Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Muziek brand ik het liefst met Feurio, speciaal voor muziek gemaakt. Geen idee of het op cdrw kan, nog nooit geprobeerd. ps. Feurio is geloof ik tegenwoordig ook van Ahead (makers nero) ps2. de proefversie is gratis onbeperkt houdbaar, je moet alleen een paar x extra op ok drukken ;)
Link naar reactie
Audio kun je gewoon op cd-rw branden, maar houd er rekening mee dat de meeste audio-cd-spelers en discmans geen cd-rw kunnen lezen. Zelf gebruik ik [url=http://www.exactaudiocopy.de]Exact Audio Copy[/url] om audio-cd's te rippen en te branden. Als ik mp3 naar audio-cd brand gebruik ik gewoon Nero. De cdr's die ik gebruik zijn Mitsui of Taiyo Yuden, maar dit zijn cdr's, geen cd-rw's.
Link naar reactie
Feurio is dat ook te downloaden op een speciale site? Met nero brand ik ook van mp3 naar audio, alleen de cd's doen het dan vaak niet. Ik heb 4 soorten cd's thuis: mmore cdrw, octron cdr en nashua cdr en lead data. Alleen op lead data doen ze het. Lead data is alleen nergens meer verkrijgbaar. Waar zou dit dan aan kunnen liggen, dat hij alleen op lead-data goed brand. :cry:
Link naar reactie
[quote:e89478f5ec]Feurio is dat ook te downloaden op een speciale site? Met nero brand ik ook van mp3 naar audio, alleen de cd's doen het dan vaak niet. Ik heb 4 soorten cd's thuis: mmore cdrw, octron cdr en nashua cdr en lead data. Alleen op lead data doen ze het. Lead data is alleen nergens meer verkrijgbaar. Waar zou dit dan aan kunnen liggen, dat hij alleen op lead-data goed brand. [/quote:e89478f5ec] Mmore cdrw: rw dus meestal niet op cd-speler, wel een goed merk octron cdr: ik ken dat merk niet eens, nooit in een winkel zien liggen, zal wel niet al te best zijn nashu cdr: een keer een pakje van 10 gekocht, 7 mislukt en 2 niet herkend door cd-speler, dus niet al te best lead data: is inderdaad een goede cd, heb ik ook een poosje gebruikt, maar nu zijn ze inderdaad slecht te krijgen, probeer es een online winkel. Probeer es de Lifetec cd's van de Aldi, zijn super. Heel wat pallets weggebrand en nooit klachten. (20 cd's slim-case voor 10 euro)
Link naar reactie
[quote:be50c064d4="Johnny321"][quote:be50c064d4]Feurio is dat ook te downloaden op een speciale site? Met nero brand ik ook van mp3 naar audio, alleen de cd's doen het dan vaak niet. Ik heb 4 soorten cd's thuis: mmore cdrw, octron cdr en nashua cdr en lead data. Alleen op lead data doen ze het. Lead data is alleen nergens meer verkrijgbaar. Waar zou dit dan aan kunnen liggen, dat hij alleen op lead-data goed brand. [/quote:be50c064d4] Mmore cdrw: rw dus meestal niet op cd-speler, wel een goed merk octron cdr: ik ken dat merk niet eens, nooit in een winkel zien liggen, zal wel niet al te best zijn nashu cdr: een keer een pakje van 10 gekocht, 7 mislukt en 2 niet herkend door cd-speler, dus niet al te best lead data: is inderdaad een goede cd, heb ik ook een poosje gebruikt, maar nu zijn ze inderdaad slecht te krijgen, probeer es een online winkel. Probeer es de Lifetec cd's van de Aldi, zijn super. Heel wat pallets weggebrand en nooit klachten. (20 cd's slim-case voor 10 euro)[/quote:be50c064d4] Mmore was vroeger echt waardeloos (gingen na een tijd slecht werken). Ik heb ook nooit meer Mmore gekocht (na 12-speed cd's era) dus weet niet hoe ze nou zijn. Octron is prima. Lees 1 van de laatste consumentengidsen maar eens. (verkrijgbaar bij Lidl overigens) www.cdfreaks.com die hebben een webwinkel die goeie cdr's verkoopt. Koop bijv. een aantal van die MAM dingen (Mitsui kwaliteit) voor 44 eurocent per stuk (=slimlinecase; jewelcase =46 eurocent), doen het prima. Brand audio op lagere snelheid. Dik kans dat als je altijd snel brandde en je nu eens een andere (dus geen lead data) cd-r op lage snelheid (8x ofzo) brandt dat ie het wel doet dan. Je hoort wel eens dat sommige branders met bepaalde merken goed werken. Ikzelf heb dat nooit, zal wel aan mij liggen 8) Ik heb een philips 804 en een Mitsumi 48x8 en die branden alle merken die ik er ooit in gestopt heb zonder noemenswaardige problemen. Een merk wat ik echt nooit meer probeer is Imation. Wat gaat die troep snel achteruit. Zie het merk ook nooit meer eigenlijk :)
