Ga naar inhoud

Geen enkele diskette-drive wordt gepakt, door de pc


Aanbevolen berichten

Hoi, ik ben nog steeds met die 486 aan ut klooien. :P als ik hem aan doe, met een willekeurige floppy-drive aangesloten, begint deze wat te ratelen en te rammelen (maakt 'floppy-geluid'), maar dan krijg ik de volgende melding: DISKETTE BOOT FAILURE Insert a BOOT diskette in A: Press any key when ready nu heb ik er een 'boot-diskette' in gedaan, en druk op enter. maar de pc doet even nix, en dan krijg ik dezelfde melding weer, maar de floppy staat stil; draait niet, maakt geen geluid, lampje is uit :cry: ik heb al vershillende floppy-drives en verschillende opstart dikette's van verschillende besturingssystemen ingedrukt, maar er gebeurt nix na de eerste reactie van de floppy-drive :-? wat doe ik hieraan? ligt dit aan de floppy, of ligt het aan de kaart :( nu ik tog aan het vragen ben: ik heb er ook een hd in gedrukt, en in de bios/cmos gedoede hd geinstalleerd, en ingesteld dat eerst van a: en dan van c: moet worden geboot. restart ik de pc, dan zie ik nix maar hoor piepjes: eerst 2 dan 1 seconde nix en dan 6 piepjes. ook hierbij heb ik verschillend hd's geprobeert ligt dit aan de kaart of aan de hd's :-?
Link naar reactie
Ik denk maar even in het wilde weg: is je kabel nog wel OK ? Misschien ben je iets als je de verklaring van de biepjes opzoekt: http://www.computerhope.com/beep.htm http://bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm http://www.testbank.hccnet.nl/bioszip/amsignal.htm 1 piepje: refresh failure 2 piepjes: parity error 3 piepjes: base 64K memory failure 4 piepjes: timer not operational 5 piepjes: processor error 6 piepjes: 8042 - gate A20 failure 7 piepjes: processor exception interrupt error 8 piepjes: display memory read/write failure 9 piepjes: rom checksum error 10 piepjes: cmos shutdown register read/write error 11 piepjes: cache memory bad
Link naar reactie
heb je al in het bios van die pc gekeken, als wat voor soort diskette drive hij aangemeld staat. dus 3,5 of 5,25 en high of low density tevens bevatten sommige diskette drive's een jumpertje welke hem a of b maken, andere drives dienen met een fdd kabel met kruising aangesloten te worden. Peter
Link naar reactie
ik heb telkens de flatcable omgedraaid, floppy-drives verwisseld etc, en opeens kreeg ik wel contact met de floppy-drive, maar hij gaf een heel zacht geluid, en toen kreeg ik weer die melding van BOOT DISK..... licht het dan toch aan die floppy-drive's? ik heb er 3 losliggen (niet in gebruik);1 ervan doet het(cker!), van de andere 2 weet ik het niet :-? ik heb inmiddels nog een hd geprobeerd, maar ook bij deze krijg ik weer piepjes, en geen beeld :cry: van deze schijf weet ik 100% cker dat ie het doet. ik heb een moederbord, en daar zit sown insteekkaart in gedrukt zalk maar zeggn, en daar moeten de schijven en floppy-drives ed op worden aangesloten :-? is die dan niet meer helemaal 100%?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...