Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Mijn computer start niet meer op (Het is een oudje, hij geeft aan 66Hz) nou dan weten jullie het wel, maar.... Het was voor mij (60 jarige) best genoeg. Hij blijft staan op het volgende bericht Drive Not Ready Insert Boot disk in A Wat kan er aan de hand zijn??? En hoe los ik dit op??? Vast bedankt.
Link naar reactie
Squel, Drive not ready betekent dat het bios de HD niet "ziet". Dat kan de volgende oorzaken hebben: - de schijf is niet (goed) aangesloten; de data- en of voedingskabel zit los, of de voedingskabel zit verkeerd-om aangesloten; - de schijf is defect; - in het bios is een verkeerde instelling voor de schijf ingegeven. Ik zou de volgende volgorde aanhouden: 1. start op met een opstartdiskette in A:, zodat u in DOS kunt proberen de schijf te benaderen. 2. Controleer de bekabeling. Haal de voeding- en datakabel los en sluit ze opnieuw aan. Let er op dat bij de datakabel pen 1 (de rode ader) op het moederbord bij het cijfer 0 of 1 zit en op de schijf aan de kant van de voedingsconnector. (Als u hiermee niet vertrouwd bent, maak dan eerst een schets van de positie van alle aansluitingen) 3. Controleer evt. de werking van de schijf in een andere pc. 4. Ga aan de hand van het typenummer op des chijf op Internet na welke instellingen in het bios moeten worden vastgelegd en controleer deze. (Raadpleeg de handleiding van de pc om te zien wat u in het bios kunt instellen.) Succes, Ben
Link naar reactie
Indien hij het altijd gedaan heeft en je hebt niets veranderd: kontroleer of alle kabels nog goedzitten, start op in MsDos, probeer de C:\ te benaderen. Gaat dat niet: harde schijf heeft de geest gegeven en daar zit je met een probleem ivm de beschikbaarheid van een HD die nog kan werken met uw systeem.
Link naar reactie
[quote:92d78cfb2b="Alicante"]Indien hij het altijd gedaan heeft en je hebt niets veranderd: kontroleer of alle kabels nog goedzitten, start op in MsDos, probeer de C:\ te benaderen. Gaat dat niet: harde schijf heeft de geest gegeven en daar zit je met een probleem ivm de beschikbaarheid van een HD die nog kan werken met uw systeem.[/quote:92d78cfb2b] Zal wel mee vallen denk,er is nog zat van dat oude spul. Ik heb eventueel nog wel een schijfje. greetz.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...