Ga naar inhoud

Advies betrefd aankoop nieuwe Harde Schijf benodigd


Aanbevolen berichten

Ey luitjes, Ik had even een vraagje , ik wil namelijk mijn Hadre Schijf vervangen (Matrox geval ofzo, 40 gb). Maaarruh wat raden jullie mij aan ? [b:11528dc19b]Minimaal:[/b:11528dc19b] - 60 Gb - Lage geluidsproductie. - Lage warmte productie. - 8 Mb cache. - 7200 Rpm. - Prijs maximaal 260 euro (krijg alles tegen inkoopsprijs dus max een 350 euro schijf). En wat nog meer belangrijk is Over het algemeen wil ik dus een lekkere snelle schijf (*DOH*) :D Ow ja , mijn huidige schijf haalt 2 mb/sec, is dat snel ? Alvast bedankt voor het antwoord. Greetz Stefan
Link naar reactie
[quote:602caad93a="Chrusher"]Ow ja , mijn huidige schijf haalt 2 mb/sec, is dat snel ?[/quote:602caad93a] Nee! Is dit de reden dat je een andere wil aanschaffen? Tenzij de harde schijf defect is, zal dat misschien niks oplossen. heb je recentelijk iets gewijzigd aan je PC, bijvoorbeeld harde schijf gewisseld of verplaatst of een CD-Rom speler gewisseld of verplaatst? Zo ja, dan kan de driver van je IDE controller van slag zijn. Levert ook een trage schijf op.
Link naar reactie
[quote:3d86726ae7="Hans.Vosman"][quote:3d86726ae7="Chrusher"]Ow ja , mijn huidige schijf haalt 2 mb/sec, is dat snel ?[/quote:3d86726ae7] Nee! Is dit de reden dat je een andere wil aanschaffen? Tenzij de harde schijf defect is, zal dat misschien niks oplossen. heb je recentelijk iets gewijzigd aan je PC, bijvoorbeeld harde schijf gewisseld of verplaatst of een CD-Rom speler gewisseld of verplaatst? Zo ja, dan kan de driver van je IDE controller van slag zijn. Levert ook een trage schijf op.[/quote:3d86726ae7] O.a, maar ik wou zoiezo al een iets grotere schijf en snellere, want men hd is de bottleneck :(. Meer gegevens: Quantum Fireball AS 40 [b:3d86726ae7]Benchemarked[/b:3d86726ae7] [url]http://www.ict1a.nl/Verkoop/HD/Quantum.jpg[/url] Aangesloten via 80 polige IDE cable (Primairy en Single). [b:3d86726ae7]BIOS [/b:3d86726ae7] 1024 Cylinders 255 Heads 63 Sectors CHS Capacity 8422 mb Multi-Sector Trnasfers Maximum PIO MODE 4 ULTRA DMA MODE 5 Ik zal is men HDdriver herinstalleren, want ik heb indd recentelijk een 52X 24X 52X brander bijgezet, alleen dit had geen prestatie verlies, wel toen ik boot-vis van microsoft had gerunned :(.
Link naar reactie
Hmm, ik vind het wel vreemd. Kijk eerst even onder Apparaatbeheer, als daar een uitroepteken, vraagteken bij de IDE controller staat, dan weet je dat er iets mis is met de driver. En anders, doe niks, want eenmaal verkeerd, betekent meestal wat register modificaties voordat de drivers weer goed geïnstalleerd kunnen worden. Overigens vind ik de stap van 40 naar 60GB niet zo groot. Als de 40 nu al te klein is, dan is die 60 ook zo te klein. Die 180GB is weer het ander uiterste :lol:.
Link naar reactie
nee staan geen uitroeptekens en ook g1 kruisjes, DMA staat aan. Maarruh het gaat me nu meer om de snelheid van de schijf en de warmte en geluidsproductie dan om de ruimte, ik heb men hd toch nooit zo vol staan , 60 gb is voor mij meer dan genoeg. En ik moet ook niet zo'n enorm grote schijf hebben , want ik installeer men pc vrij vaak opneiuw en run dan full format :).
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Oke ik heb de volgende schijfen gevonden. Maxtor 120GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm FDB 8MB) Maxtor 120GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm FDB 8MB) SerialATA150 Maxtor 120GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm FDB 8MB) SerialATA150 Raid 0 Is dit een goede kezeuze ? en welke van de 3 kan ik als beste nemen ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...