Ga naar inhoud

HELP: Floppy drive draait bijna continu.. ratelt


Aanbevolen berichten

Hallo, Sinds gisteravond heb ik ineens een floppydrive die gigantisch tekeer gaat. Het geluid wat je normaal héél kort hoort als je PC een check doet. Maar nu is dat bijna aan één stuk door. De enige manier om die herrie te onderdrukken is een willekeurige flop er in te doen. Hij draait dan ook wel maar je hoort m niet. Ik heb toch niet recent deze floppydrive gebruikt, sterker nog deze gebruik ik nog zeer zelden. Wat kan hier de oorzaak van zijn ? :cry:
Link naar reactie
[quote:9e3f209ca5="Marty Le Roy"]Hallo, Sinds gisteravond heb ik ineens een floppydrive die gigantisch tekeer gaat. Het geluid wat je normaal héél kort hoort als je PC een check doet. Maar nu is dat nijna aan één stuk door. De enige manier om die herrie te onderdrukken is een willekeurige flop er in te doen. Hij draait dan ook wel maar je hoort m niet. Ik heb toch niet recent deze floppydrive gebruikt, sterker nog deze gebruik ik nog zeer zelden. Wat kan hier de oorzaak van zijn ? :cry:[/quote:9e3f209ca5]Wat kan hier de oorzaak van zijn ? : wat denk je zelf???. ik denk R.I.P. dus eff naar de pcboer :wink:
Link naar reactie
Tja, zoiets vreesde ik al. De zeldzame keren dat ik hem gebruikte deed wel eens wat moeilijk bij floppies, maar later bleek dat de info goed was overgekomen. Gek dat als hij R.I.P. is dat dan wel die motor of wat het is, zo levendig is. :-? Hopelijk heeft dit geen invloed op Windows XP registratie key als ik een nieuwe drive er in zou gaan zetten. Weet iemand waar XP op let qua onderdelen ?
Link naar reactie
:D Krijg nou wat... geen trojanen, maar dat programma gaf wel aan dat het ergens een verkeerde/ongeldige verwijzing vond in system.ini en of ik het wilde laten verwijderen. Zowaar, de floppydrive lijkt nu weer in toom te zijn. Voor hoelang is nog de vraag. In ieder geval bedankt Spiderned :wink:
Link naar reactie
:( Niet lang dus. :( Is waarschijnlijk toeval geweest. Gaat weer net zo tekeer. Ik heb 'm maar weer uitgeschakeld in systeembeheer. Hopelijk heeft het vervangen van die drive geen effect op de registratiesleutel van Windows XP. Weet iemand welke onderdelen worden gecheckt, alvorens XP aan de bel trekt en denkt dat het op een andere PC staat ?? :roll:
Link naar reactie
[quote:67acc7dde3]Weet iemand welke onderdelen worden gecheckt, alvorens XP aan de bel trekt en denkt dat het op een andere PC staat ?? [/quote:67acc7dde3] Voornamelijk CPU, moederbord, vga, hoeveelheid ram, hdd. Diskettestation iig niet. Meestal wordt die trouwens aangegeven als "Diskettestation". Zonder merk enz. dus hij zal er niets van merken. WinXP trekt BTW pas aan de bel, als meer als 3 onderdelen zijn vervangen en dan gaat dat nog niet eens over het diskettestation. Maar over het bovengenoemde.
Link naar reactie
ja, je hebt gelijk. Het viel me ook al op dat in XP geen merk liet zien. Maar ik dacht dat dát een oorzaak was vanwege een defecte drive. :lol: Heeft iemand het al eens meegemaakt dat het aan de bel trok ? Wat heb je moeten doen om weer verder te "mogen" werken ? Ik heb het dus niet over 'dan maar een illegale code invoeren' Het gaat er mij juist om hoe zoiets verloopt. 8)
Link naar reactie
[quote:e5581cc488="Marty Le Roy"]Heeft iemand het al eens meegemaakt dat het aan de bel trok ? Wat heb je moeten doen om weer verder te "mogen" werken ? [/quote:e5581cc488] Dan komt er netjes een microsoft telefoon nummer in beeld en de persoon aan de andere kant van die telefoon lijn zal je dan verder helpen.
Link naar reactie
Marty, "Ze" stellen geen vragen. Als je opnieuw moet activeren verschijnt er een telefoonumer in beeld en een lange code. Je belt dat nummer en het systeem aan de andere kant vraagt je die code in te toetsen. Daarna krijg je volgens mij een code terug (het is bij bij al weer even geleden) en XP is geactiveerd. Je kunt net zoveel heractiveren als je wilt, zolang het maar op dezelfde pc is. Ben
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...