Ga naar inhoud

SB Audigy digitaal aansluiten op Logitech Z-680 speakerset


Aanbevolen berichten

Ik heb een Creative Soundblaster Audigy (versie 1)geluidskaart en heb daar onlangs een Logitech Z-680 speakerset bij gekocht. Om het geheel maximaal te kunnen benutten wil ik deze graag digitaal op elkaar aansluiten. Hiervoor heeft de geluidskaart een analoog/digitale uitgang (van het type SPDIF, als ik het goed begrijp) en het control-apparaat van de speakerset een coaxiale of optische ingang. Maar een coaxiale of optische kabel past niet in die SPDIF-ingang van de geluidskaart; daar moet kennelijk een 'normale' stekker in. Ik denk toch dat ik de digitale uitgang op de geluidskaart moet aansluiten op de coaxiale of optische ingang van de speakers. Maar hoe? de handleidingen van beide apparaten zijn hierover niet echt duidelijk. Wie heeft hier ervaring mee? Wie weet wat voor type kabel ik moet gebruiken? of zijn hier verloopstekkers voor?
Link naar reactie
maar hoe sluit ik het één op het andere aan dan? inmiddels ben ik erachter dat er volgens de online handleiding van Creative een minijack (wat anders dan ministeck) kan worden gestoken in de uitgang van de Audigy, die dan op een DIN-ingang kan worden aangesloten. Maar wat is DIN?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...