Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Heeft iemand ervaring met de Fuji Finepix S602 Zoom? Of de Fuji Finepix S304? (ivm een nwe aanschaf) Hij moet vooral in een donkere omgeving goed kunnen fotograferen. Ook kom ik de S602 soms tegen met 3,3 Mpixels en soms met 6 Mpixels, iemand had het erover dat de camera 6 Mpixels interpoleert. Maar wat is dat? Graag advies.
Link naar reactie
toppie camera (s602) kan geen foto toestel tegen op ! Die ik tot nu toe heb gehad en ik heb er al een stuk of wat gehad, je moet alleen wel van het formaat van de camera houden.. Ben niet zo'n instellerig dus heb hem bijna altijd op auto staan maar echt super, denk ook dat hij donkere foto's goed pakt omdat ie een beste flitser heeft.. Groeten Gerwin..
Link naar reactie
[quote:596438ff94="cowboyvar"] Hij moet vooral in een donkere omgeving goed kunnen fotograferen. [/quote:596438ff94] Van zo'n camera kan je een aardige flitskwaliteit van de ingebouwde flitser verwachten. Als dit echt belangrijk voor je is, zou ik nagaan of er een externe flitser op aangesloten kan worden. Ik heb zelf de wat oudere fuji 4900 en interne of externe flitser is een wereld van verschil. [quote:596438ff94="cowboyvar"] Ook kom ik de S602 soms tegen met 3,3 Mpixels en soms met 6 Mpixels, iemand had het erover dat de camera 6 Mpixels interpoleert. Maar wat is dat? [/quote:596438ff94] Fuji gebruikt een techniek genaamd Super CCD, hiermee wordt door interpolatie een resolutie van 2832 x 2128pixels (6mp) gehaald. Technisch gezien is het gewoon die 3,3 mp.
Link naar reactie
die camera zelf ken ik niet zo goed dus kan er niets slechts of goed over vertellen maar wil je een camera die in slechte lichomstandigheden het best presteerd dan moet je de sony 717nemen, die kan in het donker perfect scherpstellen door een laser profiel dat hij kan projecteren en kan zelfs in infrarood plaatjes trekken. ook op die camera is een externe flitser mogelijk.
Link naar reactie
Vreemd? Gezien de specificaties van de "pro" en het gewone model, lijken het dezelfde toestellen te zijn. Alleen bij de pro krijg je er een 340mb microdrive bij, maar dat heeft niets met het toestel op zich te maken? Of is er toch een verschil wat niet uit die specificaties blijkt?
Link naar reactie
[quote:afd93fc293="cowboyvar"]Heeft iemand ervaring met de Fuji Finepix S602 Zoom? [/quote:afd93fc293] Ik heb er in de winkel mee geëxperimenteerd. Een leuk dingetje met goede macro mogelijkheden e.d. Ik vond zelf dat ik de camera niet goed vast kon houden, dus ik vond het toestel voor mijzelf ongeschikt.
Link naar reactie
Volgens mij is die microdrive het enige verschil, aan die 16mb geheugen bij het normale model heb je niet veel dat is te vergelijken met een half rolletje bij een gewoon fototoestel. Je zal dus zeer waarschijnlijk al snel extra geheugenkaartjes nodig hebben. In dat geval is de versie inclusief microdrive misschien wel voordeliger dan los erbij kopen.
Link naar reactie
Het leuke van de Fuji is dat die SmartMedia en CompactFlash I+II aan kan. Zelf zou ik niet kiezen voor een microdrive van 340MB. CompactFlash geheugen van 256MB kost nog geen 90 euro en lijkt me een stukje robuuster en dus betrouwbaarder. Voor een microdrive van 1GB ligt het misschien wat anders. Toch moet je niet verkijken op de grootte van het geheugen. 16MB een half filmpje, misschien. Voor de foto's die ik zelf maak, betekent het er eigenlijk maximaal zo'n 15 foto's. Voor mij minder dan een half filmpje. Verder maak ik wat meer foto's omdat ik ze altijd nog weg kan gooien dan ik normaal zou doen. Voor sommige foto's zou ik de Raw mode (Canon term, voor andere merken waarschijnlijk Tiff variant) i.p.v. een JPEG moeten gebruiken. Dat RAW formaat bevat nog alle kleurinformatie, soms nuttig voor toch wat lastige licht omstandigheden. Kost bij mij tenminste 4 MB per foto.
Link naar reactie
een goede raad, koop u nooit een microdrive, maar liever twee kaartje van 512Mb een kennis van mij had zo'n microdrive en die slipte uiy zijn handen(terwijl hij op een stoel zat), dus het kaartje viel van zo'n 40-50 cm op de grond en voila 't was kapot, stel u voor, ik heb mijn kaartjes al verschillende keren laten vallen van stukken hoger en nooit iets aangeweest, heel gevoelig die microdrives. plus ik voel me toch altijd een stukje zekerder als ik twee kaartjes heb ipv 1, als er dan eentje kapot gaat heb je een direct een tweede.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...