Ga naar inhoud

PC dood, overleden?


Aanbevolen berichten

Zoals de titel het reeds zegt, de pc start niet op. Het is een oud beestje van mijn broer. Het is een oude PI die upgegrade is naar PII ???mhz. Ik heb hem hier open staan en ik kan niet zien wat voor moederbord er in zit. Tenzij ik hem helemaal uit elkaar haalt. De laatste keer dat ie nog opstarte was er de kreet harddisk fail, enz. DMV opstart disk was er nog de optie om f-disk te doen, maar toen niet gedaan. Hij staat nu bij mij thuis en ik krijg hem nu helemaal niet opgestart. Het enige wat werkt is de voeding, ik zie de lampjes van de cd-speler en brander aan en uit gaan. De monitor start ook NIET mee op. Hij doet dus helemaal niet opstarten. Verschillende pogingen gedaan dmv van de platte kabels te verplaatsen, aandrukken, enz. Maar dit allemaal zonder resultaat. Wat kan ik nog meer doen om hem evt. aan de praat te krijgen. En ik wil niet de harde schijf in dit systeem hangen, vind ik eigenlijk niet de moeite waard, sorry. Wat denken jullie is de pc dood overleden of is er nog een kleine hoop. Persoonlijk denk ik aan het moederbord, die de geest gegeven hebt. Maar dat is maar een mening van een computer klunselaar. Ik dus. :wink:
Link naar reactie
[quote:ecc96a3c85="Rob The Great"]Hij doet helemaal niets. Het enige wat ik hoor is de ventilator. Verder niets. Ook het beeldscherm gaat niet aan. Dus echt niks wat ik hoor ook geen simpel piepje. :cry: Optie gedaan met geheugen eruit en erin heeft ook geen resultaat.[/quote:ecc96a3c85] Dan zou het wel eens het einde kunnen zijn, evt zou CPU de geest kunnen hebben gegeven, maar ook daar is het probleem dat je mogelijk geen andere CPU kunt vinden, enige tijd zelfde probleem geahd en bleek CPU doorgebrand en nergens een goede cpu te vinden.
Link naar reactie
[quote:cd9d5abc39="spiderned"]Nou, mijn ervaring is anders. Heb er al een paar gehad hier die geen piepjes (en ook geen codes met een POST card) gaven, en toch de video kaart kapot was.[/quote:cd9d5abc39] Je verwacht dan wel dat de HD gaat draaien als het de videokaart is dus ik gok toch op mobo op CPU :(
Link naar reactie
[quote:d53e6412e6="boss63"][quote:d53e6412e6="spiderned"]Nou, mijn ervaring is anders. Heb er al een paar gehad hier die geen piepjes (en ook geen codes met een POST card) gaven, en toch de video kaart kapot was.[/quote:d53e6412e6] Je verwacht dan wel dat de HD gaat draaien als het de videokaart is dus ik gok toch op mobo op CPU :([/quote:d53e6412e6] Tuurlijk kan het ook een CPU probleem zijn, maar de videokaart vlak ik (nog) niet uit.
Link naar reactie
jah das nou een typisch geval van een defect moederbord. want als het moederbord niet defect zou zijn dan zou je piepjes uit de bios moeten horen en daaraan kunnen horen wat er stuk is, dus het is niet de videokaart of wat anders, je moederbord is gewoon stuk, waarschijnlijk is met de rest helemaal niks mee
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...