Ga naar inhoud

half / full - duplex


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik vindt de termen Half en full duplex nogal verwarrend. Wat betekent het nu precies. Ik dacht altijd dat full het beste en snelste was met netwerkkaarten en dat geluidskaarten met full duplex meerdere audiostromen konden afspelen. Echter nu lees ik dat duplex 'herhaling' van het signaal beteken ? en dat komt de snelheid vast niet ten goede...hoe zit dit nou ?
Link naar reactie
[quote:f373a6d721="bvvelde"]Bij een netwerkkaart zal het netwerverkeer van bijde kanten tegelijker tijd komen...dus dat zal de snelheid ten goede komen lijkt mij.[/quote:f373a6d721]Even if your other network hardware supports full-duplex operation (it probably does) you may not notice a big difference in speed unless you have a lot of two-way traffic. If you do have constant simultaneous upstream and downstream traffic you might see a speed increase up to 12% depending on other network conditions. (bron http://www.macosxhints.com/article.php?story=20020902082941913 ) [quote:f373a6d721="bvvelde"]Net zoals vroeger met de com (serie) en printerpoort (paralel).[/quote:f373a6d721]Verklaar u nader
Link naar reactie
Dat heeft niks met duplex te maken. Dat gaat sneller omdat het parallel gaat en niet omdat het full-duplex zou zijn. De parallelle poort was bedoeld om data naar een printer te sturen hetgeen een data-transfer in een richting is. Een slimmerik heeft later nog twee-weg communicatie bedacht over de parallelle poort door misbruik te maken van bepaalde signalen (pinnetjes). De seriele poort is altijd bedoeld geweest voor twee-weg communicatie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...