
[quote:3f5b0ecf5f="Li'l compuguy"]Hij kan wel overburnen zegt nero.En het zijn 100 min Cd's[/quote:3f5b0ecf5f]Waar haal je die info vandaan? By the way; 700MB is niet persé 80 minuten of andersom. Dit heeft te maken met de indeling van verschillende typen CD's -> Data, Audio, Video, Mixed mode...
Link naar reactie
[quote:e7dd601179="HoOdLuM™"]je hebt 82,47 Min. nodig ! en je hebt cd`s van '100 Min.' ( als die er al zijn )..... dan gaat het toch ! P.S. 100 Min. cd`s, waar haal je die vandaan ????????????[/quote:e7dd601179]Als je brander dat ondersteund dan gaat dat idd. 100 Minuten CD's zijn bij diverse (web)winkels te koop.
Link naar reactie
[quote:2cdebf6634="Captain_Kansloos"][quote:2cdebf6634="Li'l compuguy"]Hij kan wel overburnen zegt nero.En het zijn 100 min Cd's[/quote:2cdebf6634]Waar haal je die info vandaan? By the way; 700MB is niet persé 80 minuten of andersom. Dit heeft te maken met de indeling van verschillende typen CD's -> Data, Audio, Video, Mixed mode...[/quote:2cdebf6634] als je met die info over overburnen bedoelt :Recorder->recorder kiezen. En zegt toch dat ze te klein zijn,ook al zijn het 100 min cd's
Link naar reactie
[quote:8aa8dacf69="Li'l compuguy"]als je met die info over overburnen bedoelt :Recorder->recorder kiezen. En zegt toch dat ze te klein zijn,ook al zijn het 100 min cd's[/quote:8aa8dacf69]Dat je brander overburning ondersteund wil niet meteen zeggen dat ie ook meteen 100 muniten kan branden. Dat haalt sowieso niet iedere brander. Op een van de pagina's van Feurio staat een overzicht hoever bepaalde branders kunnen overburnen. Daar staat die van jou helaas niet bij dacht ik: http://www.feurio.com/English/Writerdb/frame_list_ide.html
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...