Ga naar inhoud

Externe harde schijf installeren


Aanbevolen berichten

:cry: Ik heb een zgn. USB external enclosure voor een Hard disk gekocht op de beurs PC Discount. Dit kastje heeft een eigen voeding voor de HD, dus hartstikke praktisch. Ik heb er een 1,7 GB ingedaan en aangesloten op mijn PC, dat werkt onder Windows XP Home Edition. Bij het opstarten herkent mij PC een onbekende USB device en probeert dit te installeren. Het vindt geen drivers en gaat zoeken op het internet, maar slaagt hier ook niet in. Ik heb geen drivers erbijgekregen bij de aanschaf van de kast. Hoe slaag ik erin om gebruik e knnen maken van mijn externe HD? Moet ik de HD op master of slave zetten? En hoe kom ik aan XP drivers voor dit apparaat?
Link naar reactie
Ik ben ook benieuwd, wil ook een externe hdd aanschaffen Er wordt idd over bijgeleverde drivers gesproken maar vraag me dan af welke. Installeer eerst SP 1 als je dat nog niet gedaan hebt, verder kun je proberen via de wizard nw hardware toevoegen een apparaat uit de lijst te selecteren.
Link naar reactie
Het merk/type van dat ding zou idd helpen. Ik heb er recent ook iets dergelijks bij [url=http://www.computer-land.nl/]computerland[/url] gekocht (Merk 'WiseD', externe HDD-behuizing met Firewire & USB 2.0 aansluiting). In de 'handleiding' (een blaadje met plaatjes met van dat japans engels taalgebruik waar je haren van overeind gaan staan ;)) van dat ding stond dat de drive op 'master' moest staan. Daar werd wel een driver-cd bijgeleverd. Voor Win98SE werkte het in ieder geval prima via usb & de meegeleverde driver. Win2k herkende het ding via de firewire-aansluiting zonder dat ik ook maar een extra driver nodig had.
Link naar reactie
:-? Dank voor de reacties. Helaas heb ik heel weinig informatie over het kastje. Het zat in een bruine kartonnen doos met daarop de tekst "External Enclosure for 3.5 " devices, For Macintosh or IBM compatibel computers. Supports Windows '95 for IDE enclosure." De USB betreft de versie 1.1. De kast is van doorzichtig plastic en heeft twee LED-tjes aan de voorkant. Kunnen iemand mij adviseren op basis van deze summiere gegevens? En is er een site waarvan ik de drivers kan downloaden?
Link naar reactie
:oops: Ik heb helaas geen naam van de "winkel" op de beurs. Heb ook helemaal niet gedacht aan een kwitantie. Stom en ik schaam me dood! Maar nu hoop ik met jullie hulp eruit te komen. Wat betreft de vraag over het geformateerd zijn van de schijf, het antwoord hierop moet ik ook schuldig blijven. Want de schijf die ik erin heb geplaatst heb ik op dezelfde beurs gekocht en is nieuw. Ik hoopte na succesvolle installatie de schijf te kunnen formateren en geschikt te maken voor het bestandsysteem van Windows XP. Ik heb SP1 van XP geinstalleerd.
Link naar reactie
:oops: Ik heb helaas geen naam van de "winkel" op de beurs. Heb ook helemaal niet gedacht aan een kwitantie. Stom en ik schaam me dood! Maar nu hoop ik met jullie hulp eruit te komen. Wat betreft de vraag over het geformateerd zijn van de schijf, het antwoord hierop moet ik ook schuldig blijven. Want de schijf die ik erin heb geplaatst heb ik op dezelfde beurs gekocht en is nieuw. Ik hoopte na succesvolle installatie de schijf te kunnen formateren en geschikt te maken voor het bestandsysteem van Windows XP. Ik heb SP1 van XP geinstalleerd.
Link naar reactie
Dat is de wellicht 'fout', tenminste als ik de informatie van de disk die ik heb klopt : [quote:88d95c0c35] 4) Win Me/2000/XP 4.1) The USB2.0 Storage System is supported by Mass Storage Device in Win Me/2000/XP system directly. You don't need to install any drivers. 4.2) If the USB2.0 Storage System is a whole new disk drive which doesn't contain any partition, you must now partition and format the drive. This is done through the use of the DOS utility FDISK. See your Windows documentation if you are unfamiliar with FDISK. Note that you must run FDISK before you try to format the drive and that you must run FDISK in a DOS window while Windows is running. [/quote:88d95c0c35] btw : volgende keer in ieder geval op die kwitantie letten ! Want als de 'bewaking' van het gebouw je had aangehouden dan had je geen poot om op te staan. Daarnaast is het lastig als er iets stuk zou zijn binnen je garantie-periode. -- edit -- Mogelijk dat deze twee links je verder helpen ? - http://www.usb-drivers.com/companies/103.htm - http://www.windowsxp-drivers.com/ heeft een link naar usb-drivers Mogelijk dat je ook gewoon op je XP cd moet (laten) zoeken naar de drivers voor een 'mass storage device'.
Link naar reactie
  • 7 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...