Ga naar inhoud

Aiptek 3 megapixels €129,-


Aanbevolen berichten

Ik zag in de lidl folder de Aiptek 3 megapixels voor €129,- staan. [url]http://www.lidl.de/de/index.nsf/pages/c.o.oow.20030512.p.Digitalkamera_PocketCam[/url] & [url]http://62.129.129.64:5001/main.php?strObject=Aiptek&strParam[]=view&strParam[]=language&strParam[]=nl[/url] Nou vraag ik me af of deze de moeite waard is om aan te schaffen. Niet om bijzondere dingen mee uit te halen, maar gewoon een af een toe een paar (familie)foto's mee te schieten en deze vervolgens op fotopapier af te drukken. Ik heb al vernomen dat deze eigelijk 2 megapixel is. En dat er geen optische zoom op zit (enkel digitale). Is deze camera (voor mijn doel) voldoende? Of raad u hem af? Bij voorbaad dank, Roel Kuipers
Link naar reactie
Voor normaal gebruik zal het wel gaan maar verwacht niet veel voor die prijs. Je kan beter een 1.3 MP hebben van 128€ dan een 3MP. Er zijn veel bedrijven die een graantje meepikken van de digicamgekte. Jammer genoeg zijn juist die cams slecht. Veel verstand heb ik ook niet van die dingen maar ik kan je wel een paar merken opnoemen die er niks van bakken. Door middel van softwarematige vergroting kan ik van een 648x480 ook wel een 1024x768 maken. Soms zie je wel eens reclame's staan van cams die dan 3MP hebben en wel 200 foto's op 8 mb kunnen opslaan (iets in die richting) Dat interpoleerd dus als de pest.
Link naar reactie
//Salv Wat jij bedoeld heeft weinig met interpoleren te maken, het zijn gewoon 640*480 plaatjes die je schiet. Ik quote even wat over interpolatie: [quote:dfd78fed9a]Het grootste verschil tussen SuperCCD en een normale CCD is de orientatie van de CCD pixels. In een SuperCCD zijn lichtgevoelige elementen in diamond vorm (of honingraat) geplaatst. De interne systemen van de camera zullen de diagonale georienteerde pixels omzetten naar een rechthoek die een hogere pixelcount heeft. Een voorbeeld is de Fuji S1 Pro. Deze heeft een 3,4 megapixel SuperCCD wat een 6,13 megapixel (3040x2016) afbeelding kan genereren.[/quote:dfd78fed9a] Over die camera, ik zou het niet doen. Ik heb net even gekeken, maar 'goede' review-sites hebben totaal geen informatie over het merk. Meestal is het zo dat een digitale camera geen problemen heeft met de scherpte, maar dat kleuren verkeer (onecht) worden weergegeven. Omdat er zo weinig bekend is over die camera zou ik de gok niet wagen. En om tot zo'n bedrag te komen voor een 3MP camera, moet gewoon bezuinigd worden, bijvoorbeeld op de lens en beeldchip.. Oftewel, als je niet al te veel geld voor een camera (over) hebt, zou ik het lekker bij een normale camera met rolletje houden.
Link naar reactie
[quote:4519835975="ikke!"] Nou vraag ik me af of deze de moeite waard is om aan te schaffen. Niet om bijzondere dingen mee uit te halen, maar gewoon een af een toe een paar (familie)foto's mee te schieten en deze vervolgens op fotopapier af te drukken. [/quote:4519835975] Als je wilt gaan afdrukken zou ik deze camera zeker niet doen, zonde van je dure fotopapier. Mijn advies is gewoon ff doorsparen, voor jouw doel is een budgetcamera voldoende. Maar koop dan liever van een budgetmodel van een bekend merk.
Link naar reactie
Er zijn wat ervaringen en extra informatie te vinden in [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/751391/0//]dit topic[/url], lees het dus even na. Er staat geloof ik dat het om een 2MP ccdchip gaat, en dat via interpolatie de resolutie van een 3MP camera te halen is, maar dat stelt dus niks voor.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...