Ga naar inhoud

Koeling 486 voeding


Aanbevolen berichten

Ik heb hier thuis nog een paar voedingen liggen van 486 (uit mijn hoofd allemaal 200 watt :roll: ). Ik wil een van deze voedingen gaan gebruiken om een FORD autoradio op aan te sluiten. (de nieuwere versie, die iets groter zijn.....) Alleen het prob is dat ik de fans eruit heb gesloopt. Moet ik hier een nieuwe fan inzetten of is dit niet nodig? Ik d8 zelf van wel maar wil het toch eff met zekerheid weten voordat ik me weer een hoop werk op de nek haal :wink: (ben HEEEL erg lui van aard :D )
Link naar reactie
[quote:dc9c806475="De Geest Van Oirlo"]Ik bed8 mij nog wat, ik neem aan dat ik deze radio zonder problemen op de 12v lijn van de voeding kan aansluiten?? Heb namelijk vernomen dat die dingen bijna 1A slurpen......( :roll: )[/quote:dc9c806475] Die dingen slurpen MINIMAAL 1A. Vergeet niet dat het vaak hoog vermogen versterkers zijn (4x40 Watt bv), dan heb je het over een dikke 13 Ampère. Zolang je het volume laag houdt blijft echter ook de stroom sterkte beperkt. Inschakelen zorgt trouwens vaak voor een piek (2 à 3A) Ik weet eigenlijk niet wat een 12V lijn in een PC voedig maximaal kan leveren? Staat dat er niet op?
Link naar reactie
Ja hoor, dit werkt prima. Ik heb hier ook een autoradio (2*25Watt) op een pc voeding werken. Dit is trouwens een voeding uit een externe tapestreamer, maar dit maakt in de werking zover ik weet geen verschil. Lijkt hetzelfde als een normale pc voeding, mist alleen de moederbord voedingsconnectors en is wat kleiner. Zolang je maar de gele en de zwarte draad pakt, heb je 12 volt. Wat wel kan, is dat je voeding geen belasting ziet op 5 volt, en daarom niet aan gaat. Dat kan je oplossen door hier "iets" op aan te sluiten lampje of i.d., dus tussen de rode en de zwarte draad.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...