Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Het lijkt me het handigste om de documentatie van je computer te raadplegen. Daar staat dat soort info meestal wel in (onder systeem configuratie ofzo). Zover ik weet kun je niet softwarematig de snelheid van je geheugen achterhalen. Je zal dan op de geheugen-modules zelf moeten kijken (pc openmaken dus).
Link naar reactie
[quote:52832488a7="JurgenvW"]Zover ik weet kun je niet softwarematig de snelheid van je geheugen achterhalen.[/quote:52832488a7] Volgens mij kan bijna ieder benchmark/analyse programma je vertellen wat voor mem er in je PC zit en op welke freq. het loopt. Neem nou AIDA32: http://www.aida32.hu/aida32.php Ik heb het even gechecked: AIDA laat tot aan de url naar de fabrikant van je mem zien wat er in zit onder: Moederbord>SPD
Link naar reactie
Als je en bus snelheid van b.v. hebt van 133mhz, dan is je ddr geheugen 266mhz. Is het 166, dan is het 333mhz. Er vanuitgaande dat de fabrikant het geheugen heeft geplaatst en niet iemand anders. Als iemand anders het geheugen heeft geplaatst, kan het zijn dat je 333 hebt en 266 nodig hebt. Sneller mag wel, maar zal op de laagste snelheid werken. MINDER MAG NOOIT.
Link naar reactie
[quote:1c361a4492="Captain_Kansloos"][quote:1c361a4492="JurgenvW"]Zover ik weet kun je niet softwarematig de snelheid van je geheugen achterhalen.[/quote:1c361a4492] Volgens mij kan bijna ieder benchmark/analyse programma je vertellen wat voor mem er in je PC zit en op welke freq. het loopt. Neem nou AIDA32: http://www.aida32.hu/aida32.php Ik heb het even gechecked: AIDA laat tot aan de url naar de fabrikant van je mem zien wat er in zit onder: Moederbord>SPD[/quote:1c361a4492] Kijk, da's nou het voordeel van een forum. Ik had zelf niet verder gekeken dan dxdiag :D
Link naar reactie
Ik heb een ASUS A7V266-E Moederbord. Ik heb bij dat aida gekeken maar ik krijg helemaal geen info onder Motherboard--SPD Ik zal het ook even verder uitleggen, ik wil namelijk mijn geheugen uitbreiden met nog eens 256mb DDR geheugen ik weet alleen niet wat er nu inzit en wat ik dus bij moet halen...
Link naar reactie
[quote:253aca3a28="Bartje-d"]Ik heb een ASUS A7V266-E Moederbord. Ik heb bij dat aida gekeken maar ik krijg helemaal geen info onder Motherboard--SPD[/quote:253aca3a28]Kun je daar niet ergens "memory" kiezen ofzo? Of blijft het helemaal leeg? En welke versie hebt je? Ik had namelijk de enterprise versie (net zo gratis als de rest trouwens).
Link naar reactie
Wat voor processor heb je? Lijkt rare vraag maar je merkt zo waarom :p [quote:a376c5532c]Ik zal het ook even verder uitleggen, ik wil namelijk mijn geheugen uitbreiden met nog eens 256mb DDR geheugen ik weet alleen niet wat er nu inzit en wat ik dus bij moet halen...[/quote:a376c5532c] Als je niet een supernieuwe processor hebt (amd 2800-3000) (intel 3,06) zou ik gewoon voor 2700 geheugen gaan. waarschijnlijk draait je pc op 133 (pc 2100) Mocht je willen overclocken heb je ook nog iets aan dat 2700 geheugen. het prijsverschil tussen 2100-2700 is te verwaarlozen. Het geheugen is altijd downwards campitable dus het kan zeker werken met 2100. Alleen is dan 2100 wel de snelheid die je aanhoud. Kortom mijn advies is koop 2700 om de prijs of je het niet te laten (misschien paar eurotjes verschil) mocht er nu 2100 inzitten dan verlies je niks qua perfromance (oc'd) mocht er 2700 dan is het helemaal prima :D Tenzij je extreem wil gaan oc'en en aan pc 3200 of zelfs 3500 zit te denken... Maar waarschijnlijk zit dat nu ook niet in je pc. Temminste ik ken geen standaard pc's waar ze dat geheugen inbouwen!!! Grtz
Link naar reactie
Nogmaals, staat er niks in de documentatie van je PC over het type geheugen? De snelheid van het geheugen staat toch op de geheugen modules zelf aangegeven, of zit ik er nu helemaal naast? Als je de kast open moet maken om er nieuw geheugen bij te zetten, kun je hem net zo goed een keer extra openmaken om te kijken wat er nu inzit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...