Ga naar inhoud

vastlopers door geheugenconflict?


Aanbevolen berichten

ik heb een K7t266 pro moederbord en er zaten 2 modules van elk 256 MB (ddr) in. een tijd terug kreeg ik problemen met vastlopers en dat de pc niet meer wilde opstarten. Ook een piepsignaal waaruit bleek dat er een probleem met het geheugen was. Door de modules apart te gebruiken kwam ik erachter welke er stuk was en heb die vervangen. in de winkel vroeg ik om pc 266 ddr geheugen wat ik ook kreeg. Na enkele weken begon het probleem opnieuw, de computer loopt vast en ik moet hem uitzetten. Ik heb het programma Dr Hardware gedraaid en daar stond bij de ene module: 256MB.....133/266 MHz density 128MB/*2 en bij de andere: 256MB.....167/333 MHz density 128MB/*1 nu is mijn vraag of dit de oorzaak van de problemen kunnen zijn, of moet ik het ergens anders zoeken.
Link naar reactie
Ik weet hier niet veel vanaf maar als ik het lees lijkt het wel alsof het twee verschillende modules zijn. Misschien kan je pc dat niet aan! Als je er nu één uit haalt kan je zien of ie het zonder de nieuwe wel doet. Geeft ie dan nog steeds de foutmelding: dan kan het wel eens tijd worden om een Memory tool te installeren. Vraag maar aan wat dudes op het forum: die hebben allemaal een andere en (volgens hun betere voorkeur) :lol: gegroet!
Link naar reactie
[quote:9fa7ecdfed]256MB.....133/266 MHz density 128MB/*2 en bij de andere: 256MB.....[b:9fa7ecdfed]167/333 MHz [/b:9fa7ecdfed]density 128MB/*1 [/quote:9fa7ecdfed] Je gebruikt PC2100 en PC2700 door elkaar. Je mobo zou die PC2700 terug naar PC2700 moeten schakelen. Je gebruikt alleen een KT266 chipset en die zijn niet gemaakt voor PC2700. Stel de memory frequency in de bios eens vast in op 133(266 effectief). Dan zou die PC2700 op PC2100 moeten werken.[/quote]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...