Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

[quote:4ac4fa42ec="nook"][quote:4ac4fa42ec="Wim Sturkenboom"]Iemand zoeken met een soldeerbout en de boel weer vastzetten.[/quote:4ac4fa42ec] Lijkt mee een lastige zaak. Als de HD niet meer te herkennen is, is het jammer vrees ik....nieuwe hale.[/quote:4ac4fa42ec]Al eens bedacht dat die HD wel eens niet meer te herkennen is [b:4ac4fa42ec]omdat[/b:4ac4fa42ec] dat pinnetje afgebroken/los is :-?
Link naar reactie
[quote:12969555ef="Jaap H"][quote:12969555ef="blob"]De HD wordt denk ik inderdaad niet herkend vanwege het pinnetje. Deed het daarvoor prima. Mijn soldeerkunsten zijn minimaal. De "achterkant"ban het pinnetje is ook niet bereikbaar..[/quote:12969555ef] Tijd voor de vakman.[/quote:12969555ef] Iedereen kan toch een soldeerbout vasthouden.
Link naar reactie
[quote:ff74ca2fb8="blob"]Mijn soldeerkunsten zijn minimaal.[/quote:ff74ca2fb8]Daarom zei ik ook [i:ff74ca2fb8]"iemand zoeken met ..."[/i:ff74ca2fb8] . Om onbekende reden ga ik er op dit forum maar vanuit dat ongeveer 5% van de bezoekers weet wat een soldeerbout is :wink: [quote:ff74ca2fb8="blob"]De "achterkant"ban het pinnetje is ook niet bereikbaar..[/quote:ff74ca2fb8]Dan moet je ook nog iemand zoeken met een schroevendraaier :lol: Dat ding is erin gezet en moet er dus ook uit kunnen. [quote:ff74ca2fb8="spiderned"]Iedereen kan toch een soldeerbout vasthouden.[/quote:ff74ca2fb8]Ja, maar niet iedereen kan solderen :roll: Blob, het is mijns inziens de enige manier om je data te redden zonder veel geld uit te geven. Er zijn ook data-recovery bedrijven waar ze de data terug kunnen halen (voor veel geld meestal). Die doen in dit geval precies hetzelfde. Zoek kontakt met Spiderned via een PBtje, hij wil je misschien wel helpen. Gezien zijn uitspraak kan hij in ieder geval solderen. Je mag je HD ook hier langsbrengen (als je toe bent aan vakantie); zal, denk ik, wat prijzig zijn voor je gezien mijn woonplaats.
Link naar reactie
Omdat ik niemand ken die deze soldeerklus kon klaren, ging ik mijn eigen "kunnen" na. De pinnetjes zitten in plastic, schroevendraaier: nutteloos... Ik heb inmiddels nog enkele trucs :o uitgehaald, maar ook dat mocht niet baten. Het ding wordt niet meer herkend. En uiteraard staan er belangrijke zaken op die net een week of 2 niet gebackupt zijn. Dank voor het vakantie aanbod ![/quote]
Link naar reactie
Neem een klein spijkertje met de ongeveer dezelde diameter als het pinnetje. knip het kopje eraf, ak het beet, met een punttangetje, stook het warm en druk het dan tegen het afgebroken pinnetje in het plastic zodat die 2 contact maken. Stekker erin en hopen dat het werkt. Zo ja...meteen data back-uppen natuurlijk Succes ermee :wink:
Link naar reactie
Pin10 is helaas een data pen... Wat ik bij defecte harddisks wel heb gedaan is het hele printje er af schroeven en de print van een soortgelijke harddisk erop gezet. Vervolgens de data redden, printplaat weer terugschroeven en kapotte schijf weggooien.... Je moet dat wel een soortgelijke harddisk ter beschikking hebben natuurlijk...
Link naar reactie
[quote:fd1fd0aad3]Wat ik bij defecte harddisks wel heb gedaan is het hele printje er af schroeven en de print van een soortgelijke harddisk erop gezet. Vervolgens de data redden, printplaat weer terugschroeven en kapotte schijf weggooien.... [/quote:fd1fd0aad3] Heb ik ook weleens met een andere HD gedaan. (en dat werkte) Voor deze heb ik Internet al afgespeurd maar niets gevonden. Zal er nog wat harder gaan zoeken..
Link naar reactie
Ik zal een dezer dagen wel eens langs een lokale computershop lopen. Heb na aanvraag al 2 aanbiedingen gekrgen voor identieke schijven. Maar 345 euro excl. BTW vind ik wel erg gortig voor een schijf van 45 GB waar ik het bedrag hooguit in guldens voor betaalde toen ie nog nieuw (en groot :P ) was... Heb het printplaatje er inmiddels af en het is alleen een gebroken pinnetje.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...