Link naar reactie
[quote:00f1cc904b="pc-freak"]Octron wekt prima zei u? Bij mij doet audio het niet met het branden met octron. En trouwens even over cdfreaks, bedoelen jullie die aanbieding van 03. MAM-E Mitsui CDR 80min / 700MB 48x cake 25 voor 9.50 € voor 25 cd's? zijn deze goed voor audio en gewoon voor cd's branden?[/quote:00f1cc904b] Ik weet niet wat voor merk en type brander je hebt, maar je zou eens kunnen kijken of daar een firmware upgrade voor is. Zo'n update zorgt meestal voor een betere media herkenning, zodat de Octrons het misschien wel doen. Trouwens, kun je geen audio CD's branden als je een Octron gebruikt (programma weigert) of krijg je de gebrande CD's niet uitgelezen in (je) een standaard audio CD speler? In het laaste geval kan het namelijk ook gewoon aan de reflectielaag van de CD-R liggen (dye). Het kan namelijk zijn dat je audio CD speler 'm dan gewoonweg niet "ziet". Verschillende merken CD's hebben verschillende dye's, dus dan wordt het een kwestie van uitproberen. Persoonlijk gebruik ik altijd Lifetec's van de ALDI die ik op een 48x Lite-on brandt. Dit gaat vrijwel altijd probleemloos. Ik heb wel gemerkt dat een oude, uiterst kritische CD wisselaar van m'n vriendin de laatst gebakken exemplaren op 48x niet leest. Met mijn vorige brander (een 8X LG) had ik daar nooit last van. Maar goed, intussen is de speedrating van die dingen van 16X naar 48X gegaan, dus het zou me niet verbazen als de dye ook gewijzigd is (niet elke dye is voor elke snelheid geschikt).
Link naar reactie
[quote:9ee341a777="pc-freak"]Octron wekt prima zei u? Bij mij doet audio het niet met het branden met octron. En trouwens even over cdfreaks, bedoelen jullie die aanbieding van 03. MAM-E Mitsui CDR 80min / 700MB 48x cake 25 voor 9.50 € voor 25 cd's? zijn deze goed voor audio en gewoon voor cd's branden?[/quote:9ee341a777] Octron werkt prima bij mij en bij de consumentenbond (beste koop). Ik weet niet hoe oud en/of welke speed die van jou zijn, maar die in de consumententest en die ik een paar keer heb gekocht waren 40 of 48 speed Octrons. En werkt alleen audio niet ? Data cd's doen het wel in je pc ? Kan goed aan jouw brander liggen. Welke brander heb je ? (vraag die foxierotjeknor ook al gesteld had btw) http://www.xs4all.nl/~foeyo/cdrtest.rar Lezen. 44 eurocent per stuk voor MAM slimcase (!). http://shop.cdfreaks.com/showproducts.php3?motherid=24 En ja.
Link naar reactie
Mijn brander : Sony CD-RW CRX140E. Hij brand de audio er wel op, maar dan doet de cd het nergens (octron). Waar kan ik dan zon update downloaden ofzo van mijn brander? FF over die mitsui cd's. Die zijn dus 0,44€ per 1 cd? Moet je dan ook een minimaal aantal bestellen? Verzendkosten zijn ongeveer 2 of 3 € als je er 10 koopt ofzo toch? thanx[/quote]
Link naar reactie
octron verkopen ze bij de lidl voor 5 euro per 20 cd's ik brand er alles mee en heb nog nooit meegemaakt dat iemand of iets ze nie af kon spelen.... lijkt me duidelijk toch :lol: OCTRON ROELS ( on my pc ) :wink: /editje lol voortaan toch de rest van de replies maar lezen.... / blaat blijf er wel bij dat ze roelen, maar misschien alleen op mijn pc... :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...