Ga naar inhoud

raid (controller)


Aanbevolen berichten

hoi allemaal ik heb een aantal maanden geleden overwogen om een tweede schrijf te kopen en die raid(0) aan te sluiten. dat heb ik toen niet gedaan, omdat ik hier op het forum ergens heb gelezen dat het niet zoveel uitmaakt voor games bijvoorbeeld. nu ben ik het toch weer van plan te gaan doen, omdat ik toch extra ruimte nodig heb op mijn computer. ook kost zo'n raid kaartje maar €40. ik wou dus weten of er verschillen zijn tussen de kaartjes, behalve dan dat sommige meer mogelijkheden hebben. ik bedoel dus zijn er verschillen in snelheden van de kaartjes?
Link naar reactie
dit vond ik zelf bij tweakers, "gewoon een mening" [i:3e2cfc71cd][color=orange:3e2cfc71cd]Ik ga binnenkort ook een extra schijfje kopen en RAID draaien, maar ik heb besloten om geen RAID controller te kopen, en in plaats daarvan software RAID te gebruiken. Twee redenen: 1) Een goede RAID kaart is me te prijzig (zoals reeds vermeld doen die goedkope kaartjes het stiekum toch via hun driver en niet compleet in hardware; dan kun je net zo goed software RAID nemen), en 2) serial ATA (II) zit eraan te komen, dus over een jaartje ofzo kun je toch weer overstappen.[/color:3e2cfc71cd][/i:3e2cfc71cd] is dat waar?
Link naar reactie
De snelheidswinst tov serial is op dit moment te verwaarlozen, daar hoef je niet op te wachten. Ik heb nu ook RAID0 en ben er zeer tevreden over. Met bestanden over kopieren (lan party's etc) is het goed te merken dat mijn RAID0 een stuk sneller tov de gwone IDE controllers. Als je et geld voor een controllertje hebt is het zeker de moeite waard. Je moet bij RAID0 wel zorgen voor een goede backup. Het is namelijk zo dat als er 1 van de 2e schijven uitvalt is de andere schijf ook nutteloos. (heb er zelf nog geen last van gehad)
Link naar reactie
ik wil alleen weten of er verschil is tussen de kaartjes? :cry: :cry: . je (of ik) kan namelijk een raid kaartje kopen voor €40, maar zijn die even goed als die van €100 of zelfs nog duurder? heb al heel veel topics doorgekeken hier op het forum over raid, maar er staat bijna niks over de kaartjes? :-? want de prijsverschillen zijn wel erg groot
Link naar reactie
[quote:9fec56d4de="gewoon iemand van 15"][url=http://www.chicon.nl/cgi-bin/p?taal=NL&produkt=produktframe&kortingsgroep=0]deze[/url] bij [url=www.chicon.nl]chicon[/url]. staat dus niet zoveel bij :-? en daar neem ik een western digital 40 GB 400 BB bij, die heb ik er nou namelijk inzitten[/quote:9fec56d4de] Welke?!
Link naar reactie
"deze" :lol: sorry was niet helemaal duidelijk("deze" was de controller en als je op chicon drukt, dan kom je bij chicon zelf) hier moet je dus zijn[url]http://www.chicon.nl/cgi-bin/p?taal=NL&produkt=produktframe&kortingsgroep=0[/url] gewoon een goedkoop ding dus, maar ik wou dus weten of dat goed genoeg is
Link naar reactie
[quote:2c00aa1d40="gewoon iemand van 15"]"deze" :lol: sorry was niet helemaal duidelijk("deze" was de controller en als je op chicon drukt, dan kom je bij chicon zelf) hier moet je dus zijn[url]http://www.chicon.nl/cgi-bin/p?taal=NL&produkt=produktframe&kortingsgroep=0[/url] gewoon een goedkoop ding dus, maar ik wou dus weten of dat goed genoeg is[/quote:2c00aa1d40] Link is niet erg geslaagd!
Link naar reactie
ik zie het :cry: kies een groep: [color=blue:e912a657d8][i:e912a657d8]harde schijven IDE -> PCI UDMA-100 IDE controller, met raid[/i:e912a657d8][/color:e912a657d8] voor €39 (ergens midden in de pagina) is dit wat? of moet ik voor die 2 eronder gaan (die van promise met raid) die kost alleen €139 en dat vind ik toch al veel geld worden :-? PS: sorry dat het zo moet, maar link werkt inderdaad niet goed
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...