Ga naar inhoud

Advies voor DVD-bander en capture-kaart voor analoge video


Aanbevolen berichten

Ik mag mijn schoonvader voorzien van advies voor een nieuwe pc, die +/- €2000- mag kosten. Nu heeft hij een analoge (sony) videocamera en het zou wel handig/leuk zijn als dat op dvd-tjes gebrand kan worden. Ik heb mij al een klein beetje verdiept in wat er te koop is, maar de prijzen lopen nogal uiteen. Dus waar op te letten, +/-, snelheid, merk? Aangaande de capturekaart: wat is een redelijke kaart voor een redelijke prijs, waarbij het wel wenselijk is dat er fatsoenlijke software bij zit? Qua videokaart denk ik zelf aan een matrox, maar die zijn relatief duur. Is die kaart zijn geld waard als het gaat op wat simpele videobewerking, of kun je beter kiezen voor een wat eenvoudigere GF4, met wat meer MB's aan boord?
Link naar reactie
[quote:157ce24d7c="water"]Ik mag mijn schoonvader voorzien van advies voor een nieuwe pc, die +/- €2000- mag kosten. Nu heeft hij een analoge (sony) videocamera en het zou wel handig/leuk zijn als dat op dvd-tjes gebrand kan worden. Ik heb mij al een klein beetje verdiept in wat er te koop is, maar de prijzen lopen nogal uiteen. Dus waar op te letten, +/-, snelheid, merk? Aangaande de capturekaart: wat is een redelijke kaart voor een redelijke prijs, waarbij het wel wenselijk is dat er fatsoenlijke software bij zit? Qua videokaart denk ik zelf aan een matrox, maar die zijn relatief duur. Is die kaart zijn geld waard als het gaat op wat simpele videobewerking, of kun je beter kiezen voor een wat eenvoudigere GF4, met wat meer MB's aan boord?[/quote:157ce24d7c] Je kunt een gewone tv-kaart gebruiken van pinnacle/miro of hauppage of wat dan ook. Ze kosten ong. 50 euro. Bij alle capturekaarten zit software waar je mee kunt capturen. Naar mpeg1 of mpeg2 omzetten kan met TMPGENC en mpeg4 kan met divx5. Voor een dvd-brander zou ik gaan voor een die zowel dvd- als dvd+ ondersteunt, een sony-dvdwriter of een nec-dvdwriter, maar dat is een persoonlijke keuze. Qua videokaart hangt het er vanaf wat je ermee doet. Als je vader een vette gamer is dan moet je een videokaart met ati-radeonchipset kopen (9500 pro of 9700 of wat dan ook). Als je van de beste 2d-kwaliteit houdt dan zit je goed met een ati-radeon maar dan hoef je niet zo'n dure te kopen omdat de goedkope ati-radeons ook goede 2d-kwaliteit geven. Een geforce4mx440 met 64MB kost 45 euro en geeft goede 2d-kwaliteit, ik weet niet of je het verschil met radeon zult opmerken als je geen extreme resoluties gebruikt want ik heb de radeon nooit in de praktijk gezien. Veel MB in je videokaart is alleen interessant als je van games houdt.
Link naar reactie
Klopt! Ik heb zelf een MX460 vivo kaartje en gebruik ook op een ander/ouder systeem een Matrox Marvel G200 kaart. De video-in van die G200 werkt helaas alleen met Windows 98. Als ik die G200 zou vervangen dan zou ik gaan voor een modernere videokaart dan eentje uit de MX reeks. Kijk vooral niet op die laatster 50-100 euro. Kies gewoon de meest praktische kaart. Ga je voor kwaliteit dan moet je op zoek naar een echte capture kaart, vermoed ik. Een TV-kaart kan ook.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...