Ga naar inhoud

Plextor 48/24/48a CD Rewriter brandt niet goed.


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, In december 2002 heb ik een nieuwe computer gekocht bij Norrod computers in Zwolle. Vanaf het begin is het moeilijk geweest om een gegevens CD te branden. Op mijn systeem staan de Plextor Tools en Easy CD Creator 5. Als ik een gegevens CD probeer te branden verloopt het proces goed tot het moment dat het gebrande schijfje gecontroleerd wordt. Dan geeft Easy CD Creator aan dat de gebrande gegevens niet overeenkomen met het origineel. Vervolgens staat het bestand wel op de CD maar kan vervolgens niet worden geopend. Het probleem zit niet in de lengte van de bestandsnamen. Dat heb ik reeds getest. Het maakt ook niet uit of ik via ECC of de Plextor Tools brand. Ik krijg geen gegevens CD's. Op zich lukt het wel een audio CD te branden, maar de kwaliteit is niet vlekkeloos. Wie weet een mogelijke oplossing ? Alvast bedankt, Henk
Link naar reactie
[quote:33f29374f3="mephi"]Welk besturingssysteem gebruik je? Als je windows xp gebruikt, zorg dan dat het brandprogramma van xp uitgeschakeld is.[/quote:33f29374f3] Ik heb Windows XP Home edition. Hoe schakel ik dat brandprogramma uit ? Wat is de invloed van dat programma eigenlijk ? In afwachting van je antwoord, Henk
Link naar reactie
In My Computer de brander selecteren, dan rechtermuisknop. properties en vervolgens het tabblad Record. Daar kun je als het goed is het programma uitvinken. De reden om het interne brandprogramma van xp uit te schakelen is omdat dit programma wel eens conflicten geeft met 3d-party brandsoftware. Verder zou ik ook even controleren of DMA aanstaat bij je brander. En installeer ook de nieuwste update van easy cd-creator.
Link naar reactie
Mephi heeft denk ik een engelse versie. Hier komt hij voor de nederlandse. Open de windows verkenner en klik rechts op de drive letter van het station. Kies voor eigenschappen en selecteer het tabblad opnemen. Haal het vinkje weg bij: Op dit station mogen opnames op cd worden gemaakt. :wink: Nu staat de interne brandsoftware uit in XP. Als je de laatste driver update bij ecdc heb gedaan moet alles goed werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...